Gå til innhold

TEST: Maxtor DiamondMax 10 og Hitachi 7K400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test! Ventet spent på test av Maxtor-disken.

 

Man kan jo kjøpe to Maxtor-disker for samme prisen som én Hitachi (600GB vs 400GB). :dontgetit:

 

Er den høyfrekvente lyden på Maxtor-disken lavere enn på MaxLine II diskene? Og hva med knitrelyden under jobbing? Den irriterer meg litt (har en MaxLine II).

 

Edit: en som kom før meg der ja :p

Endret av superman
Lenke til kommentar

Noen som har 7k400 disken og kan bekrefte den høye lyden?

 

Har selv 3 7k250 og dem er langt fra bråkete.

 

Storagereview nevner heller ingen høyfrekvent lyd, og den blir målt til lavere støynivå enn 7k250:

http://www.storagereview.com/articles/2004...9revisit_6.html

 

Mulig at dere har fått en skadet disk? Min WD disk lagde iallefall mye liv etter jeg mistet den i gulvet.

Lenke til kommentar

Er vel ikke helt riktig å vurdere to så forskjellige disker opp mot hverandre, iallefall hvis testen skal si noe om hvem som er best av hitachi eller maxtor.

Hitachidisken er jo den eneste på markedet med 400GB, mens maxtor er den eneste med 16MB cache, altså er diskene bygget med helt forskjellige mål. Hitachi disken er bygget for mest mulig lagringsplass, mens maxtoren er bygget med større cahce noe som sannsynligvis er grunnen til at den er bedre på tunge dataoperasjoner enn hitachi.

 

Skal en sammenligene to diskprodusenter ville nok det beste vært og vurdert to så å si like disker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

har 2*300 Maxtor diskene selv og er veldig fornøyd, støysvak og lite varme. Men for min del brukes dem bare til lagring, så hastighet er ikke så viktig.

 

Prisen er dog en del rimeligere...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor det har blitt av Seagate's litt større ATA/S-ATA disker...? Hverken i prisguiden eller hos flere av de store webshopene finner jeg disker større enn 200GB fra Seagate, mens både Maxtor, Hitachi og WD har kommet med disker større enn 200GB...

 

Sverget til WD inntil jeg nylig kjøpte en Seagate 200GB S-ATA, for å virkelig se om støyforskjellen var så stor. Det var den, og min neste disk blir en Seagate! For bare håpe de fortsetter å lage støysvake høykvalitetsdisker for ATA/S-ATA som Barracuda 7200.7 serien!

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Har lest mye gjennom tidene ang IBM disker , må personelig si jeg aldr har hatt problemer med dem , for inntil ca 2 år siden brukte jeg bare dem og hadde aldri problemer med dem og ja jeg hadde en del av dem, har faktisk enda en stående i ene maskinen, men etter mye negativ omtale så skiftet jeg over til WD og der har det nå røket 4 stk på under 2 år :hmm: I tillegg har jeg en raptor som er ca 4 mnd og er begynt å lahe mystiske klikkelyder .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...