Gå til innhold

Nå kan du kjøre Android 6 på PC-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånt som dette og Chromebook er spennende. Tror Microsoft må kjerpe seg fremover med tanke på hvordan Windows 10 fungerer. Må bare si at jeg er kjempe fornøyd med Windows 10, men når alt blir minimert fordi de skal fortelle meg om en oppdatering er det fryktelig irriterende. Jeg installerte pro versjon for å bestemme mer selv og blir likevell plaget av det. På den andre siden har Android og åpen kildekode nå et vanvittig stort software bibliotek. Uansett spennende hvis dette kan gi reell konkurranse ved siden av Apple sitt OS. Skal definitivt prøves ☺️

Har noen av dere noen tips til andre noob vennlige linux distroer?

Lenke til kommentar

Får det ikke til. Har journalisten faktisk testet dette i det hele tatt? Først mye styr med å disable secure boot, så går det liksom greit en stund Fikk til slutt frem desktopen men etter restart blir det svart igjen. PC specs:

Desktop med Windows 10 Home 64-bit

Intel Core i5 4690 @ 3.50GHz 34 °C

Haswell 22nm Technology

8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (10-10-10-30)

ASUSTeK COMPUTER INC. Z97-P (SOCKET 1150) VG248 (1920x1080@60Hz)

4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (ASUStek Computer Inc)

Lenke til kommentar

Bruker forrige version (android 5) på min gamle Asus EEE laptop akkurat nå. Kjører dualboot med Windows 10, linux mint og Remix os. Windows 10 er alt for tungt for denne og er omtrent ubrukelig. Linux Mint og Remix OS fungere derimot utmerket.

 

Annbefaler for å teste, men dette er ikke noe OS for den stasjonære gamingmaskina folk skal installere det på. Er ett enkelt og lettkjørt OS til eldre laptopper og lignende.l

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan fint legge det inn som standalone, men du må nok installere det først og slette xp etterpå.

 

Må lage en fat32 partisjon på disken og kopiere isofilen og innholdet utpakket på partisjonen. Så bruker man EasyBCD til å ordne resten. Da får du Grub opp når du slår på maskinen, og kan velge mellom remix og Xp. Da kan du etterpå fjærne Xp.

 

Ligger tutorials på dette på nettet. Enklere enn det høres ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...