Gå til innhold

Enbrikkeløsning for AMD64 fra ALi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HW.no:

M1689 mangler nemlig støtte for PCI Express og 1 GHz HyperTransport

 

Ali:

HTT supports transfer rates of 1600, 1200, 800, and 400 mega-transfers per second

 

Snakker vi om samme tingen eller er jeg på bærtur nå ?

 

Uansett ; dette var interresant, er det noen som vet hvilke hovedkortprodusenter som vil bruke denne brikken ?

Lenke til kommentar

Typisk ALi å ha mangler.

Brikkesettet deres som kom i sommer var et en-kanals DDR-brikkesett for s478 som manglet S-ATA, dessuten er det bare Albatron som jeg har sett har tatt det i bruk, noen som vet flere ?Dere sier at brikkesettet så go si har "alt". Hmm.. Når det mangler PCI Express, 1 GHz HT-buss, samt firewire (hvorfor ikke også bli den første som har intregrert firewire 800 ?) i tilegg vil jeg ikke si at det har "alt." ALi har floppet en del di siste årene, var det ikke deres DDR-brikkesett for socket A som ikke engang greide å utnytte DDR ? (var i den tiden da DDR gjorde sitt inntog.)

Jeg er lite imponert.

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar

Bra det kommer flere rimeligere brikkesett å velge mellom :yes:

 

HW.no:
M1689 mangler nemlig støtte for PCI Express og 1 GHz HyperTransport

 

Ali:

HTT supports transfer rates of 1600, 1200, 800, and 400 mega-transfers per second

 

Snakker vi om samme tingen eller er jeg på bærtur nå ?

HTT (HyperTransport Technology)-bussen er "dual rate" (som for DDR minne), dvs. at en 800MHz HyperTransport-buss kan gjøre 2 'mega-transfers' per klokkesyklus (en hver vei) altså 1600 (2x800) hvert sekund. Noen blander dessverre mega-transfers med MHz ;)

 

For mer om HyperTransport buss-arkitekturen så se her:

http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...rchitecture.pdf

 

Uansett ; dette var interresant,  er det noen som vet hvilke hovedkortprodusenter som vil bruke denne brikken ?

Ganske sikkert Soyo, og antakeligvis også Asus etterhvert.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...