Gå til innhold

PODKAST: Vi starter vår nye retrospillklubb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God ide, men pass på at spillene har bred appell. Jeg er usikker på hvordan stemningen er når det kommer til Kirby Golf o.l. Nintendo spinoffs. Det blir kanskje litt perifert.

 

1. Du vil se et bredt spekter av spill her. Felles for de aller fleste vil være at de er tilgjengelig på enten Steam, Virtual Console eller andre populære tjenester.

 

2. Vi vil allikevel ikke BARE gå for de største og mest populære spillene for hele poenget her er å utvide horisontene litt, både våre egne og lytternes :)

Lenke til kommentar

Jo, absolutt. Det er lite hensiktsmessig å spille gjennom Mega Man 2 for hundreogfjerde gang.

 

Et tips kan være Ufouria til NES. Suverent plattformspill med en åpen verden ala Metroid, men som ikke så mange har spilt. Tilgjengelig på Virtual Console.

 

Bra tips! Neste gang (26.januar) handler episoden om Indiana Jones and the fate of Atlantis! Joiner du?

Lenke til kommentar

Kirby's Dream Course var da forholdsvis populært? Støtter forslaget om Ufouria, definitivt. Spillets litt merkelig historie er kanskje verdt å få med og. Ble ikke et senere spill med samme fyren gitt ut under originaltittelen? Hebereke's Popoitto eller noe sånt, på SNES.

Lenke til kommentar

Kirby's Dream Course var da forholdsvis populært? Støtter forslaget om Ufouria, definitivt. Spillets litt merkelig historie er kanskje verdt å få med og. Ble ikke et senere spill med samme fyren gitt ut under originaltittelen? Hebereke's Popoitto eller noe sånt, på SNES.

 

Vel nå var det akkurat noen i denne samme tråden som sa Kirby's Dream Course er altfor obskurt. Så jeg vet ikke lenger, jeg!

 

:)

 

Uforia kommer vi definitivt til å sjekke ut etter hvert.

Lenke til kommentar

Det skal være Ufouria, siden du har fire karakterer på laget. ;)

 

Jeg har ennå ikke spilt den japanske originalen Hebereke. Det ser veldig likt og hvis jeg husker riktig er den eneste endringen i designet på noen av karakterene og at kråkene kaster 16tonnsvekter på deg i den europeiske versjonen mens det er store ruker i den japanske. Jeg må innrømme at jeg liker karakterdesignet på hovedpersonene bedre i den europeiske versjonen, spesielt Bop-Louie/Hebe som bare er en hvit fugl med en lue i originalen mens han er en slags levende snømann i den europeiske.

 

Sammenligning:

 

http://colonpipe.com/blog/wp-content/uploads/2013/07/Hebereke-J2.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...