Gå til innhold

Spammere skal få det tøffere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en litt ufullstendig gjennomgang av en del spam på min e-post boks her om dagen. Fikk ikke kommet igjennom hele listen, men fikk ut ihvertfall følgende avsenderland på min oversikt:

 

China, Korea, USA, Australia, Frankrike, Romania, Estland, Polen, Italia, Tsjekkia, Taiwan, Solomon øyene med flere.

 

Lurer derfor litt på hvordan en norsk organisasjon tror at de skal klare å bekjempe SPAM som ser ut til å være et internasjonalt fenomen. Jeg har foreløpig ikke sett noen norsk SPAM avsender PC.

 

Ofte vil jeg tro at SPAM kommer fra såkalte Zombie-PC'er. En zombi-PC er en som har blitt hacket, som hackeren har full kontroll over. En PC kan gjerne bli hacket om den har diverse "windows-sårbarheter" eller liknende som ikke er patch'et. En brannmur er alfa og omega for å unngå å bli hacket. En bør likevel være oppmerksom på at selv det å ha brannmur ikke er noen Garanti for å sitte med en hackerfri PC.

 

Hackeren kan når han har en del zombi-PC'er benytte disse til forskjellige formål. Et slikt formål er å sende ut SPAM. Et annet fenomen er å bruke slike zombi-PC'er som angrepsmaskineri. Les: Distributed Denial of Service Attacks (DDoS). DDoS er en ekkel operasjon som en hacker kan benytte for å få en favorisert webside til å gå i knestående!!

Endret av G
Lenke til kommentar

Selv om vi ikke har et veldig stort problem med spam som er sendt fra Norge, er dette en glimrende måte å vise at vi ikke tolererer spam og jeg håper dette får andre land til å følge etter og lage strenge lover for spam (og ikke minst opprettholde det).

 

Men jeg tviler på at dette er nok for å bekjempe spam, sansynligvis må vi alltid godta litt spam i innboksene våre (selv om vi har spamfilter ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...