Gå til innhold

Slik vil de du skal betale med mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke kommet der hva angår mobil teknologien.

Jeg bruker fortsatt gode gamle Nokia 3110.

Men jeg vil jo kunne betale uten å bruke telefonen.

Har bare ikke lyst å bruke mye penger på dill dall store telefoner du egentlig ikke trenger.

Det tar nok mange år før kortene blir borte, i tillegg vil helt sikkert gode, gamle kontanter leve en stund til. Så du kan nok forvente at du skal kunne bruke din Nokia 3110 i mange, mange år fortsatt uten å måtte gå til innkjøp av en smarttelefon som DU ikke trenger...:-)

Lenke til kommentar

Artikkelen mangler et vesentlig poeng: hva koster det å bruke Valyou og Mcash kontra dagens betaling (BankAxept)?

 

Vi merker det ikke, men fakta er jo at butikken betaler en kostnad for hver eneste gang kortet blir dratt. Å bruke VISA- eller lignene tjenester er svært dyrt, da VISA krever store avgifter. Det samme gjelder f.eks. Klarna på nett.

 

Flere av de nye trådløse betalingsformene som kommer, ser ikke ut til å løse denne problemstillingen særlig. For å få innpass i det norske markedet, tror jeg kostnaden bør ned på BankAxepts nivå. Først når en transaksjon kun koster noen øre ? istedenfor flerfoldige kroner ? vil butikkene og brukerne få gevinst av å bytte.

 

(I dag velger butikkene å skjule disse avgiftene for deg som handler. Alle varene er istedenfor økt litt i pris. Hvis de snudde på flisa, og tok et eksplisitt gebyr for betalingsmetode, ville nok en del nye betalingsløsninger slitt enda mer.. :o)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...