Gå til innhold

Vi kårer månedens beste mobilabonnementer - november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, vil bare nevne at Ice er billig og bra men dere har ikke tatt med komplett mobil som er relativt nytt som har "Du står fritt til å skru av og på «Fri Bruk i EU/EØS» kun de dagene du er på ferie, til 2,70 per dag. Denne tjenesten administerer du enkelt selv fra Min Side" som ikke Ice.net har, prisen er den samme enseste forskjellen jeg kan se er at komplett bruker telenor nett og icenet telia og sitt eget nett og komplett har 10 Mbit/s og Ice 50 Mbit/s så hvis du reiser mye i utlandet vil jeg kanskje tatt en tur innom https://www.komplett.no/mobil

Lenke til kommentar

En skikkelig storforbruker hadde gått for en telefon med dual sim. Telia mobilt bredbånd med 200 GB kvote til 799,-/mnd og så et annet billig abonnement til under hundrelappen for ringing/sms/mms.

 

Jeg hadde iallfall gjort det sånn om jeg hadde hatt det behovet. Det gir jo 140 GB mer for kun 100 kr mer/mnd, siden operatørene gjør seg så vanskelig i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det blir litt misvisende å skrive:

"Om du skulle klare å bruke mer data enn de inkluderte 40 gigabytene håndterer de to operatørene det ulikt. Telenor fakturerer deg automatisk 5 kroner per megabyte (tilsvarer 5000 kroner per gigabyte), men maksimalt 399 kroner ekstra i måneden. Hos Telia blir du ikke automatisk fakturert, men må kjøpe ekstra datapakke - 1 GB for 79 kroner eller 10 GB for 249 kroner. 10 GB for 249 kroner er en rimelig mye bedre deal enn 80 MB for 399, som Telenors tilbud i praksis er."

 

Da overforbruket er strupet ved 399 kroner ekstra, vil det i praksis si at det avhenger av hvor mye mer en kvoten man benytter. Hvis man benytter for eksempel 100GB mer en kvoten, for kun 399 ekstra er man vel på en av de rimeligste måtene å ha et stort forbruk på. Men de første MB kronene kommer fort, men allerede inkludert etter det, uavhengig av hvor mye mer man bruker.

 

Sjekket litt på Telenor sin side, det virker som de har noe slags tak på 10GB ekstra overforbruk, eventuelt da til 399 kroner, men jeg ble ikke helt klok på formuleringen på hjemmesiden deres, om hva som skjer etter 10GB ekstra overforbruk? 

 

(Ref Telenor sin hjemmeside:

"Når inkludert datamengde i abonnementet ditt er brukt opp, koster det 5,- per MB. Maks 399,- per måned, opptil 10 GB.")

 

Såfremt man ikke kjøper 1 og 1 GB ekstra hos Telia, er vel de bedre på pris, iallefall opp til 10GB ekstra overforbruk. (Unntatt overforbruk på mindre enn 15,8MB, som i praksis er ingenting.) Samt hva som skjer etter de 10GB overforbruk ble jeg ikke helt klok på.

 

Sjekket Telia sin side også, virker som man blir strupet på 64Kb/s, etter 40GB, men man kan kjøpe datapakker etter det, for vanlig hastighet. Kunne ikke se at det var noen begrensinger på hvor mange ganger man kunne kjøpe ekstra datapakker, så hvis man kan kjøpe ubegrenset ekstra datapakker til 249 for 10GB, mot eventuelt 399 for opptil 10GB ekstra fra Telenor (hvis det er det som er  begrensning hos dem), så vil Telia være bedre alternativ. 

Hvis noen finner hvilken løsning Telenor har på mer en 10GB overforbruk kan dere gjerne spre informasjon her?

Endret av Midgarsormen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...