Gå til innhold

Lagringsserver fra IBM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget er å gjøre løsningen mest mulig kostnadseffektiv.

Hm... Da kan jeg ikke skjønne hvorfor de ikke satser på SATA i stedet for iSCSI.

 

Ikke at dette kommer til å bli noe dårlig produkt, men prismessig hadde jeg heller ønsket meg noe tilsvarende, men med SATA, NCQ, Raid5, hotswap, "spare disk" og 2 stk Gbit Ethernet tilkobling + 1 stk 100Mbit. Og selvfølgelig cache i form av ekstra ram-moduler, gjerne "vanlig" DDR ECC/REG og selvfølgelig den UPS'en den allerede har.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange som gir 40.000 kroner for en slik boks når ikke diskene er inkludert engang ? De prisene det opereres med på enkelte produkter beregnet på bedriftsmarkedet ligner mildt sagt ikke grisen. Selv et simpelt rackskap koster jo likemye som en fullverdig pc.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange som gir 40.000 kroner for en slik boks når ikke diskene er inkludert engang ? De prisene det opereres med på enkelte produkter beregnet på bedriftsmarkedet ligner mildt sagt ikke grisen. Selv et simpelt rackskap koster jo likemye som en fullverdig pc.

Ja, det er altfor dyrt for privatpersoner. Men, tenk på hvor mye tid du sparer på å ha rask og enkel tilgang til disker som skal byttes etc. Dersom en må inn i diverse bokser, skru ut disker og i tillegg har nedetid, så er nok 40.000 ikke et så galt regnestykke alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...