Gå til innhold

Miljøvennlig ultraportabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3-cellers batteripakke
Ultraportable som har kort batteritid er en selvmotsigelse i mine øyne.

5315766[/snapback]

Det er vel ennå ikke sagt noe om batteritiden... :hmm:

 

Vi vet jo ikke hvor stor kapasitet hver av cellene har.

Vi vet heller ikke hvor lite strøm PCen trekker med unntak av at ting peker i retning av lavt strømforbruk.

 

Og forresten: Glimrende at de store produsentene er tidlig ute med å tilpasse seg det kommende miljøkravet fra EU. Sånt liker jeg :D

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
3-cellers batteripakke

Ultraportable som har kort batteritid er en selvmotsigelse i mine øyne.

5315766[/snapback]

Dette er skrevet for å vise hvilket batteri maskinen ble veid med. Asus sine ultraportable har fleksible batteripakker, så det er godt mulig det følger med større batteri, men det er naturligvis ikke det de velger å veie med maskinen.

Lenke til kommentar
Ahh, fint å se de ikke har herpa tastaturet ved å ha pgup, pgdn, home, end osv. langs høyre side.

5316194[/snapback]

 

 

Bluetooth 2.0+EDR-teknologien har en maksimal overføringshastighet på 3 mbps og er dermed opptil tre ganger raskere enn eldre teknologier. I tillegg er Bluetooth 2.0+EDR bakoverkompatibel med Bluetooth 1.x.

 

EDR ? Enhanced data rate..

 

Apple har brukt denne en stund nå, og endel nye Nokia tlf vil ha den versjonen.

Lenke til kommentar

Synest ikke det er så stort at produsenter "velger" å komme med slike produkter. Ikke fordi jeg er imot direktivet, men fordi det vil bli PÅBUDT fra Juni/Juli.. og dette har det blitt jobbet mot i flere år siden direktivet påvirker helt ned på enkel-komponent nivå.

 

Det er derfor helt naturlig at slike produkter kommer på markedet allerede nå, siden det om kort tid vil bli forbudt å produsere/selge produkter som ikke følger direktivet, med noen ganske få unntak (for å ivareta sikkerhet der det ennå ikke finnes produksjonsalternativer.)

 

Men at det er et bra tilltak, DET er jeg helt enig i!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...