Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1988/96 Showcase/worklog


leif666

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge opp en Ford Scorpio 2.9l Cosworth

Karroseri er en 1988mod.

Alt under + alt inv. er fra en 1996mod. Motor, drivverk, bremser, dasjbord, spidometer, gir, seter, dører. Alt elektrisk (hver eneste ledning) +++

 

Har bestilt ny front, hekk, skjørt + panser. (kommer i slutten av feb.)

Denne fronten

Denne hekken

Disse skjørtene

Dette Panser Scoop`et

 

Har ikke bestemt meg helt for hvilken farge jeg skal ha på den enda, men tipper det blir hvit med blå perlemor.

Hvis jeg ikke freaker ut å tar en psyko farge slik jeg gjorde sist (Gul Scorpio)

Den kjører nå rundt i Bergen av Raimond :cool:

 

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i sota baklykter, helst med plate mellom lyktene? Da hadde jeg blitt glad :thumbup:

 

 

Flere blider kommer etter hvert.

post-55244-1138634709_thumb.jpg

post-55244-1138635841_thumb.jpg

post-55244-1138635917_thumb.jpg

post-55244-1138635999_thumb.jpg

Endret av leif666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Frosken" er da kul den, på sin måte... øøh, nei :D

 

Leif: du har vel ikke masse deler til overs nå? ;) En kamerat av meg har refleksplate (av den mørke/sota typen) til sedan, men den passer ikke uten diverse modifisering...

5543372[/snapback]

 

Jeg hadde en del, men det meste er gitt bort.

Dørene solgte jeg for 1,- (veldig fine, uten rust)

Motor, bremser, gir, drivverk +++ ga jeg bort til "scorpio 4x4" på fastford (det var han som kjøpte mitt forige scorpio prosjekt)

solgte bremsekraftforsterkeren for 1,-

Lys + seler til 1996mod solgte jeg for 1500,-

 

Har noe igjen, men ikke så mye.

Noe invendig. til 1988mod

Vurderer å kvitte meg med airbagene til 1996mod.

+ en 1996mod scorpio som er kappet i 2 ved dørstolpene (kappet den for å lettere få den inn/ut av verkstedet jeg jobber:-)

 

Så hvis noen trenger karoserideler til scorpio 1996mod er det bare å ta kontakt. Henter dere det selv, er det gratis :-) Siden den er kappet går den oppi en vanlig henger (bakluken er bulket)

Den knokses i slutten av neste uke.

 

Tror jeg venter litt og ser om jeg får tak i en refleksplate som passer 100% før jeg kjøper en til sedan som jeg må kappe.

Det var en fra fastford som sendte mail i dag som ville selge lys + plate, men han skulle ha 5000,- Det var brest i den ene lykten + refleksplaten så slitt ut.

Jeg sa at jeg kunne gi 2000,- med frakt, men da ville han ikke selge.

 

 

 

Må si meg enig med den Corsa_racer, Froskemodellen ser så sykt lite fin ut. Tragiskt.

Men det er derfor jeg har tatt på meg dette prosjektet. Hadde frosken sett bra ut hadde jeg aldrig gjort denne jobben.

Endret av leif666
Lenke til kommentar

Hehe, så han med den knallgule 4x4'n på fastford.no har masse deler liggende? Ang. deler tenkte jeg mest på bakaksel og evt. girkasse/svinghjul/pedaloppheng for ombygging av min til manuell.

 

En kamerat kjøpte forresten originalsota baklykter med pæreholdere og refleksplate til sedan for 1000 kroner, komplett uten skader. Så 5000 var litt stiv pris.

 

Lykke til videre med prosjektet, tror dette kan bli bra! Nesten så ford skulle laget en slik bil selv

Lenke til kommentar

Ja de kunne iallefall spart seg for den frosken! interiøret er jo fint, men bilen ser jo ut som en lang frosk:)

 

Lykke til med prosjektet!=) Hadde selv en Scorpio 93` 4x4 med alt utstyr... det var en genial bil... kjøpte den for 20000, kostet på den 5000 - og solgte den for 48000... aah... *mimre*

Lenke til kommentar

Motoren ser ikke så fin ut uten deksler, men jeg skal få elpolert innsuget +++

 

Som en kan se på bildene er Scorpio`en veldig fremtidsrettet. Det ser ut som om den er designet med tanke på at den skal fly. "Ford Scorpio Hovercraft"

post-55244-1139656248_thumb.jpg

post-55244-1139656328_thumb.jpg

post-55244-1139656386_thumb.jpg

post-55244-1139656421_thumb.jpg

Endret av leif666
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Joda, bare jeg har fått det til påsken, for da skal jeg lakkere den (håper jeg)

 

Vurderer faktisk å lakke den lys gull med grønn perlemor (gull, ikke gul :-)

 

Ka dåkke trur?

 

Enten gull m/grønn perlemor. signalgul. Eller hvit m/blå perlemor.

Endret av leif666
Lenke til kommentar

Da har jeg fått hjem Brannslukker (Grå met. håper jeg ikke får bruk for den) 2F Kondensator, Dobbel din Indash DVD spiller m/touch skjerm. & Lysrør til å ha under bilen :cool:

 

Så nå mangler kun resten av stylingen & baklyktene, så er den klar for lakk.

 

 

Jeg utlover 350,- i finnerlønn til den som tipser meg om noen som har ORGINALT SOTA BAKLYKTER & RELEKSPLATE som passer TIL SALGS for en normal pris. Dead or alive.... :-)

 

Ja, jeg begynder å bli desperat :D

post-55244-1141860563_thumb.jpg

post-55244-1141860580_thumb.jpg

post-55244-1141860600_thumb.jpg

post-55244-1141860726_thumb.jpg

Endret av leif666
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha, så skal du få refleksplata jeg har til sedan. Den vil ikke passe uten videre, men hvis du ikke finner noe annet klarer du sikkert å trikse til noe.

 

Vet ikke helt hvordan plata ser ut, da jeg ikke har fått henta den enda :)

 

Skadefrie lykter + plate bør ikke koste mer enn 1000kroner. Han som kjøpte de som nå står på bilen min betalte 800kr for begge lyktene, pæreholdere og refleksplate til sedan.

 

Fine. fine baklyktene mine :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...