Gå til innhold

164 millioner bredbåndslinjer i verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hele 42 % av verdens bredbåndslinjer befinner seg i Asia, mens både Europa og Amerika har 29% hver. DSL er den desidert dominerende teknologien overalt i

Summen 42 + 29 + 29 = 100. Mystisk. For dette betyr null bredbånd i Australia og Afrika. Australia har store avstander, ville nok tro de har mer enn 0.1 prosent.

 

Afrika er ikke bare ørkner og sult, land som Egypt og Sør-Afrika er ganske industrialiserte.

 

Tid for Google: (ca. hits)

"ADSL Egypt" : 200000

"ADSL South Africa" : 454000

"ADSL Norge" : 212000

"ADSL Norway" : 319000

 

Jeg er skeptisk til denne statistikken.

Lenke til kommentar
Hele 42 % av verdens bredbåndslinjer befinner seg i Asia, mens både Europa og Amerika har 29% hver. DSL er den desidert dominerende teknologien overalt i

Summen 42 + 29 + 29 = 100. Mystisk. For dette betyr null bredbånd i Australia og Afrika. Australia har store avstander, ville nok tro de har mer enn 0.1 prosent.

 

Afrika er ikke bare ørkner og sult, land som Egypt og Sør-Afrika er ganske industrialiserte.

 

Tid for Google: (ca. hits)

"ADSL Egypt" : 200000

"ADSL South Africa" : 454000

"ADSL Norge" : 212000

"ADSL Norway" : 319000

 

Jeg er skeptisk til denne statistikken.

Snedig, men det var også det første jeg tenkte på da jeg så denne statistikken. Tror det er noe galt her ett sted!

Lenke til kommentar
Snedig, men det var også det første jeg tenkte på da jeg så denne statistikken. Tror det er noe galt her ett sted!

I et tidligere arbeide leste jeg endel slike (dyrkjøpte) rapporter, og felles for alle var mye ullne påstander og svak underbygde påstander, pluss et tallmateriale som ikke tålte nærmere ettersyn. Jeg fikk derfor raskt en dårlig følelse.

 

Ikke overraskende vil """analyseselskapet""" selge deg den komplette rapporten for en pris.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å gå over fra DSL til fiberoptisk kabel, men det er litt dyrt...

Har hørt rykter om at jeg får fiber i løpe av året :w00t:

Med hvilken overføringshastighet?

http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article?AI...=73212456301615

 

50/25 mbit :dribble:

For det trenger du :whistle:

 

 

Ellers sitter jo mesteparten av sveriges befolkining på 10/100/1000 linjer. Ikke mange under :D

Ja trenger det når tv og telefon er på samme linje, dessuten kan jeg da sette opp en par servere :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...