Gå til innhold

Gmail-tjenesten utvides


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker det personlig ikke, kan se fordelen, men google har en tvilsom EULA, og dekker nå mer og mer, og lagrer mer og mer info om hva brukerne gjør på nett.

 

Noe som egentlig ikke er så farlig, til evt det missbrukes.

 

men men, kanksje bedre at google gjør det enn noen andre.

Lenke til kommentar
Lite vits for *nix brukere enda?

5565390[/snapback]

Det er jabber, du kan bruke en hvilken som helst klient med jabberstøtte for å koble deg til gtalk. Jeg kjører selv Kopete fra SVN som til-og-med har støtte for voice-chat.

 

Ellers syns jeg den logge-funksjonen i gmail over gtalk-samtaler var ganske dårlig gjennomført. F.eks burde det vært brukt farger for å skille mellom deg og den du snakker med. Den tar også å legger linjeskift, og så en tab, men denne tabben er kortere enn "me says:" tingen (dårlig forklart).

 

Jeg håper Google kommer med en kalender som kan synces med OpenSync eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Du kan bruke Gmail kontoen på (iallefall de jeg har vært borti som blandt annet Gajim, Gaim og Kopete) Jabber klienter, men jeg bruker jabber.org sin server til å chatte med andre jeg kjenner som har googleTalk så de havner ikke i lista til gmail... noen som vet om man kan legge til andre Jabber accounts i Gmail så flere Jabber accounts logger seg på når du åpner Gmail?

Lenke til kommentar
Interessant. Jeg har ikke prøvd Google Talk, men hvis det etter hvert innebygges støtte for kommunikasjon med MSN Messanger-kontoer, så vil det kanskje bli bra.

5566734[/snapback]

Tviler på at MSN gir GoogleTALK mulighet tilå bruke protokollen deres helt uten videre, men GoogleTALK bruker en åpen protokoll så hvem som helst kan legge inn støtte for den i sin klient... tviler sterkt på at MS kommer til å gjøre det også...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Interessant. Jeg har ikke prøvd Google Talk, men hvis det etter hvert innebygges støtte for kommunikasjon med MSN Messanger-kontoer, så vil det kanskje bli bra.

5566734[/snapback]

Tviler på at MSN gir GoogleTALK mulighet tilå bruke protokollen deres helt uten videre, men GoogleTALK bruker en åpen protokoll så hvem som helst kan legge inn støtte for den i sin klient... tviler sterkt på at MS kommer til å gjøre det også...

5566991[/snapback]

Det finnes jo andre program som er kompatibel med MSN. For eksempel jeg bruker Trillian.
Lenke til kommentar
Interessant. Jeg har ikke prøvd Google Talk, men hvis det etter hvert innebygges støtte for kommunikasjon med MSN Messanger-kontoer, så vil det kanskje bli bra.

5566734[/snapback]

Tviler på at MSN gir GoogleTALK mulighet tilå bruke protokollen deres helt uten videre, men GoogleTALK bruker en åpen protokoll så hvem som helst kan legge inn støtte for den i sin klient... tviler sterkt på at MS kommer til å gjøre det også...

5566991[/snapback]

Det finnes jo andre program som er kompatibel med MSN. For eksempel jeg bruker Trillian.

5567148[/snapback]

Men da snakker vi om klient og ikke åpne en protokoll, vet ikke hvor glade MS er i at andre benytter seg av sin protokoll i en annen klient. Jeg bruker Gaim og har account for MSN, Yahoo (snart sletta), ICQ (bruker ikke lenger) og Jabber... hvis MSN og Jabber hadde gjort dem kompotible med hverandre kunne du kvitta deg med en så du slipper å holde styr på så mange.

 

I Norge er det nesten ikke noe poeng i å bruke ICQ eller Yahoo da det nesten er ingen som har det... og de som har det har sannsynligvis også MSN, synd for de som ønsker å bruke Yahoo IM! og chatte med venner på MSN... man må derfor velge klient etter hva alle andre bruker, idiotisk etter min mening...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Får de som er intressert så kan man legge til msn, icq, YahooIM! transport, osv.

 

Her er en liten how-to:

http://www.bigblueball.com/forums/google-t...-msn-yahoo.html

men det krever at man har en hotmail account.

 

Vil tro at det betyr at man kan prate med venner fra msn også i gmail.com, har ikke lagt til transporten til google talk (men jabber.no) så jeg er ikke sikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...