Gå til innhold

Toll fra Play?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må huske på at toll grensa på 200 kr er beregnet uten porto mens play sine priser er med porto.

 

Det betyr med andre ord at hvis du går inn på www.royalmail.co.uk så finner du portosatsene sånn ca å regner ut porto på dvden (e). Greit å beregne litt for lite i porto for å være sikker. DinSide hadde en sak på dette for litt tilbake.

 

ror play sender forsendelsen delt opp, har ihvertfall gjort det med det jeg har bestilt. Men send de en mail så er du sikker, det er det lureste.

Lenke til kommentar
Du må huske på at toll grensa på 200 kr er beregnet uten porto mens play sine priser er med porto.

 

Det betyr med andre ord at hvis du går inn på www.royalmail.co.uk så finner du portosatsene sånn ca å regner ut porto på dvden (e). Greit å beregne litt for lite i porto for å være sikker. DinSide hadde en sak på dette for litt tilbake.

 

ror play sender forsendelsen delt opp, har ihvertfall gjort det med det jeg har bestilt. Men send de en mail så er du sikker, det er det lureste.

Men, tollvesenet går jo bare utifra hva som står på pakken, og der skriver jo play at verdien på pakken er det samme som prisen. De gidder ikke trekke fra frakt da det er noe de betaler som en service for kunden...

Lenke til kommentar
Du må huske på at toll grensa på 200 kr er beregnet uten porto mens play sine priser er med porto.

 

Det betyr med andre ord at hvis du går inn på www.royalmail.co.uk så finner du portosatsene sånn ca å regner ut porto på dvden (e). Greit å beregne litt for lite i porto for å være sikker. DinSide hadde en sak på dette for litt tilbake.

 

ror play sender forsendelsen delt opp, har ihvertfall gjort det med det jeg har bestilt. Men send de en mail så er du sikker, det er det lureste.

Men, tollvesenet går jo bare utifra hva som står på pakken, og der skriver jo play at verdien på pakken er det samme som prisen. De gidder ikke trekke fra frakt da det er noe de betaler som en service for kunden...

Dette har jeg personlig opplevd. Kjøpte 6 Friends box'er som hver kostet £16,99. Den gangen ble det ca. 210,- Selv om jeg forsøkte å forklare tollvesenet at det måtte koste mer enn 10,- å sende pakken til Norge (og at verdien av DVD'en dermed var under 200,-) hjalp det ingenting. De snudde det døve øret til. Så isteden for å betale 210,- x 6 for filmene ble det ca. 350,- x 6... :nei::nei:

Lenke til kommentar
De gidder ikke trekke fra frakt da det er noe de betaler som en service for kunden...

:!: Du betaler nok for portoen og vel så det. Portoen er selvsagt innbakt i prisen.

Heh...det kommer nok an på hvordan du ser på det...som nevnt i min forrige post, play trekker ikke fra frakt når de skriver "value" på pakken, og i følge cerveza sin post så gjør ikke tollvesenet det heller...

 

men, selvfølgelig tar play seg betalt godt nok slik at det også dekker porto...men, det er ikke det som er saken!

Lenke til kommentar

Er vel litt mye å be om at de skal trekke fra frakt når de sender "fraktfritt" Selvfølgelig er frakten innbakt i prisen, men å si at de tar seg godt betalt er vel en sterk overdrivelse.

 

Hvis man bestiller fra dvdstrax så koster det 35 kr i porto pluss 15 kroner for en faktura hvis du velger det. Det er å ta seg godt betalt.

 

Så hvis du bestiller en film for 15 pund for å komme under 200 kr, og i tillegg skal hive på 4 pund i frakt. Da begynner det å blir dyrt. Da skal jeg love deg at antall bestillinger hos play hadde gått ned en del prosent.

 

Men å prøve å få tollvesnet til å trekke fra frakt, fra noen som sender fraktfritt. Hvis du får til det, da er du god til å prate for deg...

Lenke til kommentar

Det er riktig som endel nevner her at man ikke kan overbevise tollvesenet om at frakten faktisk utgjør endel av summen, og på den måten slippe unna momsen dersom pakken har en verdi på litt over 200kr. Play.com reklamerer med GRATIS frakt, så selv om den nok egentlig er inkludert i det du betaler for DVDen, så er den fremdeles gratis, og det åpner ikke for tolkning, slik endel her ser ut til å håpe.

 

Dinside hadde riktignok en artikkel om dette for en stund siden, der en fikk tilbakebetalt det han hadde betalt i moms. Men, dinside hadde også en annen artikkel, der posten/tollvesenet sider de gjorde feil i denne saken, da frakten er gratis.

 

Her er forøvrig den siste artikkelen til Dinside:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=33241

Endret av electr0nique
Lenke til kommentar
Jeg har nesten samme problemet! Jeg vil bestille Band of Brothers, men det blir usaklig dyrt om det må fortolles! Fikser de det på en måte slik at hver pakke blir under 200,- ?

Det tviler jeg sterkt på...band of brothers er en dvd-pakke!

 

Play deler bare bestillingen opp når de har et pakketilbud bestående av dvd'er som også kan kjøpes enkelt...men, om du kjøper band of brothers, simpsons-seriene eller andre pakker der dvd'ene har felles cover så blir de sendt i en pakke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...