Gå til innhold

Google blir mobiloperatør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes at Google Fi virker som et spennende konsept. I lys av saken som har vært att opp angående hastigheten på 4G så tror jeg at det er sunt at operatørene for litt konkurranse fra Google. Ikke minst pga alle de gode tingene man hører om Google Fiber i USA.

 

Er i grunn spent på å se hvor godt dette systemet skal fungere når det veksler mellom Wi-Fi og mobilnett. Samt hva med sikkerhet når det er flere dingser som skal kobles opp mot samme "nettsky-telefon-konto".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Jeg er litt skeptisk til dette, tror jeg holder meg til telenor :)

Akkurat nå har du ikke noe valg heller ;)

 

Hva mener du?

Har du lest artikkelen du kommenterer på?

 

Ja :) Trodde han mente jeg bare kunne velge telenor, ikke noe annet :p

Lenke til kommentar

 

 

Han mente vel at Google Fi kommer nok ikke til Norge med det første.

Nej, det sätter Telenor en stopper för kan jag lova. De är lite intresserade av att detta finns tillgängligt för oss här.

 

 

Sånn som de har satt stopper for de utallige andre operatørene her til lands?

 

AtW

 

Ja, precis så.

Lenke til kommentar

 

 

 

Han mente vel at Google Fi kommer nok ikke til Norge med det første.

Nej, det sätter Telenor en stopper för kan jag lova. De är lite intresserade av att detta finns tillgängligt för oss här.

 

 

Sånn som de har satt stopper for de utallige andre operatørene her til lands?

 

AtW

 

Ja, precis så.

 

 

Hmm, jeg som trodde jeg kunne velge mellom ganske mange operatører utover telenor...

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvor mange operatører har vi _egentlig_ i Norge?

 

Jeg vet om to: Telenor og Telisonera.

Alle de andre er vel mer eller mindre heleidre datterselskaper av disse to? Kanskje har vi en tredje aktør jeg ikke kommer på i farten, men i realiteten er det et ogliopol på mobiltelefoni i Norge.

 

Dette synes også godt, ved at de fleste tilbyr akkurat det samme: nesten identisk fastpris på ringe, sms, mms og data. Noen forskjeller på pakke-størrelsene er det jo, men ikke av stor art.

 

Med andre ord klarer de store aktørene å dele markedet seg i mellom, og konkurransen er av kosmetisk art.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange operatører har vi _egentlig_ i Norge?

 

Jeg vet om to: Telenor og Telisonera.

Alle de andre er vel mer eller mindre heleidre datterselskaper av disse to? Kanskje har vi en tredje aktør jeg ikke kommer på i farten, men i realiteten er det et ogliopol på mobiltelefoni i Norge.

 

Dette synes også godt, ved at de fleste tilbyr akkurat det samme: nesten identisk fastpris på ringe, sms, mms og data. Noen forskjeller på pakke-størrelsene er det jo, men ikke av stor art.

 

Med andre ord klarer de store aktørene å dele markedet seg i mellom, og konkurransen er av kosmetisk art.

 

Telenor, Teliasonera, Network Norway, og Tele2/ICE? 

Lenke til kommentar

Hvor mange operatører har vi _egentlig_ i Norge?

 

Jeg vet om to: Telenor og Telisonera.

Alle de andre er vel mer eller mindre heleidre datterselskaper av disse to? Kanskje har vi en tredje aktør jeg ikke kommer på i farten, men i realiteten er det et ogliopol på mobiltelefoni i Norge.

 

Dette synes også godt, ved at de fleste tilbyr akkurat det samme: nesten identisk fastpris på ringe, sms, mms og data. Noen forskjeller på pakke-størrelsene er det jo, men ikke av stor art.

 

Med andre ord klarer de store aktørene å dele markedet seg i mellom, og konkurransen er av kosmetisk art.

 

Ja, det er jo et poeng, spesielt telesoneria har kjøpt opp mange i det siste. Men det er vel fortsatt endel småaktører som ikke er eid av de to store? Hello og Chilli feks?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Hvor mange operatører har vi _egentlig_ i Norge?

 

Jeg vet om to: Telenor og Telisonera.

Alle de andre er vel mer eller mindre heleidre datterselskaper av disse to? Kanskje har vi en tredje aktør jeg ikke kommer på i farten, men i realiteten er det et ogliopol på mobiltelefoni i Norge.

 

Dette synes også godt, ved at de fleste tilbyr akkurat det samme: nesten identisk fastpris på ringe, sms, mms og data. Noen forskjeller på pakke-størrelsene er det jo, men ikke av stor art.

 

Med andre ord klarer de store aktørene å dele markedet seg i mellom, og konkurransen er av kosmetisk art.

 

Telenor, Teliasonera, Network Norway, og Tele2/ICE? 

 

Chess, djuice og one call

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...