Gå til innhold

TES: Æsj-Kræsj | Memory Feil i Oblivion


Anbefalte innlegg

Hallo allesammen,

 

Jeg så det var tatt opp en post før på dette forumet om en iriterende memory error.

Så jeg tenkte jeg skulle ta det opp på nytt, jeg har orginal verson av spillet og er stålt av det. Det jeg ikke er så stålt over er at når jeg først fikk Oblivion og instalerte fikk jeg en feil melding over og over igjen.

 

Jeg får spilt 10 - 20 min før det klikker. Meldingen sier:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oblivion:Oblivion.exe - Application Error

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

The instruction at "0x006dbabe" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "read".

 

Click on OK to terminate the program

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg finner ikke noe særling informasjon om dette, men jeg har kjørt div. tester får og se om det var du feil med minnet mitt som bla. Memtest86, Memtest.

 

Jeg har også kjørt virus scan, instalert nye drivere, sjekket tempratur, flasha BIOS med nyeste verson og reinstalert spillet 4 ganger.

 

Må jeg bare vente på patch? :cry:

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde samme problem, slettet .INI filen slik at en ny ble endret, så tweaket jeg kun ugridstoload og grasset og ikke mer, etter det har jeg ikke fått det mer.

5885335[/snapback]

 

Du har ikke lyst til og uppe INI filen på ftp til meg :blush:

Lenke til kommentar
Den feilen du forøvrig får opp, er en programmeringsfeil. Ikke noe fysisk med minnet ditt altså.

(vel.. Det KAN være forårsaket av feil på fysisk minne, men da skulle du merket det i andre spill/programmer også).

5886868[/snapback]

 

Vel jeg fikk lignene feil i Half Life 2 Garry's Mod her om dagen, men det var et engangs tilfelle. Fordi ellers har jeg fått spillt det opp til 5 - 6 timer uten at det har skjedd overhode noe.

 

Mens Oblivion spiser jo minnet mitt. Tror jeg får gå over til 2 GB :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde samme problem, slettet .INI filen slik at en ny ble endret, så tweaket jeg kun ugridstoload og grasset og ikke mer, etter det har jeg ikke fått det mer.

5885335[/snapback]

 

Foresten satte du uGridsToLoad sånn her?

 

uGridsToLoad=5

 

Den lager foresten heller ikke noe ny .INI fil til meg, fikk spilt i 15 min også fikk jeg mem error. Endra på grafikk instilllinger får og se om den lagde noe ny. Men det gjorde den ikke!

Endret av ConeX
Lenke til kommentar
Hos meg krashet oblivion med en slik minnefeilmelding i starten fordi jeg hadde DEP på, etter at jeg la inn oblivion i unntakslista har det kjørt fint. Har du på DEP/NX-bit?

5887534[/snapback]

 

 

Det sa meg desverre veldig lite.

 

Jeg har funnet .INI fila som lå i:

 

Mine Dokumenter-->My Games-->Oblivion.

 

Sletta den starta spillet. Skrudde av V.sync og Bloom. Starta spillet gikk ut av det igjen satt uGridsToLoad=5. Gikk inn spillet skrudde av Gresset og satt view distance. Men fremdeles Mem error.

 

Hva er DEP/NX-bit?

Lenke til kommentar
Hos meg krashet oblivion med en slik minnefeilmelding i starten fordi jeg hadde DEP på, etter at jeg la inn oblivion i unntakslista har det kjørt fint. Har du på DEP/NX-bit?

5887534[/snapback]

 

 

Det sa meg desverre veldig lite.

 

Jeg har funnet .INI fila som lå i:

 

Mine Dokumenter-->My Games-->Oblivion.

 

Sletta den starta spillet. Skrudde av V.sync og Bloom. Starta spillet gikk ut av det igjen satt uGridsToLoad=5. Gikk inn spillet skrudde av Gresset og satt view distance. Men fremdeles Mem error.

 

Hva er DEP/NX-bit?

5887574[/snapback]

 

Egenskaper for min datamaskin -> Avangsert -> Instillinger (ytelse) -> Data Execution Prevention

 

Hvis du ikke finner dep her jar du ikke støtte for det i hardware, hvis det står av eller bare for windows programmer er det ikke det som skaper problemet.

 

Hvis det står på for alle programmer(slik som hos meg), må det legges til i unntakslista.

 

 

post-6775-1144495110_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hos meg krashet oblivion med en slik minnefeilmelding i starten fordi jeg hadde DEP på, etter at jeg la inn oblivion i unntakslista har det kjørt fint. Har du på DEP/NX-bit?

5887534[/snapback]

 

 

Det sa meg desverre veldig lite.

 

Jeg har funnet .INI fila som lå i:

 

Mine Dokumenter-->My Games-->Oblivion.

 

Sletta den starta spillet. Skrudde av V.sync og Bloom. Starta spillet gikk ut av det igjen satt uGridsToLoad=5. Gikk inn spillet skrudde av Gresset og satt view distance. Men fremdeles Mem error.

 

Hva er DEP/NX-bit?

5887574[/snapback]

 

Egenskaper for min datamaskin -> Avangsert -> Instillinger (ytelse) -> Data Execution Prevention

 

Hvis du ikke finner dep her jar du ikke støtte for det i hardware, hvis det står av eller bare for windows programmer er det ikke det som skaper problemet.

 

Hvis det står på for alle programmer(slik som hos meg), må det legges til i unntakslista.

 

 

post-6775-1144495110_thumb.jpg

5887641[/snapback]

 

Ok, jeg har støtte for DEP kan hende at det var det som skapte problemet. Fordi den stod bare for windows programmer. Skal teste det ut nå. Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...