Gå til innhold

ANMELDELSE: Borderlands: The Pre-Sequel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg her! Vi har spilt gjennom spillet en gang, og så vidt kommet i gang med TVHM. Vi stoppet der også. Det er rett og slett ikke givende å skulle spille like mye som vi spilte i BL2. Vi er en gruppe på 2-4 som spiller BL i lag.

Hvis dere ønsker en OP karakter kan dere velge "Lawbringer". Har aldri opplevd større ubalanse mellom klassene og Ms.Law tar helt kaka. Hun kan drepe absolutt alt alene og gjerne i løpet av de 5-6 sekundene hun er i "auto-aim modus".

7/10 er meget rettferdig. Spillet fortjener ikke mindre og ikke mer. Skuffende egentlig, men så trodde jeg aldri dette skulle bli som et helt nytt BL.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

casual games overlever ikke lenge med mindre du heter WoW eller LoL.

Så Minecraft, Call of Duty, FIFA, Skylanders, Civilization, Battlefield, Gran Turismo, Need for Speed, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Mario Kart (hvor skal jeg stoppe?) er enten døde eller ikke «casual games» for deg? Det tror jeg mange vil være uenig med deg i.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Kan jeg få lov til å si "så det komme"?

Det er bare enda et "dritbra spill" som blir glemt fortere en man kan si navnet på spillet, casual games overlever ikke lenge med mindre du heter WoW eller LoL.

Jeg tror jeg må ha misforstått noe, for du får det til å høres ut som om at 7/10 er en dårlig karakter. Tvert imot vil en 7/10 ifølge gamer.no`s skala bety at spillet er ganske bra.

 

Er forøvrig kjempestor fan av Borderlands spillene og universet som hører til, og syns anmeldelsen er helt fair. Klør allerede etter Tales from Borderlands og en uunngåelig Borderlands 3!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

casual games overlever ikke lenge med mindre du heter WoW eller LoL.

Så Minecraft, Call of Duty, FIFA, Skylanders, Civilization, Battlefield, Gran Turismo, Need for Speed, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Mario Kart (hvor skal jeg stoppe?) er enten døde eller ikke «casual games» for deg? Det tror jeg mange vil være uenig med deg i.

Om du sier at Minecraft er noe annet en casual så vet ikke jeg om jeg skal ta deg seriøst eller ikke, COD er semi-competitive, men fortsatt casual da man må unlocke game-changing content som feks våpen som andre ikke har som gir deg en statistisk fordel, det er casual balance.

 

Casual balance = unlocking game changing content, achievements og lignende, feks WoW med sine achievements man må farme, eller i LoL hvor man må farme for å unlocke champions som er en designed time sink for å holde folk finansielt invistert og fortsette og spille.

 

Competitive balance = equality, altså likhet, om en ny spiller starter opp CS så er han 100% equal til alle andre, om en ny spiller starter opp COD har han allerede et handikap mtp at han ikke har samme utstyr som andre, altså andre har en statistisk fordel, det er ikke competitive, Quake3, Unreal Tournament, CS, Dota2, Guild wars 2 PvP, DE spilla er competitively balanced da alle starter med 100% det samme utstyret og game-changing content.

 

PS: Hva skjedde med Richard Bransons(Virgin enterprises) sin 1 million dollar Battlefield 3 global tournament? Ikke nok lag meldte seg på og hele greia ble lagt død, hvorfor? Fordi spillet ikke er competitively viable, å kalle BF noe annet en casual når man må unlocke game changing content er for meg helt vanvittig, men du skal for all del få lov til å mene hva du vil, game balance forandrer seg ikke uansett om 100 000 personer forteller meg at Minecraft er competitively viable.:p

Lenke til kommentar

 

 

Kan jeg få lov til å si "så det komme"?

Det er bare enda et "dritbra spill" som blir glemt fortere en man kan si navnet på spillet, casual games overlever ikke lenge med mindre du heter WoW eller LoL.

Jeg tror jeg må ha misforstått noe, for du får det til å høres ut som om at 7/10 er en dårlig karakter. Tvert imot vil en 7/10 ifølge gamer.no`s skala bety at spillet er ganske bra.

 

Er forøvrig kjempestor fan av Borderlands spillene og universet som hører til, og syns anmeldelsen er helt fair. Klør allerede etter Tales from Borderlands og en uunngåelig Borderlands 3!

Spillet kan få 100/10 for alt jeg bryr meg, det er glemt om 2 måneder uansett.

Lenke til kommentar

Kan jeg få lov til å si "så det komme"?

Det er bare enda et "dritbra spill" som blir glemt fortere en man kan si navnet på spillet, casual games overlever ikke lenge med mindre du heter WoW eller LoL.

 

Nå er det vel ikke slik at alle spill trenger å være noe annet enn casual games, som du kaller det?

 

Og casual balance vs. hardcore balance som du snakker om er jo i realiteten et helt meningsløst poeng på et spill som f.eks. Borderlands, som ikke har en kompetativ onlinedel der man spiller mot andre spillere?

Lenke til kommentar

 

 

Kan jeg få lov til å si "så det komme"?

Det er bare enda et "dritbra spill" som blir glemt fortere en man kan si navnet på spillet, casual games overlever ikke lenge med mindre du heter WoW eller LoL.

Jeg tror jeg må ha misforstått noe, for du får det til å høres ut som om at 7/10 er en dårlig karakter. Tvert imot vil en 7/10 ifølge gamer.no`s skala bety at spillet er ganske bra.

 

Er forøvrig kjempestor fan av Borderlands spillene og universet som hører til, og syns anmeldelsen er helt fair. Klør allerede etter Tales from Borderlands og en uunngåelig Borderlands 3!

Spillet kan få 100/10 for alt jeg bryr meg, det er glemt om 2 måneder uansett.

 

Jeg må innrømme at jeg sliter med å se poenget ditt. Skal alle spill være evigvarende "hardcore spill"?

Lenke til kommentar

 

 

casual games overlever ikke lenge med mindre du heter WoW eller LoL.

Så Minecraft, Call of Duty, FIFA, Skylanders, Civilization, Battlefield, Gran Turismo, Need for Speed, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Mario Kart (hvor skal jeg stoppe?) er enten døde eller ikke «casual games» for deg? Det tror jeg mange vil være uenig med deg i.

Om du sier at Minecraft er noe annet en casual så vet ikke jeg om jeg skal ta deg seriøst eller ikke

 

 

Det var du som sa at World of Warcraft og League of Legends er de eneste casual-spillene som overlever. Derfor lurte jeg på om du mente at de spillene jeg lister opp ikke er casual, siden de lever i beste velgående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...