Gå til innhold

over 1000 ad-ware og virus! Slå den!


Anbefalte innlegg

Jeg ble bedt om å hjelpe en kompis med maskina, han hadde store problemer med den...

 

Maskinen, som er en standard celeron/xp-sak, brukte IE med auto-oppdatering avslått...

 

Etter å ha kjørt Ad-aware, AVG og MS Antispyware ble resultatet: 832 spyware/adware og 212 virus...

(Dette begynte med at sønnen i huset surfet i fylla...)

 

Det tok noen timer, men nå skal alt være borte. Og de skal nå få lov til å bruke OPERA, tror jeg ja :roll:

 

 

EDIT: Oops, ble i feil kategori så sent på natten. Kan noen flytte den til rett sted? :cry:

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble bedt om å hjelpe en kompis med maskina, han hadde store problemer med den...

 

Maskinen, som er en standard celeron/xp-sak, brukte IE med auto-oppdatering avslått...

 

Etter å ha kjørt Ad-aware, AVG og MS Antispyware ble resultatet: 832 spyware/adware og 212 virus...

(Dette begynte med at sønnen i huset surfet i fylla...)

 

Det tok noen timer, men nå skal alt være borte. Og de skal nå få lov til å bruke OPERA, tror jeg ja

 

 

Da jeg scanna fatterns maskin første gang, fant jeg 2465 spyware... :yes:

Endret av Silver2k
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt mer enn kanskje 6 virus og 400 ads/spyware.

Nå får jeg absolutt ingen spyware og slik mer, lenge siden jeg hadde noe alvorlig sist.

Det må være pga. at jeg bruker Firefox, Nod32 og Sygate stopper rimelig mye.

:w00t:

Hvordan er det mulig å ha 400 virus på pc'en sin, wilai?! Skjønner det ikke! :p

Lenke til kommentar

jeg la inn et program som het for PC-cillin' (ja, navnet låter ikke bra)

å når jeg la inn det, ble jeg bedt om å reboote, noe jeg gjore. når jeg kom i windows igjen, begynte programmet å ta insfiserte filer.. ALLE programmene mine og alt annet jeg hadde,(+noe windows applikasjoner) ble fjernet.. CDen jeg la inn fra fulgte med mitt EPoX hovedkort :p

 

holder meg til norton nå :)

Lenke til kommentar

Dersom en skal telle antallet virus på en maskin, må en bestemme hvorvidt det dreier seg om et antall forskjellige virus, eller filer "født" av bare noen få. Jeg scannet engang en maskin der antivurusprogrammet registrerte 1100 treff. Men ved nærmere ettersyn var det kun snakk om 2 eller 3 virus som hadde født unger ved hver reboot.

 

Det er det som gjør slike virus så vriene å ta - de føder filer som ikke lar seg søke på på Google, da navnene er tilfeldig konstruerte.

 

Men uansett - 1000 filer, enten det dreier seg om ulike virus eller barn av noen få - det er ille. For den jevne bruker som bare vagt har lest om virus i VG kommer det ofte som et lite sjokk...

Lenke til kommentar

teller det medd forsjellige eller kun 1 type virus?

Husker ikke hva viruset heter. Men var over 20 000filer infecta...

 

Satt på LAN da (var vel i 2001) Og var liksom.. nja.. ikke verdensmester akkurat i hvordan en pc fungerte..

Det var bare kopiere som en helt.. Spre masse filer og plutselig kommer en fyr bort og anbefaler meg å kjøre en sjekk :p

Lenke til kommentar
Æhh, noe sier meg at folk bør styre unna Internet Explorer (IE), og gå for firefox eller opera (min favoritt)

styre du unna IE så blir du kvitt så og sei alt av spam....

 

Jeg kjører kun firefox og har ikke noen programmer til å ta spam som er aktivt i bruk.

Jeg sjekke kansje en gang i måneden eller noe.. Pleie ha 0 - 1stk i måneden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...