Gå til innhold

Superkamera fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

B-e-a-utifull :)

 

Savner litt superlativer i artikkelen, hehe. For det er rett og slett ingen telefoner i Norge som kan stille med noe mot denne skjermen, og den blir nok suverent best på kamerafronten og.

 

Kombinert med Symbian blir dette nydelig.

 

Dette blir nok min neste mobil. Kjøper jeg en så dyr mobil kan jeg vel spandere på meg noen større bukselommer og :)

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke denne telefonen SÅ stor heller, da. Den er jo omtrent som en Nokia 6630, noe som er en helt grei størrelse etter mitt syn i allefall.

 

Nokia 6630: 110 mm x 60 mm x 21 mm

Nokia N90: 112 mm x 51 mm x 24 mm

 

Vekten på 173 gram og en mulig høy pris blir vel de to negative sidene ved denne telefonen for min del, men sannsynligvis går jeg nok for en slik likevel. Nokia N90 er jo bare sinnsykt rå! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser ut som en super mobil. Jeg kunne godt tenke meg denne når den kom (om den ikke koster mer enn 4000 kr). Men jeg har noen spørsmål som jeg håper noen her kan svare på:

Kan den brukes til videosamtale (siden den bare har et kamera)? Og hvordan vil batteri tiden være? Ellers så skulle jeg ønske den hadde en måte å beskytte kameraet på (kan allerede forestille meg ripene den ville fått fra mine bukselommer :() og siden symbian 9.0 og oppover ikke vil være bakoverkompatibelt så ville det vært fint om den kjørte symbian 9.0 slik at alle den vil kunne kjøre alle fremtidige programmer.

Lenke til kommentar

Den kjører Symbian 8.1 a eller noe slikt. Ihvertfall ikke 9.

Kameraet kan jo snurres rundt, i likhet med skjermen, og videosamtale går derfor smertefritt.

Batteritiden er ikke så sterk. Standbytid på 280 timer og taletid på 3 timer.

 

Regner med at denne blir dyrere enn 4 tusen..

Lenke til kommentar

Litt skeptisk, jeg. Du kan jo både vri på skjermen og kameraet. Blir jo som å løse Rubiks kube hver gang du skal bruke telefonen til noe, jo.

 

Tenk deg når du mottar et videooppkall. Telefonen er slått sammen i vanlig kamskjellstil. Du åpner telefonen og ser at det er video. Du må da rotere skjermen 90 grader slik at du kan holde den sidelengs. Og så var det sånn at du tok noen bilder forrige gang du brukte kameraet, så du må rotere det 180 grader i tillegg. Så, endelig, kan du si hallo. :no:

 

Men jeg må si jeg gleder meg til å se en kamerashootout mellom denne og K750i. De har begge autofokus, men det blir spennende å se hvor mye optikken på N90 har å si. :yes:

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Jaja, optikken har jo helt klart en del å si på et hvilket som helst kamera, men det hjelper ikke med superb optikk om f.eks. brikken som skal ta bildene er av dårlig kvalitet.

 

Men jeg håper og tror at siden Nokia satser så hardt på at det skal være en kameramobil, så har de lagt ned noen ekstra kronasjer i bildebrikken og.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...