Gå til innhold

TEST: Shuttle SB65G2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra test!

 

Jeg eier selv en Shuttle SS51G og er meget fornøyd. På denne maskinen er firewire-utgangen av type 6-pins, på de nyere Shuttle-versjonene så er de utelukkende 4-pins, har noen en god forklaring på dette? Jeg vil jo si at 6-pins er å foretrekke da man kan lade opp komponenter (f.eks iPod) vha. av denne utgangen (dette er ikke mulig vha. 4-pins utgang).

Lenke til kommentar

Hvorfor har det blitt satt opp som et negativt punkt at den ikke har integrert grafikkontroller? Dere sier jo selv at dette er en maskin hvor målgruppen ligger i entusiast/gamer/overklokker-sjiktet, og da er det jo bortkastet med integrert grafikkontroller siden alle som kjøper den likevel ikke vil nøye seg med et crappy onboard skjermkort..

Lenke til kommentar
Hvorfor har det blitt satt opp som et negativt punkt at den ikke har integrert grafikkontroller? Dere sier jo selv at dette er en maskin hvor målgruppen ligger i entusiast/gamer/overklokker-sjiktet, og da er det jo bortkastet med integrert grafikkontroller siden alle som kjøper den likevel ikke vil nøye seg med et crappy onboard skjermkort..

Fordi vi prøver å liste alle punkter som kan være relevante. Noen vil sette pris på den integrerte grafikken, men for andre er den bare en unødvendig kostand. Således burde det kanskje stått "slipper utgift til unødvendig grafikkontroller for de som ikke trenger den" som et positivt punkt, men det får nå være grenser for hva man skal skrive.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
SN85G4 vs. SB75G2 <- Det hadde vært tingen! :thumbs:  :thumbs:  :thumbup:  :thumbup:

Det hadde det. Selv om jeg tenker at hvis SB75G2 skulle målt seg med ytelsen til SN85G4, måtte det nok en stor og varm prosessor inn. Det er fordelen med AMD Athlon 64.

Lenke til kommentar
Jeg eier selv en Shuttle SS51G og er meget fornøyd. På denne maskinen er firewire-utgangen av type 6-pins, på de nyere Shuttle-versjonene så er de utelukkende 4-pins, har noen en god forklaring på dette? Jeg vil jo si at 6-pins er å foretrekke da man kan lade opp komponenter (f.eks iPod) vha. av denne utgangen (dette er ikke mulig vha. 4-pins utgang).

De nye Shuttle-modellene har 2 Firewire-utganger. Foran er det riktignok bare en 4-pins Firewire-utgang, men på baksiden er det en 6-pins Firewire-utgang :)

Lenke til kommentar

:thumbs: Jeg har også kjøpt en SB65G2. So far so good!

 

Satte inn følgende:

 

HD: 160GB Seagate S-ATA

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 PRO All in Wonder

CPU: 3,0 GH P4

DVD-brenner: Plextor (sort) - multiformat brenner.

 

Men mitt problem er også støy. Har sjekket alle komponenter innvendig, og kommet frem til at det faktisk er strømforsyningen som bråker mest. Grafikkvifte og hovedvifte er begge ganske stille.

 

Ser nå at Shuttle har laget en egen Ultra Silent 250W strømforsyning som passer (PC40 er modellbetegnelsen - finnes på flere norske nettbutikker). Kommer nok til å prøve denne. Skal plassere maskinen under en Pioneer plasma 50-tommer og da kjøre Windows XP Media Center Edition. Ser bra ut så langt!

 

Mvh.

 

- Øystein -

Endret av osaebo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...