Gå til innhold

Lenovos nye bærbare har OLED-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott maskin. Nå får man bare håpe det kommer noe liknende fra en produsent som ikke installerer spionprogramvare på maskinene sine for å kunne selge kundenes data. Og at Lenovo går under, såklart.

 

Har du noen kilder på dette? Jeg anntar at du mener OEM Windowsen som følger med, eller Lenovo sin egen software?

 

Installerer Debian eller Ubuntu på mine laptoper, så spionvare er ikke-eksisterende.

Jeg kjøper kun Lenovo da kvaliteten er mye bedre enn på andre laptoper. Ladekontakter som holder til evig tid

Lenke til kommentar

Har du noen kilder på dette? Jeg anntar at du mener OEM Windowsen som følger med, eller Lenovo sin egen software?

Installerer Debian eller Ubuntu på mine laptoper, så spionvare er ikke-eksisterende.

Jeg kjøper kun Lenovo da kvaliteten er mye bedre enn på andre laptoper. Ladekontakter som holder til evig tid

 

 

Google "Lenovo Superfish". Evig boikott fra min side. 

 

Som skurkene selv sier: "SuperFish intercepts HTTP(S) traffic using a self-signed root certificate. This is stored in the local certificate store and provides a security concern."

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg kjøper kun Lenovo da kvaliteten er mye bedre enn på andre laptoper. Ladekontakter som holder til evig tid

 

Det er vel lenge siden kvaliteten på Lenovo var noe å skryte av.

 

Kjøpte en 2.gen thinkpad X1 carbon i 2014 og det er den verste laptopen jeg har hatt.

 

Gummiknottene under falt av etter et par måneder. Simkort-slotten ligger ikke over 3G-modemet, slik at simkortet ikke får kontakt. Etter halvannet års bruk har den også fått flekker på skjermen som gir annet lys.

Plassering av knappene på tastaturet er tragisk (ingen insert-knapp). Touchpaden er for stor.

 

Er riktignok en del positivt med denne laptopen, feks batteritid (tilnærmet like god som ny fortsatt) og linux-støtte. Men helhetsinntrykket på en så dyr laptop er for dårlig til at det blir Lenovo i 2017.

Lenke til kommentar

 

Har du noen kilder på dette? Jeg anntar at du mener OEM Windowsen som følger med, eller Lenovo sin egen software?

Installerer Debian eller Ubuntu på mine laptoper, så spionvare er ikke-eksisterende.

Jeg kjøper kun Lenovo da kvaliteten er mye bedre enn på andre laptoper. Ladekontakter som holder til evig tid

 

 

Google "Lenovo Superfish". Evig boikott fra min side. 

 

Som skurkene selv sier: "SuperFish intercepts HTTP(S) traffic using a self-signed root certificate. This is stored in the local certificate store and provides a security concern."

Og om du hadde lest litt lenger enn overskriften hadde du kunne lese at superfish kun har vært installert på konsument produkter.

 

Superfish eksisterer ikke på thinkpad.

Lenke til kommentar

Kult, venter spent på desktop-skjermer med det samme.

 

AtW

LG sa at de var klare med paneler til desktop skjerm innen dette året. Spørsmålet er bare om dette er Samsung OLED eller LG OLED.

 

Er ikke oled nesten verre enn plasma med tanke på innbrenning av bilde?

Vel, det var ikke et egentlig problem med plasma...

 

LG har ellers sagt at de har fått skjermene deres gode nok til at innbrenning ikke vil bli et problem for skjermer til PC produkt i 2016. Selvfølgelig kan du nok la PCen stå på døgnet rundt og ikke la skjermen skru seg av noen gang og ha det samme bildet, men hvis du ikke prøver så tror jeg nok ikke dette er et problem. Lenovo har jo og et rykte å opprettholde for deres ThinkPad serie. Det var derfor de beholdt navnet etter de kjøpte fra IBM for leeeeenge siden. Det er et merkenavn som selger.

Lenke til kommentar

Spennende dette, men disse X1 Carbon maskinene virker veldig overpriset her på berget.. De fleste generasjonene har så langt vært 18'000kr+ ifra Komplett uten at jeg helt har klart å forsto hvorfor prisen er så høy ut ifra spesifikasjonene. Har riktignok testen en og det er en flott maskin på veldig mange måter, men prisen er drøy for en maskin med ULV-spesifikasjoner.

 

Men ser nå at en nyere generasjon starter fra 13'000kr på Komplett så det kan virke som nyere generasjoner har blitt mer edruelig priset? 13'000kr med dagens kronekrus er langt bedre enn 18'000kr når kronekrusen sto sterkt.

 

 

 

Men helt enig med Mr.Brown ovenfor. Det er en stund siden ThinkPad-kvaliteten til Lenovo var noe særlig å skryte av. Var en kjempe tilhenger av IBM og de første generasjonene med Lenovo ThinkPad maskiner men etter temmelig elendig erfaring med Lenovo ThinkPad T400s, T410s og W510 så gav jeg opp.

 

De skal ha kjempeskryt for veldig god kundeservice, men kvaliteten på maskinene var ufattelig skuffende med tanke på det generelt gode rykte og den ekstra prislappen du betaler for denne så kalte ekstra kvaliteten. Rammen til skjermen løsnet på både T400s og T410s og på W510 så sprakk området til venstre for styreflaten uten at maskinen hadde gått i bakken. T400s og T410s hadde også temmelig grelle skjermpaneler og elendige høyttalere, sistnevnte gjaldt også W510, men der var det i det minste et bedre skjermpanel.

Lenke til kommentar

De har muligens vært på en slags bedriftspris på maskinene sine. Jeg har også sett HP PCer som selges med ekstreme prislapper mtp kvalitet og HW. Disse har vært typiske PCer som bedrifter kjøper. Den utsalgsprisen som står på nettet er jo klart overpris. Altså du betaler jo ekstra for kvaliteten (en kan jo diskutere om alle disse kvalitets PCene egentlig er så gode da), men her snakker jeg jo enda mer enn det. Akkurat som du sier med 18.000 kr. Det er faktisk bare altfor mye. Så er mulig at de faktisk har tenkt å prøve å selge PCene til folk nå, og ikke bare bedrifter.

 

Den av maskinene her som har OLED her blir nok superdyr uansett tipper jeg. Sikkert mer enn det er verdt.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Flott maskin. Nå får man bare håpe det kommer noe liknende fra en produsent som ikke installerer spionprogramvare på maskinene sine for å kunne selge kundenes data. Og at Lenovo går under, såklart.

Som en annen kommenterte, aldri spyware på Thinkpad. Dessuten har Lenovo tatt en skikkelig oppvask med seg selv og leverer nå PCer som såvidt har drivere installert. De har gått fra krise på konsument-produkter til å bli best i klassen. Så noe positivt kom det ut av skandalen. 

 

 

 

Jeg kjøper kun Lenovo da kvaliteten er mye bedre enn på andre laptoper. Ladekontakter som holder til evig tid

Det er vel lenge siden kvaliteten på Lenovo var noe å skryte av.

 

Kjøpte en 2.gen thinkpad X1 carbon i 2014 og det er den verste laptopen jeg har hatt.

 

Gummiknottene under falt av etter et par måneder. Simkort-slotten ligger ikke over 3G-modemet, slik at simkortet ikke får kontakt. Etter halvannet års bruk har den også fått flekker på skjermen som gir annet lys.

Plassering av knappene på tastaturet er tragisk (ingen insert-knapp). Touchpaden er for stor.

 

Er riktignok en del positivt med denne laptopen, feks batteritid (tilnærmet like god som ny fortsatt) og linux-støtte. Men helhetsinntrykket på en så dyr laptop er for dårlig til at det blir Lenovo i 2017.

 

Har første gen X1 Carbon, den brukes både privat og i jobb og har vært med meg på MYE uten annet hikk enn at den en dag var litt varmere enn jeg syntes den pleide å være. En hyggelig mann kom innom kontoret mitt dagen etterpå, 17 minutter senere dro han etter å ha byttet heatpipes og vifte. Onsite-servicen er det i hvert fall ingenting å si på. 

 

Generasjon 2 av X1C er litt trøblete ja, adaptive-keyboardet var ingen suksess og den store glass-touchpadden er bra, men knappene er elendige. Enda verre er at knappene til tommelen når man bruker Trackpointen også er grusomme. Det ble en dealbreaker for meg. Heldigvis er Lenovo svært lydhøre når det kommer klar tale fra ThinkPad-disipler så 3. gen har insert-knapp, ordentlige knapper på touchpadden, osv. 

 

Min førstegen har fortsatt alle gummiknotter, skjermen er like fin som ny, jeg har insert-knapp, osv ;)

 

 

Og med erfaringer fra T42, T61p, T500, to X301 (en er fortsatt i bruk, den andre er backup), 1 gen X1 Carbon og Thinkpad Yoga så kan jeg bare konkludere med en ting: Jeg blir aldri å kjøpe en laptop som ikke er en ThinkPad!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...