Gå til innhold

Apacer lover overkommelig pris på ny super-SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat gått fra Intel X25 til Samsung 850 Pro som OS disk. Du MERKER ikke forskjell i daglig bruk. Men jada, det er stor forskjell i behncmarks ...
Har også en OCZ RevoDrive i "gammel"-maskina. Scorer topp i tester, men igjen - du MERKER ikke forskjellen i daglig bruk sammenlignet med andre SSDer.

 

Men du merker å bytte fra HDD til SSD :)

Endret av helsten2
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Otheesaip-a: Jeg har 2 stk Force GT 120 i Raid0 (striped raid). Det er en bitteliten forskjell når det kommer til loading tid i spill, men er kanskje noe som 10-20% raskere enn en SSD. Det er også noe å hente på film redigering og lignende. Men hvis det trengs en merkbar økning i hastighet, så kjøp litt mer RAM og kjør RAMDISK! HW.no har en guide til hvordan det settes opp, bare søk etter "ramdisk". Jeg fikk 11 ganger høyere ytelse i syntetisk test. (Raid0 vs ramdisk) Har du bare en SSD, kan du få så mye som 25X hastighet. Å ha Excel på ramdisk er veldig merkbart når du har med store dokumenter. Og virkelig verdt det til en prislapp på 10-15 dollar.

Lenke til kommentar

Syntes det er lite å hente på disse i forhold til en moderne 2.5" SATA basert SSD. En mister fleksibiliteten hvis en senere ønsker å putte disse inn i en eldre laptop etc.

 

Som om det ikke finnes noen 2,5" SATA SSDer. Seriøst.

 

Derimot er utvalget blandt PCIE SSDer meget begrenset, som oftest av skyhøy pris.

Lenke til kommentar

Otheesaip-a: Jeg har 2 stk Force GT 120 i Raid0 (striped raid). Det er en bitteliten forskjell når det kommer til loading tid i spill, men er kanskje noe som 10-20% raskere enn en SSD. Det er også noe å hente på film redigering og lignende. Men hvis det trengs en merkbar økning i hastighet, så kjøp litt mer RAM og kjør RAMDISK! HW.no har en guide til hvordan det settes opp, bare søk etter "ramdisk". Jeg fikk 11 ganger høyere ytelse i syntetisk test. (Raid0 vs ramdisk) Har du bare en SSD, kan du få så mye som 25X hastighet. Å ha Excel på ramdisk er veldig merkbart når du har med store dokumenter. Og virkelig verdt det til en prislapp på 10-15 dollar.

 

 

Hva brukes til å flytte data fra RAM-disk til SSD-backup da, et backup-programvare? Dessuten så bør man vel også ha et steg 2 backup, hvor data flyttes fra SSD-backup og over på minimum et par snurredisker, dersom du skal lagre noe som skal leve på backup lengre enn et par måneder.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...