Gå til innhold

AMD lanserer VIA-konkurrenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD Geode GX [email protected]: Den må jo være ideell for en PDA/PocketPC, med så lavt effektforbruk?

 

Edit: Ser at AMD Geode GX [email protected] kanskje er enda kulere. Kun 0,2W mer...

 

Edit2: Ser at det sannsynligvis kommer mini-ITX kort til disse prosessorene, siden det allerede finnes for de tidligere Geode GX-prosessorene:

http://www.prweb.com/releases/2004/4/prweb116834.htm

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Men så er jo effekt forbruket til AMD Geode NX 1500, 6W imotsetning til VIA Nehemiah 1GHz effektforbruk på 10W. Dermed trenger man vel bare passiv kjøling til Geode NX noe som gjør maskina enda mer lydløs. Man kan jo ha en vifte på Nehemiah som er nermest lydløs, men når Geode NX 1500 yter bedre også, så er det vel ikke tvil hva man velger(om testen er sann og prisen ikke er for ille).

 

Gleder meg til å høre mer om disse prosessorene, og når vi får vite når de kommer ut o.l. Holder på å lage et hjemmesnekra oppsett som skal være, lite, lydløst og praktiskt.

Lenke til kommentar

Ser bra ut!

Kan jo bli et skikkelig støyfritt system.

Det eg syns hadde vore litt arti, hadde vore om prosessorane hadde eit overklokkingspotensiale. Med effekttap på 0,9-14W må det seiast at det burde bli bra, sjølv om arkitekturen er bygd på athlon 0.18-arkitektur.

 

Noken som trur det kunne bli noke? Hadde vert morro i alle fall :wee:

Lenke til kommentar

Grei intensjon, men det virker ikke som noen racer akkurat. Det er i hvertfall bra det finnes mange konkurrenter i dette markedet (Intel, AMD, Via, Transmeta og sikkert flere) så utviklingen drives fremover av konkurransen.

 

Jeg ser for meg at neste "Geode"-lignende CPU med K8-lignende kjerne vil gjøre det mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...