Gå til innhold

C7-brikkesett med én brikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viss ikke jeg tar helt feil vil nok CPU i de systemene der være flaskehalsen i systemet lenge før grafikk kortet.

6800GT AGP f.eks?

5878895[/snapback]

 

AGP er en standard på vei ut, PCIe kan brukes til mer en bare grafikkort, og det er greit å ha et godt utvalg av forskjellige grafikkort også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så har man ihvertfall noe nyttig å bruke sitt gamle AGP kort til.

 

 

Hvorfor ikke PCIe? Og hvorfor ikke LAN på chipsettet? Eller er det jeg som overser noe?

 

AtW

5876578[/snapback]

 

Du hadde ikke i fullt alvor tenkt å koste på deg noe heftigere enn det som finnes på AGP til dette hovedkortet?

Lenke til kommentar
Så har man ihvertfall noe nyttig å bruke sitt gamle AGP kort til.

 

 

Hvorfor ikke PCIe? Og hvorfor ikke LAN på chipsettet? Eller er det jeg som overser noe?

 

AtW

5876578[/snapback]

 

Du hadde ikke i fullt alvor tenkt å koste på deg noe heftigere enn det som finnes på AGP til dette hovedkortet?

5888059[/snapback]

 

Som jeg sa før: Utvalget til PCIe blir stadig bedre (og her nsakker vi ikke bare om ytelse), i tillegg brukes PCIe til andre ting en skjermkort.

 

AtW

Lenke til kommentar

Yerr

 

Det er vel ikke mange som blåser penger ut av vinduet i slik fart at de vurderer dette hk'et hvis de må koste på seg et pci-e kort. Mange har sikkert noe brukbart APG liggende og derfor minsker kostnaden på produktet. Liten tvil er det også om at ddr2 og sata tar over, men det er likevell også støtte for p-ata og ddr1.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Yerr

 

Det er vel ikke mange som blåser penger ut av vinduet i slik fart at de vurderer dette hk'et hvis de må koste på seg et pci-e kort. Mange har sikkert noe brukbart APG liggende og derfor minsker kostnaden på produktet. Liten tvil er det også om at ddr2 og sata tar over, men det er likevell også støtte for p-ata og ddr1.

5895767[/snapback]

 

Altså, er du uinteressert i ekstra funksjonalitet, så bruker du den innebygde skjermutgangen, er du interessert i ekstra funksjonalitet, så har du bedre valgmuligheter med PCIe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...