Gå til innhold

Bethesda kunngjør The Elder Scrolls IV (PC/PS3/Xbox 2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig :dribble:!!! Sjekk ut den offisielle siden. Det er en link til hjemmesiden til et amerikansk spillblad som viser et DRIT fett bilde. Sjekk det ut så skjønner dere hva jeg mener ;) ....

 

Dette har jeg ventet lenge på. Det skal være sagt. Få bare håpe at dette spillet ikke blir så livløst som morrowind er/var(uten mods da så klart!). Kombiner noe av det vi finner i gothic, varierte quests, et bra kamp-system og du har et knusende bra RPG.

 

Bare synd at vi må vente 2 uker til før Bethesda gir ut noe offisiell info...

Endret av GhOZZZZt
Lenke til kommentar

Det skrives skitbra på svensk også, de bare uttaler det annerledes.

 

 

Driter i co-op og multiplayer, bare det ikke begrenser seg til et så lite område som Vvardenfell. Jeg vil ut i HELE sword coast, som i Daggerfall! Tusenvis av byer og (nesten) randomgenererte dungeons, og ufattelig mange oppdrag.

 

Klart, det hadde sine bakdeler å få uendelig randomgenererte missions i guildene, men man gikk hvertfall aldri tom for ting å gjøre mellom storyoppdragene, som man kunne gjøre når man ville. Ser man kan ri på hest, og det var en av tingene de rike i Daggerfall kunne ha råd til også. Du trengte ikke å gå mellom alle byene såklart, bare dro opp hovedkartet, skrev inn navnet på byen man fikk oppdrag i, og fikk vite hvor mange dager reisen ville ta. Så sto man plutselig utenfor byen/dungeon (alt har unike navn), men bare i nærheten, så man måtte fortsatt finne frem til inngangen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Driter i co-op og multiplayer, bare det ikke begrenser seg til et så lite område som Vvardenfell. Jeg vil ut i HELE sword coast, som i Daggerfall! Tusenvis av byer og (nesten) randomgenererte dungeons, og ufattelig mange oppdrag.

Det kommer faktisk til å bli mindre en Morrowind var, og det har jeg fått fra folk som faktisk har lest artikkelen. Main quest kommer også til å bli mindre.

 

Likte ikke det der i det der i det hele tatt, men det er nok ting som oppveier for det...

Endret av KompleX
Lenke til kommentar

Jeg tror det du har lest er bare bullshit.

 

Han fyren som du snakket om har visst blitt avslørt som en skitten liten lyver.

 

Nektet å poste scans, fordi han manglet drivere til scanneren sin, så gir noen han en link til driverne han trenger, deretter begynner han å påstå at han ikke kan legge inn driverne på grunn av noe bror hans hadde gjort og blablablabla.

Slik fortsetter det.

 

Nei vi får bare vente til den ekte artikkelen kommer ut. Er vel en 11 dager igjen nå

Lenke til kommentar

"Problemet" med daggerfall var at det var FOR åpent. Hovedkartet bestod av tusenvis av prikker, der hver eneste prikk enten var en randomgenerert dungeon eller en by. Og for å finne spesifikke byer og dungeons skrev man bare inn navnet i søkestrengen, så fikk man fram hvor lang tid det tok å reise dit med hest, fot, eller båt. Evt å bare ri ut i ødemarka til man fant en by selv.

Oppdragene ble bare randomgenerert tull, man kunne få ørten kliss like oppdrag fra Fighter's Guild, der det eneste ordet som var bytta ut var husadresse, by/dungeonnavn og navn på monsteret som måtte drepes.

 

The inhabitants of <sett inn adresse> of the town of <sett inn bynavn> is being plagued by <sett inn tilfeldig monster>. You have X days to complete the mission.

Syns egentlig det var ganske kult å spørre seg frem etter adressen man skulle til på kartet, finne hvor diverse guilds og shops var i hver by. Noen byer er bittesmå, andre er gigantiske. Noen folk er hjelpsomme og merker lokasjonen du spør om på bykartet ditt, mens andre bare driter i å hjelpe eller gir en general direction som "a far way north from here".

 

Er selvsagt masse guilds å joine, forskjellige templer med forskjellige typer oppdrag, men det blir en "grind" tilslutt uansett. Alle dungeons ser tilnærmet like ut (litt variasjon mellom stein, jord og mur-textures), så det var fort gjort å gå seg helt vill og aldri finne veien ut igjen, hvis man glemte å markere på dungeon-kartet hvor inngangen var. Det var bare en påmalt "exit" brikke midt på en hvilken som helst vegg, ikke noe synlig åpning egentlig.

og historien var litt for enkel å sno seg bort fra og glemme helt av. Kunne reise til en by på helt motsatt side av kartet og queste for kongen og dronninga der f.eks.

 

Et annet problem er at det ikke vil kjøre under Windows XP :( Fant det fram her om dagen, fikk installert (via en ekstern installer, den på CD'n funker ikke i XP) og etter masse styr med konfigurering fra diverse websites og forum, kom jeg inn, men uten musikk og lyd som lagger. Nå bare henger det etter introen. Jaja.

DOSBox funker bedre med hensyn til lyden (ingen lagg og midi-musikk), men da bare henger den etter introen også.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...