Gå til innhold

Nå skal Altiboxligaen avgjøres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var allerede utdatert ved publisering. Noe jeg finner rart, da dere har informasjonen til å oppgi riktig matcher, hvilket er første tegn på at dere har en direkte kilde til informasjonen. Tabellen, derimot, er ikke oppdatert etter forrige helgs match(er). Det kan også spekuleres i hvorvidt valg av tittel egentlig er passende for det scenarioet LoL-bracketen i altibox-ligaen nå står ovenfor, da 1.plassen allerede er avgjort. Eller oppfatter jeg dette feil, og det snakkes om 2. plassen her? @TST

Lenke til kommentar

Det er selvsagt uheldig at tabellene var gått ut på dato allerede ved publisering, men det var den informasjonen vi fikk fra House of Nerds da artikkelen ble publisert. De har ansvaret for gjennomføringen av Altiboxligaen. Når vi i flere dager etterlyser 100% oppdatert informasjon, og dette er tabellene og resultatene vi får fra de ansvarlige, så må vi gå ut i fra at det faktisk stemmer. Vi krysssjekket faktisk med tabellene som ligger åpent hos TV 2 Sporten, men de er ubrukelige siden de ikke er oppdatert på mange uker.

 

Femten minutter etter publisering fikk vi imidlertid beskjed fra laglederen i Team Convention om at den omtalte hengekampen ble spilt for 14 dager siden. Når vi konfronterte House of Nerds med dette ble plutselig tabellene i pressedokumentet oppdatert, og kampen fikk et resultat loggført også. Er det ikke litt rart at vi må lage en artikkel om ligaen for at feil skal oppdages?

 

Dette er bare et eksempel på hvordan vi har måttet jobbe med Altiboxligaen siden den begynte. Det har vært svært tidkrevende å samle sammen info og vite hva som har skjedd eller skal skje. Og dette er også grunnen til at vi ikke har skrevet noe om ligaen siden runde 6. Våre kolleger i Gamermag.no var partnere til TV 2 Sporten og Altiboxligaen. Selv de sluttet å dekke ligaen for flere uker siden på grunn av dårlig kommunikasjon, og da tror jeg du forstår hvor vanskelige arbeidsforhold vi har.

 

Poenget mitt er at det som tilsynelatende ser ut som dårlig research, faktisk handler om veldig dårlig kommunikasjon fra arrangøren. Så egentlig bør du fortelle dem at de må skjerpe seg :-)

Lenke til kommentar

Det er selvsagt uheldig at tabellene var gått ut på dato allerede ved publisering, men det var den informasjonen vi fikk fra House of Nerds da artikkelen ble publisert. De har ansvaret for gjennomføringen av Altiboxligaen. Når vi i flere dager etterlyser 100% oppdatert informasjon, og dette er tabellene og resultatene vi får fra de ansvarlige, så må vi gå ut i fra at det faktisk stemmer. Vi krysssjekket faktisk med tabellene som ligger åpent hos TV 2 Sporten, men de er ubrukelige siden de ikke er oppdatert på mange uker.

 

Femten minutter etter publisering fikk vi imidlertid beskjed fra laglederen i Team Convention om at den omtalte hengekampen ble spilt for 14 dager siden. Når vi konfronterte House of Nerds med dette ble plutselig tabellene i pressedokumentet oppdatert, og kampen fikk et resultat loggført også. Er det ikke litt rart at vi må lage en artikkel om ligaen for at feil skal oppdages?

 

Dette er bare et eksempel på hvordan vi har måttet jobbe med Altiboxligaen siden den begynte. Det har vært svært tidkrevende å samle sammen info og vite hva som har skjedd eller skal skje. Og dette er også grunnen til at vi ikke har skrevet noe om ligaen siden runde 6. Våre kolleger i Gamermag.no var partnere til TV 2 Sporten og Altiboxligaen. Selv de sluttet å dekke ligaen for flere uker siden på grunn av dårlig kommunikasjon, og da tror jeg du forstår hvor vanskelige arbeidsforhold vi har.

 

Poenget mitt er at det som tilsynelatende ser ut som dårlig research, faktisk handler om veldig dårlig kommunikasjon fra arrangøren. Så egentlig bør du fortelle dem at de må skjerpe seg :-)

 

Først og fremst skal det være sagt at jeg prissetter at du tar dette såpass seriøst til å gi et såpass utfyllende svar. Uten å gå for mye i detalj, så sitter nok du og jeg igjen med samme inntrykk av struktureringen og administreringen av Altiboxligaen fra House of Nerds, Gamermag og andre nevnte aktører. Det skal også nevnes at det tas godt imot det at dere nå prøver å ta ansvar og initiativ i å ordentlig kaste lys på- eller dekke mediaaspektet av Altiboxligaen. Det tror jeg hvis gjøres riktig, er et absolutt stort steg i riktig retning, og absolutt på tide. Dog er jeg fullstendig klar over at det kan være krevende til tider. Legg merke til krevende, men langt fra umulig, hvis man tar i et tak.

 

Når det er sagt, er jeg fullstendig uenig at det er min oppgave som leser å irettesette nevne arrangører o/e aktører. Dette er utelukkende deres oppgave som medium når dere selv velger å ta utfordringen i å lage sak. Det kan ikke forventes at alle lesere ser så objektivt på artiklene deres, at de skal i den grad ta stilling til hvorvidt det er fullstendig feil eller ikke. Det blir veldig mye å be om av den gjennomsnittlige leser.

Lenke til kommentar

Jeg mente det ikke bokstavelig at du skulle gå til dem.

 

Jepp, alt er mulig om man «tar et tak». Det går likevel en grense for hva vi er villig til å bruke tid på. Altiboxligaen er tross alt en konkurrent til vår egen Telenorliga, det må du ikke glemme. Vi har allerede strukket oss veldig langt i tidsbruken for å få ut de sakene som er publisert og kommer fremover. Ingen andre medier har skrevet like mye om Telenorligaen som vi har skrevet om Altiboxligaen. Dette til tross for at all info om Telenorligaen er veldig lett og gratis tilgjengelig.

 

Det unnskylder fortsatt ikke feilene i denne saken, men det er smått frustrerende i totalbildet.

Lenke til kommentar

Jeg mente det ikke bokstavelig at du skulle gå til dem.

 

Jepp, alt er mulig om man «tar et tak». Det går likevel en grense for hva vi er villig til å bruke tid på. Altiboxligaen er tross alt en konkurrent til vår egen Telenorliga, det må du ikke glemme. Vi har allerede strukket oss veldig langt i tidsbruken for å få ut de sakene som er publisert og kommer fremover. Ingen andre medier har skrevet like mye om Telenorligaen som vi har skrevet om Altiboxligaen. Dette til tross for at all info om Telenorligaen er veldig lett og gratis tilgjengelig.

 

Det unnskylder fortsatt ikke feilene i denne saken, men det er smått frustrerende i totalbildet.

 

Bra svar. Da gjenstår det bare å håpe på at ansvarlige aktører tar seg sammen, så e-sport interesserte har muligheten til å få med seg det som skjer, gjennom god mediadekning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...