Gå til innhold

Nå kommer Nokia-stores


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes jo en Nokia Store på Byporten i Oslo sentrum. Den har vært der i mange år nå.

Vil ikke si at det er billig der og noen av de som jobber der mangler kunnskap :thumbdown:

Men vi får se om det kommer noen nye i Oslo, eller rundt i landet, som er bedre enn den på Byporten :p

Lenke til kommentar
Det finnes jo en Nokia Store på Byporten i Oslo sentrum. Den har vært der i mange år nå.

Vil ikke si at det er billig der og noen av de som jobber der mangler kunnskap  :thumbdown:

Men vi får se om det kommer noen nye i Oslo, eller rundt i landet, som er bedre enn den på Byporten  :p

5930170[/snapback]

Se på bildet i artikkelen. Dette er noe helt annet. Har aldri vært i den selvfølgelig men sett bilder fra den og andre mobilforretninger fra andre produsenter, og de satser tydeligvis veldig sterkt på "fancy" butikker med god design.

 

Om de lærer opp folka godt kan det være perfekt. Om de er som Nokias stokk uvitende representanter på f.eks. elektrofil eller lignende, så håper jeg det enkelt og greit går dårlig.

Lenke til kommentar

Har jo vært en haug med "Nokia store" rundt om i Norge for noen år siden. De solgte kun Nokia og hadde litt fancy design i butikken, eget service senter for Nokia osv. Prisene var jo sjukt høye og den som var i Trondheim gikk dundrende konkurs i løpet av et par år.

 

Regner med dette går like på trynet om de ikke er billigere enn Elkjøp & co. Ca. 90 % av befolkningen driter i designen på butikken, er jo prislappen som teller.

 

Elkjøp osv. har dessuten slutta med "dummies"-telefoner og har fullt fungerende modeller som man kan trykke så mye man vil på. Genialt.

Lenke til kommentar

Jeg tror at dette kommer til å slå ann siden det blir mer seriøst, og folkene kommer garantert til å ha mer peiling en en standar elkjøpdude har men tror ikke det blir helt det samme som apple sin butikk(siden epleprodukter har aldri blitt solgt i andre butikker en i en eplebutikk, sett vekk fra iPod og andre små butikker).

Lenke til kommentar
Hei,jeg har en Siemens SX1, og vurderer nå å kjøpe xcute dv2, men stemmer det at den bare har 3mpix kamera og at den interpoleres opp til 6??

5932235[/snapback]

Faen skriver du det i denne tråden for? Har jo ingenting her å gjøre... dette innlegget blir nok kjapt slettet eller flyttet. Prøv igjen en annen plass på forumet. :p

Lenke til kommentar

Det får være så fancy som Nokia bare får til for min del. Om det blir like dyrt og de som jobber der mangler kunnskap, ser det nok mørkt ut. Jeg sørger heller for å gjøre litt research selv og finner et sted hvor de selger modellene billig, samtidig som man kan stole på selgerne. Skal jo bare handle mobil der, hvor lang tid tar det?

 

Hmm... Håper dere skjønner hva jeg mener :roll:

Lenke til kommentar

Fancy butikk kan være vel og bra det, men som flere andre her skriver så er det prislappen som teller. Sånn er det hvertfall hos meg :p

 

Hvis de holder prisene på telefonene i alle fall ikke over andre butikkers prisnivå (Elkjøp osv), kan det godt hende jeg kommer til å kjøpe min neste Nokia-telefon i en slik butikk.

 

Noe annet jeg synes hadde vært positivt for butikkene, er jo om de for eksempel kunne fått inn noen eks av noen telefoner litt tidligere enn andre butikker (mener ikke veldig lang tid, men litt tidligere enn andre sjapper).

Lenke til kommentar
Fancy butikk kan være vel og bra det, men som flere andre her skriver så er det prislappen som teller. Sånn er det hvertfall hos meg :p

 

Hvis de holder prisene på telefonene i alle fall ikke over andre butikkers prisnivå (Elkjøp osv), kan det godt hende jeg kommer til å kjøpe min neste Nokia-telefon i en slik butikk.

 

Noe annet jeg synes hadde vært positivt for butikkene, er jo om de for eksempel kunne fått inn noen eks av noen telefoner litt tidligere enn andre butikker (mener ikke veldig lang tid, men litt tidligere enn andre sjapper).

5935779[/snapback]

Vel, disse kommer jo ikke i første omgang til Norge.

 

Jeg tror nok disse vil ligge litt over Elkjøp i pris, men det er nok ikke den målgruppen de sikter til heller. Er vel de som trenger mer hjelp til bruk av telefonen og det viktige, at selgeren har skikkelig peiling!

 

I en slik butikk vil du nok få hakket bedre service og hjelp når det gjelder produktkunnskaper og slikt i forhold til de fleste andre. Perfekt for den litt eldre generasjonen!?

Lenke til kommentar
Har jo vært en haug med "Nokia store" rundt om i Norge for noen år siden. De solgte kun Nokia og hadde litt fancy design i butikken, eget service senter for Nokia osv. Prisene var jo sjukt høye og den som var i Trondheim gikk dundrende konkurs i løpet av et par år.

 

Regner med dette går like på trynet om de ikke er billigere enn Elkjøp & co. Ca. 90 % av befolkningen driter i designen på butikken, er jo prislappen som teller.

 

Elkjøp osv. har dessuten slutta med "dummies"-telefoner og har fullt fungerende modeller som man kan trykke så mye man vil på. Genialt.

5930681[/snapback]

 

Nå er det ikke helt riktig at det har vært en haug "Nokia store" i Norge. Det ligger en på byporten og det lå en i Trondheim. Denne gikk ikke konkurs, men måtte legge ned da Nokia ikke lenger ville sponse butikken pluss at EMTS (verkstedet) som skulle ha en avdeling for prioritert service i butikken gikk konkurs.

 

Konseptet er ikke på noen som helst måte å ligge lavere i pris en Eljkøp og de andre. Du som kun handler etter billigste pris er faktisk ikke interessang som kunde i denne type butikk. Konseptbutikken skal ha vekt på kunnskap og service. Det er de kundene som vil betale litt ekstra for å være sikret at den som selger varen kan det han holder på med. Nå skal jeg ikke uttale meg om Byporten, men i Trondheim jobbet det folk som hadde vært i bransjen lenge og som var over gjennomsnittet når det gjalt kunnskaper. (I hvertfal på slutten)

Men jeg tror ikke markedet i Norge er stort nok med mindre Nokia tar høyde for å gå med underskudd med disse butikkene i fremtiden! Det er ikke mange stedene du kan overleve med et så snevert vareutvalg.

Lenke til kommentar

Synes det er litt teit med slike Stores som både Nokia og Siemens har jeg. Foretrekker butikker med bredere utvalg. Synes egentlig det er rart at noen i det hele tatt handler mobil på slike steder...

 

Jeg var på jobb-intervju hos firmaet som åpnet de første 'Siemens Store'-butikkene for 5 år siden :p

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

SonyE holder nå på og forbereder sin første SonyE Store like uttafor kontoret jeg jobber i her i Kensington High Street. Foreløpig er hele fasaden dekt av en diger reklame.

 

Naturlig beliggenhet, siden deres HQ er bare et par kilometer herfra (i Hammersmith).

 

Ikke sikker på når de åpner. Sier bare 'Opening soon' nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...