Gå til innhold

Derfor vil han få hodet sitt transplantert på en annen kropp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan forstå at man griper etter halmstrå når man står ovenfor den visse død, men denne operasjonen har vel ikke engang blitt gjennomført delvis vellykket på forsøksdyr? Jeg tror ikke jeg er langt unna riktig tall hvis jeg estimerer denne operasjonen til å ha 100,00% sjans for å mislykkes. En slik operasjon ville aldri vært tillatt i et sivilisert land.

 

Når det er sagt, ville jeg vært henrykt over å ta feil. Det er jo nylig tatt viktige steg for å reparere skadde nerver. Men selv om de fikk til det, tar man en kjemisk/elektrisk datamaskin (menneskehjernen) og overfører til helt andre kjemiske omgivelser. Personen vil ikke være den samme.

 

Jeg tror at genterapi som exon skipping og micro RNA-korreksjoner eller distribuert stamcellebehandling er mye nærmere en løsning for de mange som har muskelsykdommer.

 

Og med mye nærmere mener jeg 5 til 20 år. For de som er i siste fase, må slike magiske løsninger som dette virke fantastisk lokkende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Husk at alle smertetransportørene tar denne ruta. Aldri så lite feilkoblinger og en voktner opp levende, dårlig fungerende og med voldsomme konstante smerter. Dersom pasienten da er i en status hvor han ikke kan kommunisere så kan det jo bli "ugreit" om han lever noen år etter...

Lenke til kommentar

Husk at alle smertetransportørene tar denne ruta. Aldri så lite feilkoblinger og en voktner opp levende, dårlig fungerende og med voldsomme konstante smerter. Dersom pasienten da er i en status hvor han ikke kan kommunisere så kan det jo bli "ugreit" om han lever noen år etter...

Ja, det er ikke uten grunn til at kritikerne sier at denne operasjonen, i beste fall, kan ende med et rent helvete for pasienten, hvis han overlever  :ohmy:

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...