Gå til innhold

Nå er det like før du kan bestille Oculus Rift-kontrollene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant om specs.

 

Har endelig fått prøve både Rift og Vive (2 ganger) og må si at tyngden på Vive er en dealbreaker. Ble aldri komfortabel med den uansett hvor mye jeg justerte, og den trøkka meg hele tiden i trynet også.

 

Forskjellen var stor da jeg fikk prøve Rift, som satt som et skudd, med minimale justeringer. Ikke trøkka den meg i trynet heller.

 

Skjønner at folk digger Roomscale (som også snart kommer til Rift nå, mest sannsynligvis ikke like bra da), men komforten til Rift gjør at den vinner lett. Det er etter min mening alfa og omega for et VR headset, at det er komfortabelt å bruke.

 

Kanskje jeg skaffer Rift etter jul en gang, forhåpentligvis har det kommet noen flere ordentlige spill da, og ikke bare en masse med overprisa tech demos...

Lenke til kommentar

Grunnen til at rift er mer komfortabel er vel at bøylen som fester rift til fjeset er stiv og sitter ankret bedre til bakhodet. Vive er jo omtrent festet med strikk i sammenligning.

 

Ellers har vive mer plass til enorme snyteskaft, som gjør at det blir litt mer luftig, men som også fører til at lys lekker inn derfra.

Selv har jeg ingen interesse for roomscale, alt jeg har brukt Rift til til nå har vært sittende og kanskje totalt 20 minutter i stående spill. Det nye Touch spillet Lone Echo ser passe kult ut. Kan spilles sittende om man er en lat jævel som meg, og stående om man føler trangen til å løfte på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...