Gå til innhold

Her er en ny og kraftig Raspberry Pi-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4K streaming? Da blir jeg imponert, Selv om HDMI utgangen støtter 4K @60 Hz, så klarer ikke cpu/gpu og prosessere i den hastigheten (ihvertfall tror ikke jeg den klarer det). Skype kan du og forsåvidt se en stund etter, kan ikke si jeg har sett skype for arm plattformen enda, i så fall må du kjøre android.

 

Odroiden kan fint brukes som ruter, og sikkert også til gaming. Men en må jo forstå hvilke begrensninger som ligger i plattformen. For at du skal kunne bruke odroid som ruter, så må du bruke vlan eller usb ethernet, men og tro at denne skal klare 1Gbps blir som å tro på julenissen.

 

Forøvrig ikke veldig imponert over hardkernel sin støtte av ODROID-C serien. C1 er fremdeles "stuck" på 3.10.x og C2 ser ut som den kommer til å være låst på 3.14.x i overskuelig fremtid.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

4K streaming? Da blir jeg imponert, Selv om HDMI utgangen støtter 4K @60 Hz, så klarer ikke cpu/gpu og prosessere i den hastigheten (ihvertfall tror ikke jeg den klarer det). Skype kan du og forsåvidt se en stund etter, kan ikke si jeg har sett skype for arm plattformen enda, i så fall må du kjøre android.

 

Odroiden kan fint brukes som ruter, og sikkert også til gaming. Men en må jo forstå hvilke begrensninger som ligger i plattformen. For at du skal kunne bruke odroid som ruter, så må du bruke vlan eller usb ethernet, men og tro at denne skal klare 1Gbps blir som å tro på julenissen.

 

Forøvrig ikke veldig imponert over hardkernel sin støtte av ODROID-C serien. C1 er fremdeles "stuck" på 3.10.x og C2 ser ut som den kommer til å være låst på 3.14.x i overskuelig fremtid.

 

Tror mali gpuer, siden 400mp2 har støtta 4k.. Denne har 450mp2

Lenke til kommentar

Jeg bestrider ikke det faktum at den kan gi 4K output. Jeg bare sier at maskinen vil være helt ubrukelig ved 4K oppløsning, da hardwaren ikke er kraftig nok. Som "kidsa" sier, lag-fest delux.

 

EDIT:

 

The 4K/60Hz HDMI 2.0 output shows gorgeous desktop screen on a UHD 3840x2160 resolution. But the rendering speed is quite slow."

Kilde: http://forum.odroid.com/viewtopic.php?f=135&t=18683

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Jeg bestrider ikke det faktum at den kan gi 4K output. Jeg bare sier at maskinen vil være helt ubrukelig ved 4K oppløsning, da hardwaren ikke er kraftig nok. Som "kidsa" sier, lag-fest delux.

 

EDIT:

 

The 4K/60Hz HDMI 2.0 output shows gorgeous desktop screen on a UHD 3840x2160 resolution. But the rendering speed is quite slow."

Kilde: http://forum.odroid.com/viewtopic.php?f=135&t=18683

Om du leser hele testen du lenker til så står der at 4k video ikke skal være noe problem, da gpu-en håndterer dette. I vanlig desktop-mode går dette dog tregere, der odroiden kan vise fine stillbilder i 4k, men vil hakke fælt pga treg oppdatering ellers. Om man ønsker å kjøre Kodi som mediesenter kan dette settes opp til å rendre GUI i 1080p, mens aktulle videoer kan rendres i 4k. 

(edit: rense => rendre, etter autokorrektur fra telefon)

Endret av gloppen
Lenke til kommentar

Tror mali gpuer, siden 400mp2 har støtta 4k.. Denne har 450mp2

 

Mali GPUen er bare der for at du skal ha smooth GUI i Android. Mali er forresten et dødt prosjekt fra ARM som mest sannsynlig aldri blir støttet av Linux heller siden det er lukket kode (blobs) basert på grafikkteknologi NVIDIA/AMD vrakte for flere år siden (host host).

 

4K? På noe søppel som dette her? Nå drømmer dere. Kjøp deg noe ordentlig og ikke dette. Bare minner om at Android SDK er det eneste dere får, sikkert 3.10.* ettelerannet og ingen oppdateringer inkludert i prisen.

 

Arch64 er faktisk bygget på PCB de tok fra skuffen som egentlig minner om noe som var designet for en 32bit CPU, ja det er nesten latterlig! Og så har de 4K video i 20Hz kanskje? Flotte greier! Løp og kjøp ARM søppel!

Lenke til kommentar

 

4K? På noe søppel som dette her? Nå drømmer dere. Kjøp deg noe ordentlig og ikke dette. Bare minner om at Android SDK er det eneste dere får, sikkert 3.10.* ettelerannet og ingen oppdateringer inkludert i prisen.

 

Arch64 er faktisk bygget på PCB de tok fra skuffen som egentlig minner om noe som var designet for en 32bit CPU, ja det er nesten latterlig! Og så har de 4K video i 20Hz kanskje? Flotte greier! Løp og kjøp ARM søppel!

Eneste alternativet er nvidia shield. Finnes ikke noe mindre en det.

Kunne tenkt meg et pico ITX som klarer å spille av 4k youtube eller 8 k youtube uten problemer.

Det vil være fint å bruke som blueray spiller kort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...