Gå til innhold

Prosjekt: Lanboy Black Beauty : FERDIG 26.05


Anbefalte innlegg

I anledning den lille arbeidsloggkonkurransen som ble startet av Glisevask har jeg lagt ut linker til updates slik at det er enklere å finne fram

 

- Update 1, kabinettet settes sammen

- Update 2, lakkering og prøvemontering av hardware

- Update 3, utskjæring og lakkering av sidedør m/vindu

- Update 4, miniupdate etter lakkering

- Update 5, SketchUp-tegning av kabinettet

- Update 6, spons fra Revoltec

- Update 7, liming av vindu + montering av sidedør

- Update 8, bilder fra utstilling på skolen

- Konkurranseupdate 1, update i anledning den lille arbeidsloggkonkurransen med bilder og statusrapport :D

- Konkurranseupdate 2, da er siste post i dette prosjektet postet...

 

UPDATE NUMMER 1

 

Jeg holder på å lage et kabinett i tre. Målene for kabinettet er 50x50x22cm.

Kabinettet skal lakkeres i sort med finish av klarlakk.

 

Planen er å lage et kabinett som var av passe størrelse, det skal ha et kult utseende og ha gode muligheter for kjøling.

I utgangspunktet skulle jeg ha luftkjøling i kabinettet men har nå bestemt meg for å gå for vannkjøling, dette skal kjøpes inn i slutten av Mars.

 

Prosjektet sponses av:

 

vendur.gif

 

logo_stor.gif

 

knapp_150x60.gif

 

Netshop.no

 

3dfxcool.gif

 

topimage.jpg

 

82_tn-revoltec_logo.jpg

 

 

Jeg har til nå snekret sammen kabinettet og lakkert en del.

 

P1261178.jpg

Her er 5,25# kassen ferdig snekret og limt.

 

P1261176.jpg

Sidene er ferdig kappet opp. Her er lister til bunnplaten festet. Listene skal være et slags skjellet på innsiden av kabinettet slik at platene kan skrus fast.

 

P1261187.jpg

Halve kassen ferdig skrudd sammen og limt.

 

P1261188.jpg

Fra en annen vinkel.

 

P2011202.jpg

Litt boring av viftehull.

 

P2011203.jpg

Fra en annen vinkel, her er hull til brytere ferdig boret.

 

P2011204.jpg

 

P2011205.jpg

Tilsagning av bakplaten. Hull til PSU og hovedkortplate.

 

P2011209.jpgP2011210.jpg

Ferdig!

 

P2011208.jpg

Litt prøvemontering.

 

 

Kabinettet er nesten ferdig, flere bilder kommer senere i dag eller i morgen :thumbup:

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra! Men skal du ikke ha cd-rom/floppy? Btw hva slags tre bruker du? Så ut som golv av en eller annen sort. Gleder meg til å se det ferdige produktet.

 

edit: Er det lian li hk plate eller?

edit2: Ble litt mye her men, hva ble du sponset med? Skal du ikke ha mer vifter?

edit3: De funker helt fint, men det er ikke noe linker (de er ikke klikkbare), hvis det var det du mente.

Endret av hba
Lenke til kommentar
Veldig bra! Men skal du ikke ha cd-rom/floppy? Btw hva slags tre bruker du? Så ut som golv av en eller annen sort. Gleder meg til å se det ferdige produktet.

Skal ha cdrom ja, men ikke floppy, dropper det. Bilder kommer senere i dag. Kabinettet er egentlig ferdig, mangler bare plexi i siden og litt lakkering.

 

Tretypen er en slags sponplate, sinnsykt hard, med et klistremerke på. Slik at det ser ut som parkett eller noe sånt. Det er knallbra å lakkere på.

 

BTW: Funker bildene hos deg, eller må du klikke på dem (linker)? Sitter på skolen, på noen pc'er funker det, på andre ikke.

 

Takk for positiv tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Stemmer det, du bør ha PSU øverst og putte kabinett vifta i bunn.. La vifta blåse luft inn i kabinettet og PSU trekke lufta ut. Du bør helst ha fleire vifter som blåser luft inn enn ut for å sikre overtrykk og god sirkulasjon, f.eks. ei vifta i bunn i front og om mulig.

Endret av crusade
Lenke til kommentar
Veldig bra! Men skal du ikke ha cd-rom/floppy? Btw hva slags tre bruker du? Så ut som golv av en eller annen sort. Gleder meg til å se det ferdige produktet.

 

edit: Er det lian li hk plate eller?

edit2: Ble litt mye her men, hva ble du sponset med? Skal du ikke ha mer vifter?

edit3: De funker helt fint, men det er ikke noe linker (de er ikke klikkbare), hvis det var det du mente.

1. Jepp det er LianLi-hk-plate. Kjøpt hos microplex.no for 249,-

2. Vendur.no: 1. stk. 120mm SilenX 14db m/blå leds, Byggmakker: Fikk noen plater gratis som de egentlig skulle kaste, var kanskje ikke sponsing akkurat. Fikk evl 7 plater á 150x150cm. Konge plater, på grunn av overflaten slapp jeg å sparkel før lakkering :D

Cray.no: Fikk to stk. Thermaltake termostyrte vifter, 80mm, 17db m/blå leds og viftestyring i pci-spor.

3. På skolens "kongepc'er" funket ikke bildene, det kom bare opp en link. Hvis jeg trykket på linken kom bildene opp i nytt browservindu.

 

PS: Gavene fra nettsponsorene kommer sikkert om en uke eller noe sånt. Fikk dem nylig :yes:

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar

UPDATE

 

Har vært så ivrig i arbeidet at jeg har glemt å ta bilder. Defor er det ikke så spesielt mange bilder av lakkering, montering etc. Lakkerte faktisk 7-8lag med vanlig lakk (brukte malingsrulle) og 3 lag klarlakk. Mangler fortsatt litt lakkering :p

 

Kjører i gang med bildene jeg:

 

f9720e4b.jpg

Boring av skruehull til vifter.

 

3a84fb55.jpg

Et hendig lite verktøy som lager en grop til skruene slik at de kan skjules helt ved hjelp av sparkel og lakk :thumbup:

 

e77016c2.jpg

Brukte benagalakk som ble påført med malingsrulle. Brukte faktisk hele spannet 1L :!:

 

P2011226.jpg

Svart- og Klarlakk på spray. Den svarte lakken ble brukt til lakkering av 5,25" boksen og små detaljer innvendig i kabinettet. Klarlakken ble brukt utvendig for å få en speileffekt.

 

P2011223.jpg

Lakkering av sidedør.

 

P2011228.jpg

Her er kabinettet ferdig lakkert innvendig.

 

P2131348.jpg

Prøvemontering, nesten ferdig lakkert.

 

P2131350.jpg

 

P2131352.jpg

Syntes jeg fikk en ok speileffekt. :D

 

P1011415.jpg

 

P1011416.jpg

Pc'en slik den står i dag. Bilder med og uten blits.

 

P1011419.jpg

Viftegrill. Har alltid vært svak for denne grillen og ble totalt overbevist da jeg så Snekker'n sitt prosjekt. :yes:

 

P1011420.jpg

Viftene i toppen. Har bare en vifte for tiden, venter på sponsorgaver. Grillene skal etter hvert skiftes ut. Fanmate2 til min Zalman 7700-cu CPU-kjøler er med på bildet :p

 

Er selv veldig fornøyd med prosjektet :w00t:

 

Planer fremover:

1. Fikk plexiglass til sidedør i dag, takk til m3tro89 for dette. :thumbs:

Skal skjære ut hull i sidedøren og sett in plexi. Skal også ha en 120mm SilenX-vifte i siden, rettet mot cpu.

 

2. Kanskje kjøpe Cd-cover eller lakkere frontene.

 

3. Kjøpe diverse stesj som viftegriller o.l

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar
Dette skal bli spennende å se!

Hvor mye penger har du brukt/skal du bruke på dette?

 

OT: Fine sko!

Har ikke brukt så mye penger i og med at jeg fikk platene gratis.

Har jo også fått vifter fra sponsorer.

 

Her er en oversikt over utgifter:

 

- LianLi HK-brett / 249,- (microplex.no)

- Vifte i front 80mm m/leds 21db / 79,- (psdata.no)

- Sparkel, skruer, lister og diverse / 100-200kr (byggmakker)

- Leds og brytere / 30kr (clas ohlson)

- Viftegrill og casebadges / 135kr (microplex.no)

SUM: 650kr +-

 

Hvis jeg ikke hadde fått platene hadde jeg sikkert hatt en ekstrautgift på 300-500kr.

PSU kostet 595kr (bZerk hos microplex.no)

Katoder, inverter og soundcontroll ca 250kr (kjøpte 1 sunbeam og et basic kit hos microplex.no, kjøpte en katode m/inverter hos databutikken.com, kjøpte soundcontroll hos en lokal pc-butikk (xpcs.no).

 

OT: Skoene er fantastisk gode å gå i. Men, de begynner å bli litt utslitt så jeg bruker dem til arbeidssko nå!

Lenke til kommentar
Dette ble slettes ikke verst!

Men jeg spør igjen, hvor mye penger har du brukt på det,

og hvor varmt er det inni kabinettet?

;)

Tempen ligger på 20-30grader load eller idle (mye det samme). CPU temp. ligger på 30 idle og opp i mot 40 på full load. Skal snart inestere i vannkjøling, håper på bedre temp. da.

 

PS: Skjermkortet ligger på 30 grader (Sapphire 9600xt 128mb)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...