Gå til innhold

Ett steg nærmere 802.11n


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter med et Marvell WL-138g WLAN kort og en Billion 7202g trådløs aksesspunkt med signalstyrke "Lav" (6-36Mbit teoretisk kanskje?) og har null problemer med å spille BF2 da pingen min er helt lik mine venner med samme type linje som sitter og spiller via kablet. Har 1 ms når jeg pinger aksesspunktet. Er snakk om 1 etasje og 2 trevegger imellom.

 

Så, jeg kan hvertfall gå god for dagens standard utifra ping og faktisk forsinkelse kontra kablet nett på online spill. Men når jeg laster ned foretrekker jeg helst kablet :)

Lenke til kommentar

Det jeg savner er et større frekvensområde. Problemet nå er at interferens mellom kanalene gjør det problematisk å sette opp flere accesspunkt i samme område (nødvendig hvis man skal ha f.eks 60-70 pc'er i ett og samme rom, eller at du har et 3-etasjes bygg der samtlige rom på rad og rekke under hverandre skal ha god wlan dekning).

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Det jeg savner er et større frekvensområde. Problemet nå er at interferens mellom kanalene gjør det problematisk å sette opp flere accesspunkt i samme område (nødvendig hvis man skal ha f.eks 60-70 pc'er i ett og samme rom, eller at du har et 3-etasjes bygg der samtlige rom på rad og rekke under hverandre skal ha god wlan dekning).

5457583[/snapback]

 

Man får jo gjerne kjørt ihvertfall tre aksesspunkt å samme sted om man har litt mellomrom mellom kanalene? Men jeg er litt enig med at det kan være lite, men det er jo også vanskligere å få mye båndbredde uten at hver kanal tar opp et bredere område.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...