Gå til innhold

Vannblokk roundup


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bra test. lurte på om man kan bruke peltier med den blokka som følger med amd pro waterkit, eller er den for liten? en annen ting er om det er noen som har magnum blokka fra 3dfxcool.no? er den bra, og kan man bruke peltier med den? blir vannkjølning, og skal hvertfall ha Max Perf radiatoren fra 3dfxcool.no. noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 15:32, CannoliBoy skrev:

For de av dere som heller vil komponere egne systemer har vi nå testet fem forskjellige kjøleblokker.



 

hmm, den Cu-blokka er bra imponerende. Må si det irriterer meg fordi den har et design som gjør at jeg ville tippa den på nest siste plass.

 

Fin test btw, men litt kjipt at Swiftech ikke har noen blokk med i testen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 17:49, klo skrev:

Skulle hatt med Maze3 i testen da..



 

Helt enig! Det er første blokka jeg så etter når jeg gikk til testen, men ble litt skuffet når den ikke var med :sad:

 

Ellers meget bra test.

 

Jeg kjøper Maze blokk innen 24t, må bare lese litt mer :smile: Regner med det blir Maze3.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 18:20, Shepherd skrev:

Hehe skulle du sett
:grin:
:grin:
:grin:

Gamle Skrue fikk rett han, ang. forskjell mellom de ulike blokkene. Var det noen som ble med på veddemålet??



 

ROFLOL!! Litt morsomt det da! :grin: Men jeg husker jo pokker´n ikke hva jeg veddet på? :sad:

 

Men "gamle" da? Jeg er jo ikke gammel, bare mange år! :razz:

 

Ellers var det jo en interessant test, og som allerede sagt: Det enkleste kan ofte være det beste!

Lenke til kommentar

Vi hadde dessverre ikke Maze 3 tilgjengelig under testen, men vi regner med å teste den om ikke altfor lenge.

 

Veddemålet gikk forresten ut på om forskjellen mellom blokkene ble over eller under fire grader. Jeg veit ikke hvor stor potten ble, men det var snakk om x antall kasser double ice :wink:

Lenke til kommentar

Maze er "dårlig". Har hevdet det fra dag en når jeg hørte om det og må si at jeg gosset meg over resultatet. Blei litt skuffa da ikke AMD water PRo kittet sin kjøler blei vinner. Må si meg littenig at det er en stor fordel at den sitter ogdt fast.

 

Nå blir det vannkjøling uten maze design. Må nesten kallse blokka mi for rema 1000. den blir billig og effektiv :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 20:34, Bøgge Bakken skrev:

Maze er "dårlig". Har hevdet det fra dag en når jeg hørte om det og må si at jeg gosset meg over resultatet.


Nå blir det vannkjøling uten maze design. Må nesten kallse blokka mi for rema 1000. den blir billig og effektiv
:grin:
:grin:



 

jahaja? Cu-blokka har jo maze design da.

 

Er vel bare swiftech omtrent som ikke bruker en eller annen for for maze design.

 

at maze design er best har kommet fram i veldig mange tester.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 21:52, normal skrev:

føler maze blokken gis seieren kun pga rykte og ikke resultater... ("mistenker" for å yte bedre med peltier... man tar godviljen godt i bruk da).


og så gir den PLUSS for pris når den koster 6-650
:eek:
w00t?


 

Jeg er faktisk bittelitte grann enig i det! Reagerte også litt på dette, "mistenker" er vel kanskje litt vovet å nevne, før man konkret har prøvet dette?

Uten dermed på noen måte å si at dette ikke er riktig!

Men inntil dette evnt blir prøvd, så bør man vel kanskje holde slike "mistanker" for seg selv, om man skal være "superobjektiv"?

 

Uansett; Jeg er ganske sikker på at K.E.B. har sin oppriktige oppfatning og mening i behold, uansett hva både du og jeg måtte mene?

Han må jo få lov til å synse litt han óg? Og det kan jo meget vel hende at han har rett, også! Det vil tiden sikkert vise, håper k.E.B. kan ta seg tid til en slik test også. Det kunne vært interessant!

 

Men som sagt: Er bittelitt enig......

Lenke til kommentar

Litt snålt å gi den pluss for pris, 600 kroner er vel ikke akkurat lite for en blokk? Er ikke så mye at den fortjener minus for det heller.. litt kjedelig at dere ikke hadde fått inn maze3 til test, men hvis det kommer seinere er det like bra :smile: Ellers ikke noe å si på testen..

Lenke til kommentar

Maze 2 har ikke fått pluss fordi prisen i seg selv er så fryktelig lav, men fordi den er relativt lav i forhold til andre blokker, i alle fall i forhold til hva man får.

 

Begrunnelsen for at den ble testvinner står ganske klart i testen, og den står vi for. Jeg skjønner likevel godt at dere stusser på "mistanken" om at den funker godt med peltier. Det er mer enn en mistanke, men ettersom vi ikke har resultater å vise til valgte vi å bare "mistenke" god ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...