Gå til innhold

Vi søker IKT-lærling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frister veldig. Akkurat nå går jeg på fagopplæring, som innebærer at jeg er utplassert i forskjellige bedrifter og arbeider fulle arbeidsdager som en del av et skoleopplegg, ikke minst helt uten lønn. På den annen side er Oslo relativt langt hjemmefra (~3 timer), en storby stappet med ukjente mennesker på alle kanter - og jeg har ikke særlig med sosiale antenner, selv om jeg har skjerpet meg litt i det siste.

 

Hvordan er arbeidsmiljøet? Inkluderende, eller sitter alle og passer sine egne saker?

Lenke til kommentar

Hvordan er arbeidsmiljøet? Inkluderende, eller sitter alle og passer sine egne saker?

 

Vi jobber mye sammen om ulike prosjekter - både internt på teknisk avdeling og sammen med salg og redaksjonen. Jeg vil mene vi har et inkluderende arbeidsmiljø og at vi er gode til å tilpasse arbeidsoppgaver og arbeidshverdag til det som lærlingene selv ønsker å bli gode på. Ta gjerne kontakt med de som er lærlinger hos oss i dag, så kan du få deres versjon :)

Lenke til kommentar

Jeg kan først og fremst si at arbeidsmiljøet her er fantastisk! Som dere ser på bildet sitter alle sammen rundt samme bord, så det er kjempeenkelt å stikke bort til en med-utvikler og spørre om hvorvidt spaghettikoden du nettopp skrev er god eller dårlig spaghetti :D

 

Når det gjelder spennende teknologier driver vi hele tiden og tester ut nye ting, som Less Css, browserify.js, og litt node.js. Vi har selvfølgelig ikke flyttet all kodebasen over fra PHP og Mysql til node.js og Mongodb, da det ville kostet mye mer enn vi ville tjent på det. Men jeg har riktignok skrevet om en liiiten del av statistikksystemet vårt til node.js - noe jeg ikke tror de andre har lagt merke til enda :D

 

Jeg har lært sykt mye her om Mysql og Postgresql som faktisk har vist seg å være nyttig når jeg har fiklet med mongodb på fritiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi jobber litt med drift og veldig mye med webutvikling. I tillegg er det selvsagt noe support og så er vi innom de ulike fagområdene som er pensum i IKT-servicefag. Vi er også åpne for å ta inn lærling i dataelektronikk hvis vi finner rett kandidat. Siden vi ikke er godkjent lærebedrift i dataelektronikk per i dag må vi ta forbehold om at en slik søknad går igjennom.

 

I bunn og grunn handler dette mest om hva du ønsker å bli god i. Vil du jobbe med og bli god i webutvikling bør du definitivt søke hos oss. Vil du i stedet bli en racer på nettverk og drift er det sannsynligvis andre bedrifter som vil gi deg bedre opplæring og mer relevant arbeidsdag enn du vil få hos oss.

Lenke til kommentar

Vil du jobbe med og bli god i webutvikling bør du definitivt søke hos oss.

 

Funker JS med HTTPS nå? Sist jeg sjekket var det megabroken.

 

Vil du i stedet bli en racer på nettverk og drift er det sannsynligvis andre bedrifter som vil gi deg bedre opplæring og mer relevant arbeidsdag enn du vil få hos oss.

 

Det å bruke "cisco" som et "sikkert" root-passord hele livet mitt virker svært lite attraktivt.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...