Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2 (Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes ikke til X-box 360 vel? Uansett, hyggelig å se at konverteringen ble såpass vellykket. Jeg unner alle å spille dette fantastiske skytespillet.

5311091[/snapback]

 

Man kan spille HL2 på 360. Er med på lista av spill til xbox som er kompatible for 360.

 

Vurderer det selv, men sitter litt på gjerdet og håper på at spill som Fahrenheit og Far Cry blir klargjort for 360 snart.

Lenke til kommentar
Hmm..

Ufattlig at et slik tynt spill fremdeles kan høste såpass god kritikk.

Hadde håpet at den snille karaktergivingen på Gamer.no hadde stoppet som det så ut til for ikke så lenge siden, akk.

5312049[/snapback]

 

Å gi et av sjangerens beste skytespill en 9'er synes jeg er rett og rimelig.

5312078[/snapback]

 

En nyutgivelse uten noe nytt fortjener ikke dette syntes jeg. Selv om det er annen platform. Er heller ikke enig i at det er noe av det beste i sjangeren, men det er min mening, som alt annet jeg har sagt i denne tråden.

Lenke til kommentar
En nyutgivelse uten noe nytt fortjener ikke dette syntes jeg. Selv om det er annen platform. Er heller ikke enig i at det er noe av det beste i sjangeren, men det er min mening, som alt annet jeg har sagt i denne tråden.

5312212[/snapback]

 

HL2 fikk en 10'er (hvor rettferdig kan diskuteres) av gamer.no. Hvis denne konverteringen var såpass vellykket (minus mp-muligheter og grafikk), så virker det som om å sette karakteren ned til 9 være veldig riktig og rettferdig i forhold til hva PC-versjonen fikk.

Lenke til kommentar
Kan ikke si meg enig, grunnen til at jeg kjøpte HL2 var MP, og jeg fikk bekreftet at singelplayer var tynn når jeg spilte den. Men igjen, min mening.

5312444[/snapback]

Enspillerdelen kan virke tynn for de som ikke forstår historien og ikke har spilt HL.

5312847[/snapback]

 

Den er rimlig tynn uansett hvordan man vrir og vender på det. Ikke noe nytt, repetivt og stokk dumme fiender. For ikke å snakke om brett som Ravenholm der de bruker det værste trikset i boka, nemlig å spy ut uendelig med fiender bare for å tvinge deg til å bruke grav-gønnern. HL2 var skikkelig midt på tre synes jeg.

Farcry var mye bedre.

Lenke til kommentar
Kan ikke si meg enig, grunnen til at jeg kjøpte HL2 var MP, og jeg fikk bekreftet at singelplayer var tynn når jeg spilte den. Men igjen, min mening.

5312444[/snapback]

Enspillerdelen kan virke tynn for de som ikke forstår historien og ikke har spilt HL.

5312847[/snapback]

 

Jeg har både spilt HL1 og 2 og forstår historien, det jeg ikke forstår er hva som er stort med den. Burde bakgrunnssjekke litt før du kommer med slikte bastante kommentarer som peker i rettning av at man må være dum.

 

Skal man nevne legendariske historier har man Deus Ex (1, delvis 2 også), Baldurs Gate og andre Black Isle titler, F.E.A.R. , Quake 2, Red Alert 1 og endel andre.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Den er rimlig tynn uansett hvordan man vrir og vender på det. Ikke noe nytt, repetivt og stokk dumme fiender. For ikke å snakke om brett som Ravenholm der de bruker det værste trikset i boka, nemlig å spy ut uendelig med fiender bare for å tvinge deg til å bruke grav-gønnern. HL2 var skikkelig midt på tre synes jeg.

Farcry var mye bedre.

5313923[/snapback]

Den er langt fra tynn. Den krever derimot at du setter deg inn i den og analyserer litt selv. Selv har jeg skrevet en kort artikkel på 2 sider angående hovedhandlingen i historien. Brukere på dette forumet har også diskutert den i Half-life forumet.

 

Far Cry var et godt spill ja, men historien var etter min mening ikke så bra.

 

Jeg har både spilt HL1 og 2 og forstår historien, det jeg ikke forstår er hva som er stort med den. Burde bakgrunnssjekke litt før du kommer med slikte bastante kommentarer som peker i rettning av at man må være dum.

 

Skal man nevne legendariske historier har man Deus Ex (1, delvis 2 også), Baldurs Gate og andre Black Isle titler, F.E.A.R. , Quake 2, Red Alert 1 og endel andre.

5313981[/snapback]

Det var ikke det jeg mente med posten. Half Life serien har en veldig god historie og som jeg skriver litt over så krever den litt utforskning selv. Du får ikke servert alt på et sølvfat som i mange andre spill. Det finnes uttalige detaljer rundt omkring i spillet om du leter.

Lenke til kommentar

Vel, vel. Dealen med Half-Life, og især det første spillet, er vel mer måten historien fortelles på, med deg i sentrum, enn selve settingen og konseptet, som må sies å være dypt generisk. Jeg mener: "Et vitenskapelig eksperiment går galt, og en dimensjonsport åpnes. Du må komme deg vekk, men hei! Myndighetene sender inn en operasjon for å dekke over hele fadesen!" Vel. Knapt revolusjonerende, hva? Toeren er en hel del bedre, og en aldri så liten bauta i både visuell og auditiv design hva spill gjelder, men selv den er vel langt mer derivativ (1984 og alle dens avleggere) enn genuint nyskapende. Igjen er det utførelsen som imponerer mest, ikke ideene i og for seg.

 

Snabben: Hvor langt har du spilt i HL2? Enig i at Ravenholm ikke var verdens mest vellykkede sted, og at spillet spesielt i begynnelsen er litt ujevnt, men store deler av spillet er likevel ekstremt godt satt sammen. Også interessert i hvilken vanskelighetsgrad du benyttet.

Lenke til kommentar

@TCi: Var ikke historien jeg mente var tynn, men enspiller delen av spillet. Det prøvde å si var at historien ikke er nok for å dekke over det faktum at det rett og slett ikke var noe særlig nytt i det spillet.

 

@oerhört: Blandet du meg og snabben nå? Men uansett kan jeg jo svare. Spillte til man kommer der man skal ut av noe sånn fengseleslignende og veggene klemmes sammen mens springer bortover en sånn korridor-aktig sak. Er lenge siden nå, så husker ikke helt hvordan var akkurat der. Men savefilene ble borte, og gadd aldri å begynne på nytt igjen.

 

Og angående vanskelighetsgrad så var på den vanskeligste. Men forskjellen var jo bare at fiendene tålte mer. De var ikke noe smartere og jobbet bedre sammen, noe jeg syntes var skuffende etter å lest hvordan Valve skrøt så av den AI'en i forkant at utgivelsen.

Lenke til kommentar
Vel, vel. Dealen med Half-Life, og især det første spillet, er vel mer måten historien fortelles på, med deg i sentrum, enn selve settingen og konseptet, som må sies å være dypt generisk. Jeg mener: "Et vitenskapelig eksperiment går galt, og en dimensjonsport åpnes. Du må komme deg vekk, men hei! Myndighetene sender inn en operasjon for å dekke over hele fadesen!" Vel. Knapt revolusjonerende, hva? Toeren er en hel del bedre, og en aldri så liten bauta i både visuell og auditiv design hva spill gjelder, men selv den er vel langt mer derivativ (1984 og alle dens avleggere) enn genuint nyskapende. Igjen er det utførelsen som imponerer mest, ikke ideene i og for seg.

 

Snabben: Hvor langt har du spilt i HL2? Enig i at Ravenholm ikke var verdens mest vellykkede sted, og at spillet spesielt i begynnelsen er litt ujevnt, men store deler av spillet er likevel ekstremt godt satt sammen. Også interessert i hvilken vanskelighetsgrad du benyttet.

5314653[/snapback]

 

Tror du blandet meg og en annen, men for å svare på det:

Fullføre HL2 på det vanskligeste, husker ikke helt hvor lang tid jeg brukte, men var rundt 9 timer om jeg ikke husker feil. Dette er også alt for kort til et spill som får en 9 (10) syntes jeg. Dette var PC versjonen riktignok, men uavhengig av platform, det er jo "blåkopi" :)

Lenke til kommentar

Half-Life 2 er defintivt bedre enn Far Cry på flere punkter. Blant annet er monsterdesignet i sistnevnte spill meget dårlig, historien er tynnere enn papir og skuespillet på grensen til det latterlige. For all del, Far Cry briljerer i starten og er alt i alt et godt skytespill, men desverre har utviklerne gått på flere bommerter underveis. Dette gjør at helhetsinntrykket blir svakere enn spill som HL2 og Riddick.

 

HL2 synes jeg derimot leverer en troverdig og utrolig gjennomført spillverden kombinert med intens og heseblesende action. Det er en miks som har gjort spillet til en vinner på anmelderlister, avstemninger, kåringer og i omtaler.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...