Gå til innhold

Netcom dumper prisen på 3G-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette skyldes nok at kortene kun støtter UMTS og GPRS men ikke EDGE. "Ryktene" skal ha det til at det kommer nye kort med EDGE på nyåret og NetCom vil naturligvis bli kvitt de gamle kortene.

 

5286913[/snapback]

 

Det er ikke et rykte at disse kortene vil koste 300 kr i desember. Det er harde fakta :)

Forøvrig tror jeg nok det er noe i det du sier om at det kommer kort med både UMTS og EDGE på nyåret.

Lenke til kommentar
Dette skyldes nok at kortene kun støtter UMTS og GPRS men ikke EDGE. "Ryktene" skal ha det til at det kommer nye kort med EDGE på nyåret og NetCom vil naturligvis bli kvitt de gamle kortene.

 

5286913[/snapback]

 

Det er ikke et rykte at disse kortene vil koste 300 kr i desember. Det er harde fakta :)

Forøvrig tror jeg nok det er noe i det du sier om at det kommer kort med både UMTS og EDGE på nyåret.

5287389[/snapback]

 

Sa ikke at prisen på 300 er et rykte. Vet at kostprisen er satt til 250 + mva, vet også at ut-prisen ikke er bestemt så det blir opp til hver enkelt forhandler. Håper bare forhandlerne er reale nok til ikke å selge disse kortene til folk som bor nord for Trondheim, for de vil jo overhodet ikke fungere... :-)

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Sa ikke at prisen på 300 er et rykte. Vet at kostprisen er satt til 250 + mva, vet også at ut-prisen ikke er bestemt så det blir opp til hver enkelt forhandler. Håper bare forhandlerne er reale nok til ikke å selge disse kortene til folk som bor nord for Trondheim, for de vil jo overhodet ikke fungere... :-)

 

5288052[/snapback]

 

Ja, OK. Da var jeg noe forhastet! Men de vil jo fungere med GPRS, da. Hvis noen er villig til å binde seg ett år for det.

300 kr er kanskje et rykte, men det er nok ikke så langt fra sannheten.

Lenke til kommentar
hadde vært hyggelig om dem kom med en router løsning for edge systemet ;)

 

trenger ikke høy fart, er flat pris jeg er på jakt etter...

5288257[/snapback]

 

hva er det du mener? deling av internettilkoblingen?, dette kan jo gjøres med en pc som har en nettverkplugg eller ett trådløst nettverkskort. Tom stasjonære pcr kan bruke dette kortet (får pci kort som tar pcmcia har jeg sett) dermed er det jo bare å route trafikken fra kortet til nettverket som om det var en vanlig nettilkobling, enten med linux eller windows =) (holder med en p2 på noen hundre mhz, tom en pentium skulle nok virket, og jeg vet du får tom p3 på søppeldynga)

 

Med noen scripts til linux kan den jo bytte tilkobling etter behov. Prioritere 1. kabel 2. trådløst. 3. edgekortet, men kortet er vel ikke støttet i linux. Det burde vel egentlig gå i win også på en eller annen måte

 

Men jeg misforstod sikkert :/

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
hadde vært hyggelig om dem kom med en router løsning for edge systemet ;)

 

trenger ikke høy fart, er flat pris jeg er på jakt etter...

5288257[/snapback]

 

hva er det du mener? deling av internettilkoblingen?, dette kan jo gjøres med en pc som har en nettverkplugg eller ett trådløst nettverkskort. Tom stasjonære pcr kan bruke dette kortet (får pci kort som tar pcmcia har jeg sett) dermed er det jo bare å route trafikken fra kortet til nettverket som om det var en vanlig nettilkobling, enten med linux eller windows =) (holder med en p2 på noen hundre mhz, tom en pentium skulle nok virket, og jeg vet du får tom p3 på søppeldynga)

 

Med noen scripts til linux kan den jo bytte tilkobling etter behov. Prioritere 1. kabel 2. trådløst. 3. edgekortet, men kortet er vel ikke støttet i linux. Det burde vel egentlig gå i win også på en eller annen måte

 

Men jeg misforstod sikkert :/

5288281[/snapback]

 

fullstendig f-ing klar over at dette kan gjøres men orker ikke ta jobben. spesiellt ikke om jeg kunne bestilt en vifteløs routerløsning som jeg bare kunne satt i strøm og tp-kabelen på og vips så var jeg online.

 

virker som NMT skal komme med noe sånt etter hvert, men til nå har det nettet vært en skuffelse (testutstyret klarte ikke koble til selv med max signal og ekstern antenne). og siden dem skal legge seg på pris pr megabyte (1-2GB forhåndsbetalt) så kan jeg like gjerne sitte med det jeg har (isdn, morro skal det være. finnes dsl på sentralen men telenor mener linja fra sentral og inn må skiftes før dsl kan tilates).

 

har en ekkel feel av at wimax kommer til å være en like stor skuffelse når noen endelig får ut fingern å bygger ut. og jeg tviler stort på om den økonomiske hjelpa som den nye regjeringa skal komme med kommer til å hjelpe noe særlig...

Lenke til kommentar

Jeg ga 2500,- for et SonyEricsson GC85 kort +abb for noen måneder siden. Ble litt paff da jeg så dette tilbudet... :hrm:

Men hvis det nå er slik at det ikke er et EDGE-kort, så hadde jeg ikke kunne ha brukt det uansett.

Dessuten har jeg allerede tjent inn kortet +abb kostnader i forhold til ISDN linja jeg hadde.

 

Alt i alt en økonomisk løsning for folk som bruker MYE ISDN og selvfølgelig ikke kan få annet bredbånd. Eneste jeg har og utsette er at EDGE her jeg bor er litt ustabilt, men så lenge jeg kan laste ned med 220k hele døgnet så skal jeg ikke klage så alt for mye :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...