Gå til innhold

Snart Opteron 250, nytt om EE/HE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spennende dette ja :thumbup:

 

Jeg har selv vurdert å bytte ut de Opteron 246 jeg har nå med Opteron HE 246 for å få en nærmest støyfri arbeidsstasjon, men nå som Opteron 250 kommer ble jeg litt usikker...

Hmmm, bytte ut CPU-viftene til 80mm pabst... det hadde ikke gjort noe nei ;)

 

Personlig har jeg mer lyst på en mer stillegående PC, enn et system som yter 15% mer enn det jeg har nå :yes:

Lenke til kommentar
Hvem er det som selger disse EE / HE-versjonene her i Norge?

Hør med Quad, de kan som regel skaffe det meste Opteron-relaterte saker :thumbup:

 

Hmmm, bytte ut CPU-viftene til 80mm pabst... det hadde ikke gjort noe nei ;)

 

Personlig har jeg mer lyst på en mer stillegående PC, enn et system som yter 15% mer enn det jeg har nå  :yes:

Ja, samme tanken har slått meg også flere ganger :dribble:

Lenke til kommentar
Dere som har dual Opteron. Bruker dere systemet til tunge oppgaver eller er det bare forde det er kult å ha ett raskt system...? :cool:

De store tunge oppgavene driver jeg ikke så masse med, men det er ikke noe problem å få full utnyttelse av begge prosessorer da jeg som regel driver med svært mange ting samtidig, og hver av tingene er gjerne mellomtungt. At jeg har 50-60 prosesser i gang samtidig er ikke uvanlig, og da er det ikke noe spyware/adware på maskinen.

 

Jeg liker dual grunnet multitaskingsegenskapene.

Lenke til kommentar

Det de gjør når de tester cpuer for å finne EE cpuer er å senke volten på den, de cpuene som kan kjøres stabilt på lavere volt en default blir klokket enda litt ned ved å kjøre ned mulitplieren også.

En cpu som kjører på laver volt vil gi laver varme, i dette tilfelle er det vel snakk om 40w varmeeffekt, som er lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...