Gå til innhold

Microsoft måtte trekke Lumia-oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange feil med disse. For ikke lenge siden lanserte de en oppdatering som gjorde det umulig for brukerne å oppgradere til versjonen som kom etter den, med mindre de fabrikkinnstilte telefonen tilbake til Windows 8.1 og oppdaterte på nytt.

Er dette sant? Ganske sprøtt at alle med sine nye lumia 950-telefoner måtte tilbake til et gammelt OS, som disse telefonene aldri har hatt.

 

Takke meg til en skikkelig telefon med et skikkelig OS.

Endret av Runcie
Lenke til kommentar

Mange feil med disse. For ikke lenge siden lanserte de en oppdatering som gjorde det umulig for brukerne å oppgradere til versjonen som kom etter den, med mindre de fabrikkinnstilte telefonen tilbake til Windows 8.1 og oppdaterte på nytt. 

Ehh, var ikke dette en Insider - Fast Lane oppdatering? 

Dvs. at du har meldt deg på programmet og faktisk tester utviklingsversjoner av WP10? Og godtatt risikoen det medfører?

 

EDIT:

Dette var også før Lumia 950-telefonene ble sluppet.

Offisiell versjon av WP10 er jo heller ikke sluppet enda

Endret av helsten2
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Mange feil med disse. For ikke lenge siden lanserte de en oppdatering som gjorde det umulig for brukerne å oppgradere til versjonen som kom etter den, med mindre de fabrikkinnstilte telefonen tilbake til Windows 8.1 og oppdaterte på nytt. 

Ehh, var ikke dette en Insider - Fast Lane oppdatering? 

Dvs. at du har meldt deg på programmet og faktisk tester utviklingsversjoner av WP10? Og godtatt risikoen det medfører?

 

EDIT:

Dette var også før Lumia 950-telefonene ble sluppet.

Offisiell versjon av WP10 er jo heller ikke sluppet enda

Nei... De slapp den for de uten insider også... Men bare en kort periode før de trakk den tilbake...

 

Min Lumia 950 fikk den og jeg er ikke på noe insider program

Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar

 

 

Mange feil med disse. For ikke lenge siden lanserte de en oppdatering som gjorde det umulig for brukerne å oppgradere til versjonen som kom etter den, med mindre de fabrikkinnstilte telefonen tilbake til Windows 8.1 og oppdaterte på nytt. 

Ehh, var ikke dette en Insider - Fast Lane oppdatering? 

Dvs. at du har meldt deg på programmet og faktisk tester utviklingsversjoner av WP10? Og godtatt risikoen det medfører?

 

EDIT:

Dette var også før Lumia 950-telefonene ble sluppet.

Offisiell versjon av WP10 er jo heller ikke sluppet enda

Nei... De slapp den for de uten insider også... Men bare en kort periode før de trakk den tilbake...

 

Min Lumia 950 fikk den og jeg er ikke på noe insider program

 

 

Dette er siste WP10 versjon - 10586.29 (kun tilgjengelig for  Lumia 950-telefonene).  

Denne versjonen har ikke noe å gjøre med problemet som Windoge nevnte (fabrikkinnstille telefonen tilbake til Windows 8.1 ). Skjedde kun hvis du hadde meldt deg inn i Insider - Fast Lane programmet (tror det var build 10080)

Endret av helsten2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han/hun over har rett. Det skjedde faktisk med flere Insider build-er (fast ring). Og det ble opplyst på forhånd, at man enten kunne flashe tilbake til Windows Phone 8.1 eller vente på ny Windows 10 build.

 

Ang. artikkelen: Fra Windows Central:

 

Microsoft mentions that users that have already installed the update will not be impacted, and that they will be eligible to receive cumulative updates in the future.
Endret av Pey'J
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig Microsoft vil?

 

For det første bruker de svært lang tid på å få ut nye high-end-modeller. Det tok sin tid før Lumia 950/950XL kom i handelen. I mellomtiden har vel en del potensielle kunder funnet andre telefoner, med andre OS.

 

For det andre har de brukt lang tid på å få gjort ferdig Windows 10 for mobil. Dessuten er oppdateringene av OS-et for sjeldne å regne, dersom man ikke kjører utvikler-utgave.

 

For det tredje savnes en avtale med Google om å få flere apper derfra på mobilene sine. Stridsøksen er vel ikke begravd ennå.

 

Jeg liker meget godt windows-mobiler. OS-et krever mindre av maskinvaren enn IOS og Android, så vidt jeg har lest. Dessuten er det meget gode mobiler. Det som mangler, er et skikkelig app-utvalg. Ikke i kvantitet, men i kvalitet. Selv om det finnes apper for det meste, mangler noen av de viktigste, samt at en del apper ikke er på høyde med de som tilbys for IOS og Android.

 

På en måte virker det som Microsoft ikke har lært av Nokia, som satt og klødde seg i ræva, mens Apple og produsentene av android-telefoner raste forbi dem. Forstå det den som vil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft er vel de som ikke har klødd seg i ræva og faktisk gjort noe nytt utenom å oppgradere kameraet og cpuen, noe Android og IOS telefoner gjør 2 ganger i året.

 

Det at du kan med et tastetrykk enten via docking eller å caste til en TV/Projektor trådløst og ha en desktop opplevelse er ekstremt kult. Jeg har hatt Android telefon siden tidenes morgen, har jeg brukt den til noe annet enn å ringe? Nope! Men jeg har savnet ordentlig Outlook og Office apps, det er det jeg har bruk for.

 

Fantastisk batteri levetid, beste kameraet i en mobil på markedet, vanvittig videokamera + at du kan bruke den i jobbsammenheng som en jobb pc. Det er ett steg i riktig retning mener jeg. Microsoft er inne på framtiden med mobilene her, at mobilen faktisk kan erstatte enkle arbeids PC'er. Når andre drar med seg laptops på møter og ute til kundene så legger jeg mobilen på bordet! Heftigere blir det ikke!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Mange feil med disse. For ikke lenge siden lanserte de en oppdatering som gjorde det umulig for brukerne å oppgradere til versjonen som kom etter den, med mindre de fabrikkinnstilte telefonen tilbake til Windows 8.1 og oppdaterte på nytt.

Er dette sant? Ganske sprøtt at alle med sine nye lumia 950-telefoner måtte tilbake til et gammelt OS, som disse telefonene aldri har hatt.

 

Takke meg til en skikkelig telefon med et skikkelig OS.

Å tilbakestille 950/XL til 8.1 er ikke mulig, så dette er bare tull. Har forøvrig en Lumia 950XL, og den fungerer helt topp ☺ Eneste er batteribruk som er ganske drøy, denne blir fikset i oppdateringen ifølge de som har fått den.

Forresten herlig å lese om alle som IKKE har Lumia som tydeligvis har mer problemer enn de som HAR...

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig Microsoft vil?

 

For det første bruker de svært lang tid på å få ut nye high-end-modeller. Det tok sin tid før Lumia 950/950XL kom i handelen. I mellomtiden har vel en del potensielle kunder funnet andre telefoner, med andre OS.

 

For det andre har de brukt lang tid på å få gjort ferdig Windows 10 for mobil. Dessuten er oppdateringene av OS-et for sjeldne å regne, dersom man ikke kjører utvikler-utgave.

 

For det tredje savnes en avtale med Google om å få flere apper derfra på mobilene sine. Stridsøksen er vel ikke begravd ennå.

 

Jeg liker meget godt windows-mobiler. OS-et krever mindre av maskinvaren enn IOS og Android, så vidt jeg har lest. Dessuten er det meget gode mobiler. Det som mangler, er et skikkelig app-utvalg. Ikke i kvantitet, men i kvalitet. Selv om det finnes apper for det meste, mangler noen av de viktigste, samt at en del apper ikke er på høyde med de som tilbys for IOS og Android.

 

På en måte virker det som Microsoft ikke har lært av Nokia, som satt og klødde seg i ræva, mens Apple og produsentene av android-telefoner raste forbi dem. Forstå det den som vil...

 

Ikke godt å si. Project Astoria skulle bidra til å gjøre det enkelt for utviklere å konvertere Android-applikasjoner over til Windows Phone. Når en tidlig versjon av verktøyet lekket, så klarte faktisk flere brukere å konvertere helt greie versjoner av noen apk-filer over til Windows Phone, men for ikke lenge siden kunne man lese at prosjektet var lagt på is, og i beste fall utsatt på ubestemt tid.

 

Microsoft lager gode mobiltelefoner, men mangelen på viktige applikasjoner gjør den "ubrukelig" som smarttelefon for mange brukere. Per dags dato føler jeg at Lumia-telefonene er for spesielt interesserte. 

Lenke til kommentar

Har litt erfaring med Lumiatelefoner. Den første var en Lumia 800, så en 920. Den jeg har i dag, er en 630. Den har jeg brukt lite, men er grei å ha som reservetelefon, og for å følge litt med i utviklingen.

Jeg liker OS-et, og hadde det vært for telefonene, hadde jeg satset på Windows. Det er på app-siden det skorter for mitt vedkommende. Ikke mange det står om, men likevel. Og min yndlingskalender  - CalenGoo -  finnes ikke for Windows. Den er en av de ytterst få kalenderne som har automatisk påminnelse x antall ganger, også om man ikke manuelt snoozer alarmen. Det er en meget oppegående app generelt. Den kalenderappen skal være på min mobil. Den beste jeg har brukt for Windows, er OneCalender.

Ære være de som utvikler apper for Windows, men med lav markedsandel, frister det desto mindre, spesielt om man skal tjene penger på dem.  Det finnes en del apper fra samme utviklere som ikke gir samme funksjonalitet i Windows. FlightRadar er en av dem.  

Lenke til kommentar

Mange feil med disse. For ikke lenge siden lanserte de en oppdatering som gjorde det umulig for brukerne å oppgradere til versjonen som kom etter den, med mindre de fabrikkinnstilte telefonen tilbake til Windows 8.1 og oppdaterte på nytt. 

 

Her har du nok misforstått kraftig. Den "oppdateringen" du refererer til var en tidligere Windows 10 Mobile Insider Preview versjon - dette begynner å bli ganske lenge siden, og det var lenge før de nye Lumia-telefonene kom på markedet. Så "mange feil med disse" er et ganske urettferdig utsagn. På tidspunktet Windows 10 Mobile Insider Preview-versjonen du referer til ble rullet ut var dette beta-programvare, noe deltagerne i Insider-programmet er fullt klar over - dette er dagskost ved betatesting - IKKE beregnet for "vanlige" brukere. Ikke uttal deg om noe du tilsynelatende kan lite om, det eneste du oppnår med slike misvisende utsagt er å skape forvirring, usikkerhet og i tillegg spre feilinformasjon til de som sjekker ut kommentarene :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mange feil med disse. For ikke lenge siden lanserte de en oppdatering som gjorde det umulig for brukerne å oppgradere til versjonen som kom etter den, med mindre de fabrikkinnstilte telefonen tilbake til Windows 8.1 og oppdaterte på nytt. 

Her har du nok misforstått kraftig. Den "oppdateringen" du refererer til var en tidligere Windows 10 Mobile Insider Preview versjon - dette begynner å bli ganske lenge siden, og det var lenge før de nye Lumia-telefonene kom på markedet. Så "mange feil med disse" er et ganske urettferdig utsagn. På tidspunktet Windows 10 Mobile Insider Preview-versjonen du referer til ble rullet ut var dette beta-programvare, noe deltagerne i Insider-programmet er fullt klar over - dette er dagskost ved betatesting - IKKE beregnet for "vanlige" brukere. Ikke uttal deg om noe du tilsynelatende kan lite om, det eneste du oppnår med slike misvisende utsagt er å skape forvirring, usikkerhet og i tillegg spre feilinformasjon til de som sjekker ut kommentarene :/

 

 

Grunnen til at jeg skrev det var fordi 10586.29 også er tilgjengelig via fast-ring i insider programmet. Etter det jeg har skjønt, så er det kun Lumia 950 som offisielt har fått denne oppdateringen. 

Lenke til kommentar

Jeg har en Lumia 930, og er med i insider programmet. Jeg fikk tatt den tidligere nevnte oppdateringen uten først å måtte tilbakestille telefonen. Nå har jeg hatt 10586.29 siden den var tilgjengelig. Telefonen fungerer greit, noen bugs er der, som for eksempel at når noen ringer, så kommer nummeret opp, ikke navnet i telefonlisten. Det kan også nevnes at Windows 10 Phone har en masse irritasjonsmomemter. Jeg syns det blir stadig vanskeligere å finne frem i, og forstå ordentlig innstillingsmenyene. Det som irriterer mest, er at Meldinger ikke bare inneholder SMS/MMS, men også Skype og FB Messenger. Dette er noe jeg ikke ønsker å ha der. Jeg vil heller ha varslene der de hører hjemme, heholdsvis i appene for de to nevnte. Det såkalte "varslingssenteret" fungerer forsåvidt greit, men man burde hatt muligheten til å velge hva man vil bli varslet om. Jeg frykter for at Microsoft "kræsjlander" med 10 Phone, om de ikke skjerper seg og tar brukerne på alvor. For min del har veien tilbake til Android blitt vesentlig kortere den siste tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har en Lumia 930, og er med i insider programmet. Jeg fikk tatt den tidligere nevnte oppdateringen uten først å måtte tilbakestille telefonen. Nå har jeg hatt 10586.29 siden den var tilgjengelig. Telefonen fungerer greit, noen bugs er der, som for eksempel at når noen ringer, så kommer nummeret opp, ikke navnet i telefonlisten. Det kan også nevnes at Windows 10 Phone har en masse irritasjonsmomemter. Jeg syns det blir stadig vanskeligere å finne frem i, og forstå ordentlig innstillingsmenyene. Det som irriterer mest, er at Meldinger ikke bare inneholder SMS/MMS, men også Skype og FB Messenger. Dette er noe jeg ikke ønsker å ha der. Jeg vil heller ha varslene der de hører hjemme, heholdsvis i appene for de to nevnte. Det såkalte "varslingssenteret" fungerer forsåvidt greit, men man burde hatt muligheten til å velge hva man vil bli varslet om. Jeg frykter for at Microsoft "kræsjlander" med 10 Phone, om de ikke skjerper seg og tar brukerne på alvor. For min del har veien tilbake til Android blitt vesentlig kortere den siste tiden.

 

Tydelig at du ikke klarer å forstå innstillingsmenyene, for jeg har samme telefon og OS-versjon og kan fint velge hvilke apper som får lov til å dukke opp i varslingssenteret. Har dessuten verken FB-messenger eller Skype-chat i min meldingsapp, da dette må aktiveres av brukeren (og FB-messenger har jeg ikke sett i meldingsappen siden Windows 8.x??).

Lenke til kommentar

Jeg har en Lumia 930, og er med i insider programmet. Jeg fikk tatt den tidligere nevnte oppdateringen uten først å måtte tilbakestille telefonen. Nå har jeg hatt 10586.29 siden den var tilgjengelig. Telefonen fungerer greit, noen bugs er der, som for eksempel at når noen ringer, så kommer nummeret opp, ikke navnet i telefonlisten. Det kan også nevnes at Windows 10 Phone har en masse irritasjonsmomemter. Jeg syns det blir stadig vanskeligere å finne frem i, og forstå ordentlig innstillingsmenyene. Det som irriterer mest, er at Meldinger ikke bare inneholder SMS/MMS, men også Skype og FB Messenger. Dette er noe jeg ikke ønsker å ha der. Jeg vil heller ha varslene der de hører hjemme, heholdsvis i appene for de to nevnte. Det såkalte "varslingssenteret" fungerer forsåvidt greit, men man burde hatt muligheten til å velge hva man vil bli varslet om. Jeg frykter for at Microsoft "kræsjlander" med 10 Phone, om de ikke skjerper seg og tar brukerne på alvor. For min del har veien tilbake til Android blitt vesentlig kortere den siste tiden.

 

How to disconnect Skype from Messaging in Windows 10 and Windows 10 Mobile
Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevde så få problem med en ny telefon som med min 950 og jeg har benyttet den siden lanseringsdagen. Endelig noe nytt uten bloatware! Som Android bruker siden HTC Hero har det nesten utelukkende vært en glede å bytte til Windows Phone. Google and Apple apper mangler, men de gjør alt de kan for å hindre konkurranse. Skuffet over Google, som forventet fra Apple.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har aldri opplevde så få problem med en ny telefon som med min 950 og jeg har benyttet den siden lanseringsdagen. Endelig noe nytt uten bloatware! Som Android bruker siden HTC Hero har det nesten utelukkende vært en glede å bytte til Windows Phone. Google and Apple apper mangler, men de gjør alt de kan for å hindre konkurranse. Skuffet over Google, som forventet fra Apple.

Hvilke Apple-apper var det du savner i Windows Phone?

Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri opplevde så få problem med en ny telefon som med min 950 og jeg har benyttet den siden lanseringsdagen. Endelig noe nytt uten bloatware! Som Android bruker siden HTC Hero har det nesten utelukkende vært en glede å bytte til Windows Phone. Google and Apple apper mangler, men de gjør alt de kan for å hindre konkurranse. Skuffet over Google, som forventet fra Apple.

Hvilke Apple-apper var det du savner i Windows Phone?

 

Apper som gjør det mulig å benytte skytjenestene til Apple. Typisk musikk og film, helst sammen med Apple TV.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...