Gå til innhold

Blir det enklere å logge inn nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Etter dette vil du ikke bli spurt om passord. Isteden taster du inn brukernavnet ditt, og trykker «sendt meg et passord»-knappen. Deretter får du et engangspassord på fire tegn sendt til mobilen din.

Ehhhh.... Blir ikke spurt om passord, men får tilsendt et passord. Hvorfor får man et passord, og hva skal man med det hvis man ikke blir spurt om det...? Tror jeg skjønner hva som menes, men rimelig klønete formulering.

 

 

 

 

Norske MinID fungerer på nesten samme måte. Der taster du inn personnummeret ditt ...

Feil! Man taster inn fødselsnummer. Personnummer er de fem sifrene man setter etter fødselsdatoen som til sammen blir fødselsnummer.

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Etter dette vil du ikke bli spurt om passord. Isteden taster du inn brukernavnet ditt, og trykker «sendt meg et passord»-knappen. Deretter får du et engangspassord på fire tegn sendt til mobilen din.

Ehhhh.... Blir ikke spurt om passord, men får tilsendt et passord. Hvorfor får man et passord, og hva skal man med det hvis man ikke blir spurt om det...? Tror jeg skjønner hva som menes, men rimelig klønete formulering.

 

 

 

Norske MinID fungerer på nesten samme måte. Der taster du inn personnummeret ditt ...

Feil! Man taster inn fødselsnummer. Personnummer er de fem sifrene man setter etter fødselsdatoen som til sammen blir fødselsnummer.

Fikset. Takk! :-)

Lenke til kommentar

"Norske MinID fungerer på nesten samme måte. Der taster du inn fødselsnummeret ditt, og får tilsendt en engangskode på mobilen for å logge inn"

De gangene jeg bruker MinID så må jeg taste inn passord først, så kode fra kodebrev eller fra SMS. Hvordan er denne løsningen lik som den Yahoo skal bruke nå?? Er det et alternativ i MinID systemet som lar deg droppe passordet og bare bruke kode fra SMS eller kodebrevet, det har jeg aldri sett eller hørt noe om.

 

"Dette blir som en totrinnsverifisering uten det første trinnet – altså passordet, skriver Cnet"

Turbo_facepalm_by_specialvore-d69viv5.pn

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...