Gå til innhold

TEST: NEC MultiSync 1970GX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
syns ikke det gjør noe at det ikke følger med DVI-kabel for da slipper man å betale for den i bundelen hvis man har en fra før. Ingenting er gratis her i verden og kabel inkludert i prisen vil i prinsippet si at du har betalt for den også

Jo, men så betaler du langt mindre for den enn det koster i butikkene i en bundle, på endel hovedkort feks, får du jo med kabler for en "større verdi" en du betalte for kort og bundle.

 

Skjermen virker og den, men gjenskinn er ufattelig irriterende, så tror neppe det er noe for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Og de bedre skjemene til spill er...?  :hmm:

Denne er dritbra til spill .!!!!

Jeg har testet med Bubble Trubble , kunne ikke se etterslep . Håper Hardware.no tester den snart , den var på Komplett.no tilbud for 2 uker siden og mange har kjøpt den .

Samsung har også 0 piksels toleranse i følge en tidligere sak på Hardware .

 

:yes::cool:

Lenke til kommentar
De nevnte ingenting i testen anngående oppløsningen 1280x1024 kontra størrelse  17" lcd / 19" lcd ...

Hva var det du spesifikt tenkte på?

Er egentlig bare en bagatell jeg tenkte på, er sikkert ikke noe verd for "gamere"

denne tanken. 1280x1024 oppløsning på 19" lcd så er pixlene ganske store i forhold 1280x1024 - 17" . Etter min mening så er dette en stor faktor når det gjelder et kjøp . Men, som sagt gamere bryr seg kanskje ikke om dette.

Lenke til kommentar
De nevnte ingenting i testen anngående oppløsningen 1280x1024 kontra størrelse  17" lcd / 19" lcd ...

Hva var det du spesifikt tenkte på?

Er egentlig bare en bagatell jeg tenkte på, er sikkert ikke noe verd for "gamere"

denne tanken. 1280x1024 oppløsning på 19" lcd så er pixlene ganske store i forhold 1280x1024 - 17" . Etter min mening så er dette en stor faktor når det gjelder et kjøp . Men, som sagt gamere bryr seg kanskje ikke om dette.

Må si meg enig. Jeg har da altså denne: Samsung SynkMaster 913N og er storfornøyd.

MEN jeg ble overasket når jeg skjønta at 1280/1024 var maks jeg kan spille på, på denne skjermen. Jeg spilte med 1280/1024 på min 17 tommer CRT , og 19 tommere kunne absolutt hatt høyere native oppløsning ! Selv med AA ser jeg Jaggies på skjermen .

Dette bør nok kommenteres når 19 tommer LCD vurdeeres som spillskjermer , MEN følelsen av å spille på 19 tommer er UUuuuutrolog !! Det er kjempelett å leve seg inn i spillene , de føles nesten for ekte ut .

Alle MÅ prøve å spille på en 19-20 tommers skjerm , det er utrolig kuult , jaggies eller ikke ! :yes:

Lenke til kommentar

Hva angår kabel, så følger det jo alikevell med en kabel av gammel type, alstå for analog overføring. Jeg ville heller betalt 30kr ekstra for at den kabelen heller var DVI.

 

Skjermen ellers.... xtremt bra.

 

Det med samsung nullpixel-feil tolleranse er sterkt misvisende, og HW.no burde ha sjekket opp og informert bedre, eventuellt på et senere tidspunkt, om at dette bare er ved gitte pixel-feil farger og antall.

Lenke til kommentar
Nå er det ganske individuelt hva folk foretrekker av oppløsninge på skjermen sin, så jeg synes det er feil å vurdere ut fra dette i en generell test :)

Det er vel ingen som foretrekker noe annet enn høyest mulig oppløsningen om det ikke er noen bakdeler? Men det er det jo.

 

AtW

Der tar du feil min venn. Jeg kjenner mange som synes ting blir for smått på 17-tommere, og mye heller vil ha 19-tommere :)

 

Jeg skal nok være enig i at de fleste som deltar i denne diskusjonen sansynligvis ikke deler denne oppfatningen, men veien er allikevel lang til å bruke dette som et vurderingsgrunnlag. Jeg synes i alle fall det blir feil..

Lenke til kommentar
Nå er det ganske individuelt hva folk foretrekker av oppløsninge på skjermen sin, så jeg synes det er feil å vurdere ut fra dette i en generell test :)

Det er vel ingen som foretrekker noe annet enn høyest mulig oppløsningen om det ikke er noen bakdeler? Men det er det jo.

 

AtW

Der tar du feil min venn. Jeg kjenner mange som synes ting blir for smått på 17-tommere, og mye heller vil ha 19-tommere :)

 

Jeg skal nok være enig i at de fleste som deltar i denne diskusjonen sansynligvis ikke deler denne oppfatningen, men veien er allikevel lang til å bruke dette som et vurderingsgrunnlag. Jeg synes i alle fall det blir feil..

Synes du ting blir for smått, så bruker du større ikoner og skrift. Det har i utangspunktet ingenting med oppløsning å gjøre. Høyere oppløsning vil bare gi ett mer detaljert bilde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Må virkelig si at dette virka som en perfekt skjerm for meg. Det vil funke bra på de to tingene som jeg gjør mest (bortsett fra å sitte aleine foran skjermen og surfe, noe som de fleste skjermer gjør bra):

 

1. Spille spill. Kan klare meg med bittelitt etterslep.

2. Vise fram bilder tatt med digitalkamera, med kona stående ved siden av meg, og sønnene mine stående på gulvet, altså med "feil" vinkel mot skjerm. Likevel vil de se bildene like klart som meg.

 

Men et spørsmål ang. gjenskinn i skjermen. Det blir vel ikke noe værre enn vanlige CRT skjermer? For det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar

Ja, jeg bestilte Nec Multisync 1970nx siden jeg tror den passer meg bedre. Jeg gråter mine modige tårer og bruker angreretten om det er så mye som en død pixel. De burde ikke ha solgt skjermer som har pixelfeil. Betaler gledelig tusen kroner ekstra hvis jeg vet at jeg får en skjerm uten døde pixler. Lenge leve modernistisk kapitalisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...