Gå til innhold

Virus for 64-bits plattform


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha det er windos hva forventet dere? ;)

Hadde forventet mer saklige ting fra deg... :roll:

 

Men uansett, det er fullt mulig å lage virus for enhver platform. Hvis en bruker er dum nok til å ikke ha noe antivirus og laste ned all verdens drit fra nettet så fortjener vedkommende ikke noe mer.

Vel tror vi er ganske uenig i hva folk fortjener. Hvis jeg skal kjøpe en datamaskin så forventer jeg at jeg ikke skal bli infisert av virus mens jeg laster ned anti virus etc. M$ er blitt et selvskap med mange som ikke akkurat er tilhengere, og det er det selvskapet med 90% av markedet. Så det er flere indisier som tilsier at det er det OSet som er mest utsatt for at folk lager virus for den platformen.

 

MEN problemet med Win er at det er rett og slett enkelt å lage et virus for Win, jeg har selv små prøvd på min egen x86maskin, jeg som ikke har store datakunskaper kunne lage et virus for win. Har prøvet det samme på Linux, Unix og mac os x. Der var det umulig å lage noe virus, har selv fått hjelp av flere med mer enn tilfredstillende utanelse og ekspertise innen PPC/ Linux/ Unix verden. Det var rett og slett noe som var ufattelig vanskeli. Men umulig er det ikke, men det finnes INGEN VIRUS for mac os x per dags dato, såfall som jeg kjenner til.

 

Og [GDI]Raptor sikkerhets hull og virus er ikke det samme. Virus infisere en maskin og bruker den maskinen til å infisere andre maskiner. Men mac os x har flere sikkerhelt hull og jeg har selv lekt meg med å prøve å hacke en gammel mac, og holder forsatt på, har ikke klart det på 4måneder. Mens jeg klarte å hacke en win 2000 pro på 1uke. Tror ikke at du bør komme med sikkerhets hull som et argument for å bruke win.

 

Ser i ettertid at jeg skulle ha utdypet den komentaren min men jeg hadde ikke tid. Håper at longhorn fixser win problemene som 2000 og xp har hatt. Og si at grunnen til at mac ikke har noen virus er at det er så få som har det er i beste fall utrolig naivt.

Lenke til kommentar
Men umulig er det ikke, men det finnes INGEN VIRUS for mac os x per dags dato, såfall som jeg kjenner til.

I så fall er jo dette litt rart: http://www.symantec.com/nav/nav_mac/

Now it also finds and removes PC viruses to ensure that you don?t spread infections to friends and colleagues

 

Derfor ;)

Helt greit at den gjør det også men hva er da et Mac® virus.

 

NEW! Protects against PC as well as Mac® viruses.

 

Slik jeg forstår dette er det nytt at den beskytter mot vanlige pc-virus i tillegg til virus laget for mac.

 

Quoten er herfra http://www.symantec.com/nav/nav_mac/features.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...