Gå til innhold

Nå får endelig Blu-ray-platene 4K-oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge norge har ett så elendig nett er disk bedre. Bare de som bor i byene har noe som holder.

 

Det er jo stort sett omvent (vertfall Hordaland). Fleste bergensere eg kjenner har ikkje tilgang til fiber eller internet over max 25/25. Men med ein gang du kjem ut av byen (10-50 min) så har alle det.

Lenke til kommentar

"mens en standard Blu-ray-plate kan ha 66 GB med data kan en Ultra HD Blu-ray-plate fylles med 100 GB med data."

 

Dette komprimeres vel med H265, men er ikke en økning kun til 100GB litt lite og lite fremtidsrettet?

 

Apropo godt nett, jeg bor omringet av bondegårder i et boligfelt i en typisk senterparti kommune. Jeg har fiber og kan få 300Mbps øyeblikkelig og 1Gbps om kun kort tid. Kjører alt over fiber. Per i dag har jeg begrenset meg til 75/75 internett siden jeg ikke har behov for mer akkurat nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Så lenge norge har ett så elendig nett er disk bedre. Bare de som bor i byene har noe som holder.

 

Det er jo stort sett omvent (vertfall Hordaland). Fleste bergensere eg kjenner har ikkje tilgang til fiber eller internet over max 25/25. Men med ein gang du kjem ut av byen (10-50 min) så har alle det.

Dette er enkel logikk: Kostnader for å grave sentrumsgater er enorme, og ofte ikke tillatt pga kulturvern osv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tro meg, det vil ikke skje :) Folk liker å samle på dvder, jeg er selv en aktiv samler som kjøper ofte dvder og samler på dem. Noe digitalt kan ikke sammenligne seg med det å ha en stor samling av dvder ;)

Lenke til kommentar

Tro meg, det vil ikke skje :) Folk liker å samle på dvder, jeg er selv en aktiv samler som kjøper ofte dvder og samler på dem. Noe digitalt kan ikke sammenligne seg med det å ha en stor samling av dvder ;)

At det har blitt veldig mye mindre salg av fysiske disker er ikke noe å diskutere, men så lenge det finnes folk som kjøper så vil det finnes noen som selger. Men poenget mitt var at andelen er for lav til at det er noe vits å lage nye formater. Men for all del, de kan prøve. Jeg spår flopp.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det blir ikke flopp, dette med digitale filmer greiene er bare tull og jeg har aldri likt det. Det er en døgnflue som kommer til å dø ut, adios netflix og viasat...

 

Det blir som å si at spill ikke kommer til å bli produsert fysisk lenger noe som også ville vært helt idiotisk å si fordi ingenting kan sammenligne seg med å ha et kult cover framfor noe digitalt...

 

Og man finner ikke alle filmer digital anyway så...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Det blir ikke flopp, dette med digitale filmer greiene er bare tull og jeg har aldri likt det. Det er en døgnflue som kommer til å dø ut, adios netflix og viasat...

 

Det blir som å si at spill ikke kommer til å bli produsert fysisk lenger noe som også ville vært helt idiotisk å si fordi ingenting kan sammenligne seg med å ha et kult cover framfor noe digitalt...

 

Og man finner ikke alle filmer digital anyway så...

Dette må være dagens innlegg. Digitale filmer er en døgnflue? Haha. Vi har bare sett begynnelsen. Og ja, det samme vil skje med spill, noe det forøvrig allerede har gjort på pc..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir ikke flopp, dette med digitale filmer greiene er bare tull og jeg har aldri likt det. Det er en døgnflue som kommer til å dø ut, adios netflix og viasat...

 

Det blir som å si at spill ikke kommer til å bli produsert fysisk lenger noe som også ville vært helt idiotisk å si fordi ingenting kan sammenligne seg med å ha et kult cover framfor noe digitalt...

 

Og man finner ikke alle filmer digital anyway så...

 

Hehehe, dette er noe av det morsomste jeg har lest på lenge :-)

Og hvis du faktisk ikke mener dette som en spøk....da håper du ihvertfall har fått deg fargetv :-)

(LOL, gidde å ta vare på cover du, jeg har til og med kjøpt spill på Steam som jeg har fysisk fra før, for å slippe å ta var på alle coverne og det rotet.)

 

Litt interessant...

Det du skriver om at Netflix og Vasat er en døgnflue.... da er du 60 år tenker jeg

Det du skriver om å ta vare på fysiske cover...da er du 13 tenker jeg....

Helt forvirra nå jeg :-D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...