Gå til innhold

Test av Pentax Optio WP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg hadde med med det kameraet i badeland med dattra mi, noko som var artigt. Vanntett var det iallefall. Var noko skeptisk til å ta det under vann fyrste gong, men det har da fungert i ettertid. :p

 

Grunnen til at ein kan setje batteriet i kameraet "feil veg" er for at det då kan transporterast frakobla kameraet, samt beskytta mot vatn.

Lenke til kommentar

Hallo, har funnet en feil i testen. For å endre til senterfokus går du inn i menyen på AF og velger fokusområde til senterfokus.(side 90 i manualen) Vis du i tillegg fjerner fokusbegrensingen får du automatisk makro.

 

Har brukt kameraet i noen mnd. og er stålende fornøyd. Tatt mye bilder under vann og brukt det i all slags vær.

Lenke til kommentar
Jeg er vant til at det alltid finnes en sperre mot å sette inn batteriet feil.

Hehe. Er vane med det sjølv, og var noko overraska når eg såg at batteriet gjekk i begge vegar (dvs. bestemora mi fann det ut).

 

Men etter å ha tenkt meg om, samt fann nytten i det, så fann eg ut at det er ein ting eg kunne tenkt meg på fleire kameramodellar..

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller mangler siden for bildekvalitet? Jeg får opp siden for "Konklusjon" både på "bildekvalitet" og "konklusjon".

Nei, det er ikke bare deg. Det er blitt feil når sidene er blitt oppdatert. Men nå skal det være korrigert.

 

Så får jeg krysse fingrene for at det ikke dukker opp flere feil... :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Plassering av stativfeste

Kanskje ikke så dumt lell? Plasseringen rett under utløseren gir nemlig minst overføring av bevegelse til kameraet når det brukes på stativ.

 

Har selv fikset ettbensstativ av en gåstav + en stativskrue (+ vanlig skrue med passe lengde og skruehode og Araldit). Dermed har jeg alltid stativ for hånden på tur.

 

Øker bildeskarpheten merkbart når jeg gidder å bruke det - om det ikke er veldig godt lys da.

Endret av Carl S
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...