Gå til innhold

iPhone 6S-prisene er avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg akkurat et 64 GB minnekort fra Komplett til 239,- kroner. Her koster det altså 1000 kroner for å oppgradere fra 16 GB til 64 GB.

Good for you, og håper for din del at det holder mer enn et par måneder - men ville ikke veddet på det. Billigste 64GB microSD-kort hos Komplett koster etter det jeg kan se 349 kroner i dag. Jeg hadde ikke våget å kjøpe et slikt "møkkakort" (ikke mitt ord) for mine dyrebare data:

https://www.komplett.no/product/768265/telefoni/minnekort/micro-sd/kingston-microsd-64gb-class-10#reviews

 

Tror du det muligens er forskjell på minnekort, på kvalitet og hastighet? Er det en grunn til at noen minnekort koster dobbelt så mye som andre med samme kapasitet, også hos Komplett?

Hva koster microSD-kort med lesehastighet opptil 250 MB/s eller bedre?

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Rett og slett kvalmt at de fortsatt har 16GB som minste.

De vet hvordan de skal utnytte kundene sine til det ytterste, det er det ingen tvil om.

Det er da ingen som tvinger deg til å bli kunde hos Apple. Nå kjenner jeg en god del som er Apple-kunde, og alle er fornøyd med det aller meste. Selv de som har 16GB minne er fornøyd, for det holder fint til deres bruk. Hvis det er sånn at du trenger mer plass, og vil ha en iPhone, så kjøper du en med mer lagringsplass.

 

Det er egentlig ikke veldig vanskelig skjønner du...

Lenke til kommentar

Som forventet hopper du til apples forsvar umiddelbart. 

 

Jeg skal sannsynligvis ha en iPhone 6s selv jeg, men det gjør ikke dette mindre kvalmende av den grunn. Ser mange på macrumors forumet som er oppgitte over at 32GB ikke har blitt standard enda også.

 

Ja, hvis du vil ha mer lagringsplass kan du "bare" bruke 1000kr ekstra på en allerede svindyr telefon. Komplett urelevant til hva som ble kritisert.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til å bare ha 16 og ikke 32 som grunnmodell er selvsagt å drive alle som vet hva de skal ha til å kjøpe modellen over. Det er sånn kapitalismen fungerer - å lage et ankerprodukt på denne måten er det første man lærer på pris-skolen. 

 

Målet med å lage 16-modellen er ikke å spare penger på minne, men å tjene penger på å selge modellen over samtidig som man har en "billig" modell til de som kun går etter pris. 

 

Når det er sagt er det mange som vil klare seg helt fint med 16gb, om enn ikke særlig mange som frekventerer fora som dette. Apple har selvsagt full oversikt over hvor mye data brukerne har på telefonene sine, og vet godt hvor mange prosent som faktisk fyller opp. Jeg mistenker at det er færre enn vi tror, særlig nå som mye av bildelagringen kan offloades til iCloud.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Som forventet hopper du til apples forsvar umiddelbart. 

 

Jeg skal sannsynligvis ha en iPhone 6s selv jeg, men det gjør ikke dette mindre kvalmende av den grunn. Ser mange på macrumors forumet som er oppgitte over at 32GB ikke har blitt standard enda også.

 

Ja, hvis du vil ha mer lagringsplass kan du "bare" bruke 1000kr ekstra på en allerede svindyr telefon. Komplett urelevant til hva som ble kritisert.

Forsvar? Du mener sikkert forklaring...:-)

 

Klart det er mange som er frustrert over at de ikke får enda mer minne. Vent og se, når det før eller siden kommer iPhone med 32 eller kanskje 64 som startpunkt, så er det noen som er forbanna over at det ikke er 128 eller mer som er minimum. Noen vil alltid være sinna...

Lenke til kommentar

 

Som forventet hopper du til apples forsvar umiddelbart. 

 

Jeg skal sannsynligvis ha en iPhone 6s selv jeg, men det gjør ikke dette mindre kvalmende av den grunn. Ser mange på macrumors forumet som er oppgitte over at 32GB ikke har blitt standard enda også.

 

Ja, hvis du vil ha mer lagringsplass kan du "bare" bruke 1000kr ekstra på en allerede svindyr telefon. Komplett urelevant til hva som ble kritisert.

Forsvar? Du mener sikkert forklaring...:-)

 

Klart det er mange som er frustrert over at de ikke får enda mer minne. Vent og se, når det før eller siden kommer iPhone med 32 eller kanskje 64 som startpunkt, så er det noen som er forbanna over at det ikke er 128 eller mer som er minimum. Noen vil alltid være sinna...

 

 

"Ingen tvinger deg til å være kunde" er ingen forklaring. Og alle forstår at de gjør det for å dra ut mere penger også, det framgår jo i Apox sitt innlegg, så hva er det egentlig du forklarer?

 

Og joda, forskjellige folk mener forskjellige ting, hva så?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...