Gå til innhold

– Ikke spesielt imponert av Apples lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skjer jo ved hver eneste lansering. 

 

Man kan nesten stille klokka etter det. På samme måte som tidligere er det nok også god grunn til å tippe at etter en fortsatt nedtur i en liten periode fremover, så vil aksjen klatre til nye høyder det neste halvåret.

 

Så lanserer Apple noe nytt, og aksjen går ned igjen.

 

 

Hvis man syns aksjer er noe man vil bruke penger på, så ville jeg nok satset på Apple sine...:-)

Lenke til kommentar

Du burde jo allerede vært rik om du synes apples aksjekurs er så ekstremt forutsigbar.

 

AtW

 

Burde kanskje det, men jeg plasserer ikke mine penger i aksjer. 

 

Men det er noe rart med aksjekursen til Apple som går ned ved lansering samtidig som historien viser at den hele tiden går til nye høyder noen måneder senere, spesielt etter iPod og iPhone. Jeg mistenker at spekulanter vet dette godt og tjener gode penger på det.

Lenke til kommentar

 

Dette skjer jo ved hver eneste lansering. 

 

Det er vel ikke riktig?, gikk feks opp når de lansert iphone, når de lansert ipad, og når de lanserte iphone 6 for å nevne noen eksempler.

 

AtW

 

 

screen%20shot%202014-09-01%20at%2011.46.

 

Den har gått ned i de fleste tilfeller, men tar seg som regel opp ila. 6 mnd. Det er intet å kverulere, bare til å sjekke historikken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette skjer jo ved hver eneste lansering. 

 

Det er vel ikke riktig?, gikk feks opp når de lansert iphone, når de lansert ipad, og når de lanserte iphone 6 for å nevne noen eksempler.

 

AtW

 

 

screen%20shot%202014-09-01%20at%2011.46.

 

Den har gått ned i de fleste tilfeller, men tar seg som regel opp ila. 6 mnd. Det er intet å kverulere, bare til å sjekke historikken. 

 

 

 

Jeg regner med vi snakker om i løpet av de første dagene etter her, iogmed at det er det artikkelen omhandler her? Skjønner ikke helt iphone-grafen i dine bilder, såvidt jeg kan se gikk kursen opp fra 17.30 til 19.30 (ca) den første måneden, og fikk opp dagen den hadde relase (29 juni).

 

Når den første Ipdaen ble lansert (3. april), så steg kursen jevnt fra 33.50 (en måend senere var den på ca 37.50)

 

Etter iphone 6s gikk jo kursen opp med en gang dagene etter?

 

Har jeg funnet feil informasjon her? Den første passert jo ikke med grafen du viser til feks.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Dette skjer jo ved hver eneste lansering. 

 

Det er vel ikke riktig?, gikk feks opp når de lansert iphone, når de lansert ipad, og når de lanserte iphone 6 for å nevne noen eksempler.

 

AtW

 

 

screen%20shot%202014-09-01%20at%2011.46.

 

Den har gått ned i de fleste tilfeller, men tar seg som regel opp ila. 6 mnd. Det er intet å kverulere, bare til å sjekke historikken. 

 

 

 

 

haha du dokumentere en feilaktig påstand med data som viser noe annet? hehe

Endret av foxy
Lenke til kommentar

I skrivende stund, snart 3 døgn etter lanseringen, er Apple aksjen på det høyeste den har vært på et par uker - etter det markante fallet i det globale aksjemarkedet omkring den 21. august. Så om ikke annet har vi lært hvor galt det kan gå når Torstein Norum Bugge skriver artikler om ting han ikke har greie på.... ;)

 

Hva mener du er konkret feil i artikkelen?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...