Gå til innhold

Longhorn skal kjøre Unix-programmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GNUFan:

 

Hvorfor skal alt være gratis? Hvorfor skal alt være Open Source? Jeg støtter idèen til at en del skal være gratis, men at ting er gratis bringer ikke inn penger til firmaer og ansatte og dermed går firmaer konkurs og folk tjener ikke penger til å leve.

 

Vår kapitalistiske verden virker ikke noen ting skal være gratis, alt må "koste" noe, ellers kræsjer systemet.

 

Gleder meg til å se Longhorn, det blir nok et stort sprang "inn i fremtiden" for de fleste, men jeg gleder meg også å se Linux hos de fleste hjemmebrukere også.

Endret av TechBoy
Lenke til kommentar

hvorfor ting skal være gratis? nei hva tror du da? er jo lett å tenke seg det da. er jo bra med noe gratis programmer i verden også. ikke sant? hvorfor alt skal være open source mener du? jo fordi at da kan folkene som har lyst videreutvikle programmene. tror det var noe sånt som var bra med Open source. (rett meg hvis jeg har feil)

 

men jeg må nesten få si dette at jeg skjønner ikke hvorfor Windows Longhorn skal ha mulighet til å kjøre Linux/Unix program. hvilken nytte kan egentlig Windows brukere ha av å bruke Linux program egentlig. hvis de skal kjøre Linux program så kan de jo heller installere Linux selv å kjøre så mange Linux program de vil. uff nei, Longhorn. vet ikke helt hva jeg skal si. har ikke den helt store troen på Longhorn jeg. for det første krever den noe fryktelig med maskinkraft. (tenker på cpu) også ser det jo værre ut enn XP. å det skal jo mye til synes jeg da.

Lenke til kommentar

TechBoy:

 

faktisk så tjener Linux firmaene penger de også. det er fakta. det er noen som kjøper Linux også. det er ikke alle Linuxene som faktisk er gratis. Suse 9.1 Professional koster penger, mener jeg å huske. og Red Hat enterprise mener jeg koster penger.

så Linux firmaene går ikke konkurs nei TechBoy.

poenget med Linux er at det skal gjøre verden litt bedre å leve i. dvs. hvis folk bruker Linux så skal det bli litt bedre økonomi eller noe sånt. skolene skal jo også begynne å går over til Linux snart (noen iallefall) dette for å forbedre økonomien til skolene.

 

SÅ ENKELT ER DET.

Lenke til kommentar
men jeg må nesten få si dette at jeg skjønner ikke hvorfor Windows Longhorn skal ha mulighet til å kjøre Linux/Unix program. hvilken nytte kan egentlig Windows brukere ha av å bruke Linux program egentlig.

Ivertfall ingen vits med tanke på at linux/unix ikke har særlig mye utvalg av fungerende foretningsprogramvare, kontorapplikasjoner o.l.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

wil: Du har en tendens til å si at ting er dritt, derette endre mening og løpe rundt å rope LONGHORN!

 

Så en måned etter Longhorn er kommet, så skriker wil Longhorn.

 

Enig med GNUFan. Hvorfor betale flere tusen kroner for å kjøre Linux-programmer, som man kunne kjørt BEDRE på en Linux-maskin.

Lenke til kommentar

nå begynner jeg å bli litt smålei sim. du har ikke peil på hva du snakker om når det gjelder meg. off, nå må du slutte. dette må du heller ta opp på PM. har ikke sagt noe stygt om Longhorn jeg. har heller ikke sagt at det er så bra at det gjør noe. sa bare at jeg ikke skjønner hvorfor Longhorn skal kjøre Linux/Unix programmer. ikke noe mer enn det, også forklarte jeg hvorfor det var open source i verden og hvorfor det faktisk var gratise ting her i verden. ikke noe mer enn det. hvis du sier noe annet sim så er det jug.

kan hende jeg prøver å Longhorn en eller annen gang når den kommer men det får jeg se på. å SIM, jeg roper ikke Longhorn. det er det bare DU som sier at jeg gjør. jeg skriver det med små bokstaver.

 

ok jeg sa kanskje at Longhorn ikke var så veldig bra, men har ikke sagt at det var kjempe dårlig.

ble noen av dere fornærma eller? sim f. eks ble du fornærma da jeg sa det om Longhorn?

 

jaja, si hva dere vil.

jeg sier akkurat det som passer meg når det gjelder både Windows og Linux.

 

 

ER DET KLART FOLKENS?

 

og tilslutt. vil nesten vite hva du mener med dritt som jeg slenger ut av meg.

noen må virkelig forklare meg akkurat det. til dere som kanskje ikke har oppfatta det så hjelper jeg faktisk folk med diverse dataproblemer. å de jeg hjelper har faktisk troen på at jeg kan det jeg driver med.

Endret av wil
Lenke til kommentar
men jeg må nesten få si dette at jeg skjønner ikke hvorfor Windows Longhorn skal ha mulighet til å kjøre Linux/Unix program. hvilken nytte kan egentlig Windows brukere ha av å bruke Linux program egentlig.

er ikke det ganske åpenbart? Det finnes jo ikke bedre spill enn de som bundles med linux, det er klart at enhver windowsbruker får vann i munnen av disse spillene :love:

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar

wil: Jeg sier bare at du har en tendens til å skifte meninge rimelig kvikt. Det kan dermed skje at du kommer til å elske Longhorn, selvom "det ser styggere ut enn XP". Det er jo fakta at du var Norton-fan for ikke lenge siden. Nå hater du jo Norton ?

 

Tar jeg helt feil ?

 

Jeg begynner ikke å grine om du kritiserer Windows eller Linux. Jeg tar ikke postene på dette forumet så seriøst at det er nødvendig å gråte pga. andres meninger.

Lenke til kommentar

TechBoy:

 

Du sier at Open Source-programmer fører til lite inntekt og konkurs?

 

De eneste firmaene som er truet med dette er jo de som utvilker Open Source, og i og med at disse firmaene også tjener en del / blir backa opp av IBM++ så går jo det ganske greit.

 

Derimot fører det jo til mindre utgifter.

 

Poenget mitt uansett er at om man skal kjøre Linux/Unix-programmer så instalerer du Linux, og sparer et par høvdinger som du kan bruke på noe mer fornuftig en å installere Longhorn for å kjøre Linux-programmer.

 

Og har man cash til det, og trenger windowsprogrammer, (som ikke fungerer skikkelig i wine), så kjører man Windows.

 

Det er ikke det at alt må være Open Source, men det er den (for meg) foretrukne løsningen.

Lenke til kommentar
Sånn i stedet for å bruke Linux som er Open Source kan man bruke en masse penger på å kjøpe Longhorn og kjøre Linux/Unix-programmer på den! Jaaa! Løp og kjøp!

Det er jo bare snakk om mulighet for å kjøre Unix-programvare på Windows. En liten ekstra finesse til glede for de som kanskje har lyst til å kjøre et program ment for unix slik at de slipper å legge inn et nytt operativsystem. (Noe som kanskje gjør at enda færre kommer til å gå over til GNU/Linux?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...