Gå til innhold

Kraftig PSU fra Silverstone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, den der funker nok noe bedre en den gamle MISTen min på 550 watt, den har vell 40 A på 5 volten men "bare" 28 A på 12 V.

 

Det skulle vell duge med: trafo, 4 dioder (likeretter), kondensatorer (med litt størelse), noen alvologe uniplare transistorer for spenningsbegrensing, noen motatander og et par pottmetere. Og ikke glemm sikringene.

Lenke til kommentar
Hmm, den der funker nok noe bedre en den gamle MISTen min på 550 watt, den har vell 40 A på 5 volten men "bare" 28 A på 12 V.

 

Det skulle vell duge med: trafo, 4 dioder (likeretter), kondensatorer (med litt størelse), noen alvologe uniplare transistorer for spenningsbegrensing, noen motatander og et par pottmetere. Og ikke glemm sikringene.

5095297[/snapback]

 

Det finnes vel knapt strømforsykninger i dag man kan klare å overbelaste på 3.3 eller 5v. På moderne systemer blir nesten all effekten dratt fra 12v, så i praksis er det maks strøm fra 12v som bestemmer hvor mye man kan stappe i maskina.

 

AtW

Lenke til kommentar
nåja... omtrent i underkant av halparten så mye (dvs. omtrent like mange ampere) dras fra 5v som 12V;

 

3.3V er lite brukt...

5099673[/snapback]

 

Jeg vet ikke hvor bleeding-edge har fått disse tallene fra, men målinger på SPCR tyder på noe annet, og de ser ut til å ha en bra rigg for målinger.

 

http://www.silentpcreview.com/article265-page3.html

 

På full load dras mellom 8-15% fra 5v.

 

Og uansett så var det minste jeg fant som output på 5v på noen PSUer jeg sjekket i prisguiden 27A, og det var en aopen 250 watt. De aller fleste har en god del mer. 18A er det jo endel eldre forskyninger som har.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...