Gå til innhold

– Har ingen planer om å produsere eller selge mobilelefoner.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows Phone er allerede EOL, så det kommer aldri til å bli stort, nei.

 

Jeg håper på videre miniatyrisering av slate PC-er a la Surface Pro, med voksne prosessorer men i størrelser til forveksling likt mobiltelefoner. Når Intel om et par generasjoner kan levere dette, håper jeg Microsoft/Windows kan levere et godt nok telefon-lag på toppen. Men da er det Windows jeg vil kjøre, og ikke Windows Phone.

Lenke til kommentar

Windows Phone er allerede EOL, så det kommer aldri til å bli stort, nei.

 

Jeg håper på videre miniatyrisering av slate PC-er a la Surface Pro, med voksne prosessorer men i størrelser til forveksling likt mobiltelefoner. Når Intel om et par generasjoner kan levere dette, håper jeg Microsoft/Windows kan levere et godt nok telefon-lag på toppen. Men da er det Windows jeg vil kjøre, og ikke Windows Phone.

 

EOL? WP får et nytt navn samtidig som neste store oppdatering kommer, å kalle det EOL er vel å ta litt i?

Lenke til kommentar

Jeg skriver under på den. WP blir aldri stort, IOS er uaktuelt og Android tilhører billigprodusenter og dem som allerede er store.

 

Hvorfor skulle ikke WP, eller Windows 10 på mobil, bli stort? Vi kan ta et veddemål. Om ikke W10 har sett betydelig vekst 1. mai neste år, så spanderer jeg en muffin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg skriver under på den. WP blir aldri stort, IOS er uaktuelt og Android tilhører billigprodusenter og dem som allerede er store.

 

Hvorfor skulle ikke WP, eller Windows 10 på mobil, bli stort? Vi kan ta et veddemål. Om ikke W10 har sett betydelig vekst 1. mai neste år, så spanderer jeg en muffin.
Tok skjermbilde av innleggene, må bare sjekke innom etterhvert ?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Jeg skriver under på den. WP blir aldri stort, IOS er uaktuelt og Android tilhører billigprodusenter og dem som allerede er store.

Hvorfor skulle ikke WP, eller Windows 10 på mobil, bli stort? Vi kan ta et veddemål. Om ikke W10 har sett betydelig vekst 1. mai neste år, så spanderer jeg en muffin.
Er med på den. Jeg sjekker på nytt, 5.5.2016, da fyller jeg 55. Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

Windows Phone er allerede EOL, så det kommer aldri til å bli stort, nei.

 

Jeg håper på videre miniatyrisering av slate PC-er a la Surface Pro, med voksne prosessorer men i størrelser til forveksling likt mobiltelefoner. Når Intel om et par generasjoner kan levere dette, håper jeg Microsoft/Windows kan levere et godt nok telefon-lag på toppen. Men da er det Windows jeg vil kjøre, og ikke Windows Phone.

EOL? WP får et nytt navn samtidig som neste store oppdatering kommer, å kalle det EOL er vel å ta litt i?

 

 

*shrug* Windows 10 for Mobile er Windows RT, ikke Windows Phone 

Lenke til kommentar

 

 

Windows Phone er allerede EOL, så det kommer aldri til å bli stort, nei.

 

Jeg håper på videre miniatyrisering av slate PC-er a la Surface Pro, med voksne prosessorer men i størrelser til forveksling likt mobiltelefoner. Når Intel om et par generasjoner kan levere dette, håper jeg Microsoft/Windows kan levere et godt nok telefon-lag på toppen. Men da er det Windows jeg vil kjøre, og ikke Windows Phone.

EOL? WP får et nytt navn samtidig som neste store oppdatering kommer, å kalle det EOL er vel å ta litt i?

 

 

*shrug* Windows 10 for Mobile er Windows RT, ikke Windows Phone 

 

Uh. Nei. Windows 10 for mobile er ikke RT. New GUI i W8/W10 deler kjerne med WP8/W for mobile 10, og de får nå delte API'er for applikasjoner samt skalering for flere skjermstørrelser og formater i samme app, men Windows 10 for mobile har mer til felles med WP8 enn RT. RT er i praksis kun NewGui fra W8 tilrettelagt for kjøring på ARM.

 

Hva som eventuelt skjer med Windows på nettbrett gjenstår og se. Så langt har jeg kun sett W10 på tablet PC'er i nettbrettformat, altså full Windowsinstallasjon, og Mobiltelefoner. Om noen går EOL kan det se ut til å være nåværende form av RT.

Om det kommer nettbrett med Windows, og om de vil være en oppskalert versjon av Windows 10 for mobile grensesnittet, eller om de har mer til felles med W10 på PC/tablet vil altså tiden vise. Per i dag virker det som at MS tenker at nettbrett med ATOM og full Windows er en bedre vei å ta enn en RT-variant på ARM.

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...