Gå til innhold

Her er Lenovos nye «pinne-PC»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil denne duge som en mediapc for streaming av filmer fra NAS?

Spar en tusenlapp på å kjøpe Chromecast og kast heller litt penger på Plex :)

 

(forutsatt at NAS-et ditt støtter Plex da)

 

For å faktisk svare på spørsmålet, ja jeg vil med ganske stor sikkerhet anta at den skal klare 1080p og ned.

Endret av hernil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hm, snart så mangler vi bare transparante sync mellom mobile enheter og hjemmenettverket, så kan vi enkelt fortsette med det vi holde på med hjemme på farta..

 

Se for deg at alt du jobber med hjemme automatisk blir synket til din mobile personlige enhet, slik at du kan fortsette der du slapp uten å måtte gjøre noen ting. Fortsette å lese den eboka, se videre på det tv-programmet osv.

 

Og hvis da microsoft hololens kan bli god nok til å fungere som skjerm og input devices i kombo med en slik mobil micro-pc (som er kraftig nok og har ytelse alle en medium bærbar), vel da har vi et convergens produkt av dimensjoner som vil skape et paradigmeskifte i hvordan vi bruker datamaskiner.

 

Sleng med autosync av video til hjemme maskinen (krever høy hastighets signal alla 4G og 4G+ som kommer til høsten) og alt du ser vil da være tilgjengelig senere.

 

Det vil ende med at tv og skjermer dør ut som et produkt, spes hvis augamentet reality løsningene blir gode nok. For mulighetene blir da at du slenger et video vindu opp på veggen når du ser på en film, så når du skal gå, klikker du på follow og vips så følger visningsvinduet deg. Og det er bare en liten del av veldig mange muligheter som dukker opp med små kraftige mobile enheter og gode augamentent reality løsninger.

 

Spennende...!!!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Merker jeg bare sitter å tenker "Why?". Skal man ha mediacenter vil jeg anbefale Plex med Plexpass lifetime. Koster noen kroner, men fy fader så bra det fungerer.

 

har plex pass lifetime, men pr i dag så må jeg være hjemme for at kona skal få utbytte av det, for pc'en min må være pålogget og extendet til tv skjermen for å kjøre plex mediaplayer. ja jeg kan kjøre det via xboxen, men det er ikke like enkelt med tanke på spoling osv. Desuten opplever vi at ved høyere bitrater så kan den slite.

 

En slik pinne med plex media player på, hadde vært perfekt. Bare å koble til mobilen som fjernkontroll og kjøre på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...