Gå til innhold

Problemfylt Half-Life 2-lansering (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitat fra artikkelen:

men den store ironien er naturligvis at det allerede er i ferd med å bli knekket av pirater, og at det ikke er lenge til folk kan laste det ned fra nettet

Hei, det er ikke HELT sikkert at dette vil skje, bare 99,99% eller deromkring. Rett skal være rett. :p

 

Selv har jeg kjøpt det over nettet, og hadde faktisk et problem med at spillet frøs på Steam-logoen på starten de aller fleste gangene jeg prøvde å starte spillet. Det endte med at jeg måtte laste ned hele greia på nytt i natt, på tross av at jeg hadde vært flink og lastet ned spillet i totalt 7 deler på forhånd for å unngå nettopp dette.

 

Men nå funker det heldigvis som pokker hver gang, og jeg vil bare si at dette spillet virkelig er verdt hver krone. :love: La oss bare si at Doom3 og FarCry plutselig ikke virker så imponerende lenger (har rundet begge forøvrig) sammenliknet med dette. :thumbup:

 

genesis: Jeg tror ikke man kan velge - tror spillet uansett legger seg i Steam-katalogen automatisk.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å aktivere det... Heldigvis...

 

Men vet om par kompiser som kjøpte det i butikken og nå banner de og lager "Anti Steam webside"

 

Blant annet så ble den cracket allerede. Som om Steam ikke gir folk lov til å aktivere snart så regner jeg med mange kommer til å cracke det originale spillet sitt.

 

HÅpløst, seriøst håpløst!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Helt enig. At det ikke er mulig å velge hvor man skal installere HL2 virker både teit og "vrient". Det er en ting å stoppe sjørøver-virksomhet, en annen er å hindre folk i å spille spillet. Steam bør ikke skyte HL2 i foten - Det er altfor mye "på spill" her til at man skal tillate seg nye og uprøvde veier.

 

Få vekk steam og la oss installere HL2 på "vanlig måte"!

 

Forøvrig, HL2 er allerede en legende. Makan til spill har jeg aldri spilt. Geniale ansiktsuttrykk, håndbevegelser og kroppsspråk på NPC'ene rundt deg er noe av tingene som gjør dette til et spill som kommer til å få eget monter i hylla mi!

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Ganske sjokkerende i bunn og grunn at aktiveringen av spillet kun kan skje via Internett.

Ikke alle har Internett. Hva med dem? Aktivering av f.eks WinXP kan jo skje via telefon om man da ikke har Internett. Her har Valve gått for langt.

 

Kjøpte spillet fra Elkjøp selv. Angrer litt på at jeg kjøpte DVD-versjonen i og med at spillet krever at plata er i før oppstart.

Steam-versjonen krever jo ikke dette, og hva er egentlig vitsen med Securom?-beskyttelse på plata da man allikevel må aktivere spillet?

 

Spillet i seg selv er dog fantastisk bra og jeg ble faktisk overrasket over at jeg ikke ble skuffet. Historien er tynn og spillet har intet revolusjonerende bortsett fra en fantastisk grafikk/lyd. Spillbarheten og ikke minst de utrolige vellagede kartene gjør nå uansett sitt til at dette troner øverst i fps-sjangeren med FarCry på en god andre plass.

 

Orginale Half-Life var dog uansett bedre på alle områder da det ble lansert, så vi får vel se om Half-Life 2 klarer å dominere sjangeren like lenge/i like stor grad som orginalen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk synes Steam er så ille.

De som har tekniske vanskeligheter med Steam, greit nok. Sånt skjer.

Det er vel nesten umulig å forutsi (altså å teste) hva som skjer med software når det plutselig får flere millioner brukere som pinger på likt. Men uten å unnskylde Valve for mye, så er det kjipt for de som opplevde at Steam ikke funket når det skulle.

 

Jeg synes Valve er modig som krever internettaktivisering. De har selv fått føle hva det vil si å bli utsatt for crackere/hackere, og de tapte nok ikke lite penger ifjor, når HL2 lekket ut. Derfor skjønner jeg veldig godt at de velger denne metoden, som tross alt ikke er helt ukjent (Adobe/Microsoft). Når alt kommer til alt. Hvor mange gamere idag er det som ikke har tilgang til internett? I Norge er det jo statistisk sett _svært_ få. Internasjonalt kanskje litt flere. Hadde vært interessant å få en undersøkelse på om dette er et reelt problem, eller om folk bare whiner: "Tenk om" eller "Hva med de som ikke har internett?"

 

Jeg kjøpte HL2 via steam, og slapp dermed å gjøre noe mer en å trykke på en par knapper, for så å vente til herligheten var lastet ned. Jeg kan ta backup om jeg vil, for å ha alt på en DVD-plate. Oppdateringer trenger jeg ikke tenke på engang, for de kommer i det de blir lagt ut. Ærlig talt kan jeg ikke finne noe negativt med Steam. Hadde jeg vært en pengegrisk distributør (Som Vivendi eller EA), hadde jeg hatt god grunn til å skjelve i buksene. For Steam er et skritt på veien til å fjerne distributørleddet helt, og da kan vi glede oss over billigere spill.

 

Rejoice!

Lenke til kommentar

Steam er jo et helt greit konsept men jeg synes at folk skal ha friheten til å velge hvordan de holder spillet oppdatert/hvordan de installerer det.

Eventuelt kunne ty til manuelle oppdateringer i de tilfellene man ikke har full tilgang til nettopp Internett. Fleksibilitet er nøkkelordet. Microsoft kan dette.

 

Finnes mange små kommuner hvor bredbånd ikke er tilgjengelig enda. En del studentboliger har også nettverksadministratorer som ikke har åpnet for de portene steam trenger.

Tror faktisk ikke Internet-required står som et minimumskrav på spilleska heller?

 

Det jeg angående HL2 har å sette fingeren på er at de som ikke kjøper spillet over Steam må ha CD/DVD-plate i for å starte spillet.

Steamaktiveringen må man jo i likhet med steam-kjøperne allikevel igjennom

 

Jeg personlig slet jo med å få startet spillet på min helt nye Plextor712A! Leser man rundt omkring på div forum...f.eks hos Steam selv, finner man utallige eksempler på at folk kjøper spillet og ikke får startet det opp.

 

Da er anti-piracy-policyen gått for langt etter min mening.

Lenke til kommentar

Leser med interesse forummet på Steam og her om Half Life 2's fortreffeligheter eller mangel på sådanne. Jeg må innrømme at jeg gledet meg til spillet, og synes det lever opp til forventningene som spill, og syntes det var verdt 299 kroner for så mye spill moro.

Og derfor er jeg ikke i tvil om jeg er villig til å betale for et slikt spill.

 

MEN. Jeg har ikke mer enn en ustabil ISDN linje og vil ikke få mer med det første. At en registrerer seg første gang en laster spillet med all (for meg med modem: ONDSKAP!) det medfører er greit. At en må nett registrere hver gang en skal spille betyr bare en ting:

Min holdning til Cracker, piratware og hacking av spill ligger for fall. Jeg venter bare i iver på at noen skal klare å hacke systemet så en kan få spille i fred for søkende logon og failed connections! Half life2: Good! Steam: Bad!

 

P.S Noen som leste hva de godkjente når de lastet ned steam?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...