Gå til innhold

Nå kan du laste ned Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 10 fortoner seg som Windows 8 burde gjort for en standard desktop. For en som er glad i Windows 7 er dette en perfekt overgang. Startknappen er tilbake og noe Metro er ikke å se når man trykker på den. Jeg har bare testet på en laptop, så hvordan denne iso virker på en tablet har jeg ikke skjenket. For de bedriftskunder som ønsker en kontinuitet så er Windows 8 nærmest som Vista å regne med.

Det jeg ikke skjønner ut i fra Windows 10 er navnet. Der hadde heller 9 eller kanskje 7,5 vært mer riktig i forhold til uttrykket som dette presenterer. Jeg tipper at alt av drivere til W8.1 går rett inn, men det gjenstår å prøver. Alt er veldig 8-ish!

Legg iso inn på en bootbar minnepennen, og kjør. Alt er som for W8.1 under installasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Fungerer veldig fint i VMware.

 

Leste at noen på reddit mente det funka der, så installerer det atm.

 

Det funka ja! :)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Driver å installerer på en liten mediaPc nå.

Clean, på ny SSD - beholder den jeg har W8.1 på i tilfelle......

Har alle filer på D:/ og kan vel bruke dem på W10 - håper.

Var jo med på alle preversjoner av W8 og det funka fint da.

Kunne godt ha brukt hovedPc'n, men ikke sikkert W10 går like bra.

Snart ferdig - skriver mer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zr5PvHaK

Hvorfor er 32bits fortsatt et alternativ??? Det er da ikke mange windows PCer som fortsatt bruker/kommer nytt med det. Og det er vel ikke så vanskelig å sørge for at alt nå blir 64-bit?

Lenke til kommentar

Installering i VirtualBox

 

Windows 10 Preview kan også få problemer med oppstart dersom du har satt av for mye minne i forhold til det du faktisk har tilgjengelig.

Prøvde å kjøre under Win 8.1 med bare 4 GB.

Satt av 2 GB til Win 10.

Det fungerte ikke.

1 GB fungerer derimot helt greit.

 

Nå er det ikke meningen at jeg skal kjøre Win 10 Preview på en PC med bare 4GB, men det kan jo være greit å vite at VirtualBox har problemer dersom du ikke lar verts-OS beholde nok RAM.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Hvorfor er 32bits fortsatt et alternativ??? Det er da ikke mange windows PCer som fortsatt bruker/kommer nytt med det. Og det er vel ikke så vanskelig å sørge for at alt nå blir 64-bit?

 

For enkelte segmenter i bedriftsmarkedet, så er 32-bits forsatt høyaktuelt.

 

Testet litt i Hyper V, førsteinntrykket er veldig bra, fin hybrid av gammelt og nytt:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zr5PvHaK

 

Hvorfor er 32bits fortsatt et alternativ??? Det er da ikke mange windows PCer som fortsatt bruker/kommer nytt med det. Og det er vel ikke så vanskelig å sørge for at alt nå blir 64-bit?

 

Det er mange tablets som fortsatt bruker det.

 

Ja det vet jeg for jeg har en selv... men det skal jo ikke så mye til for at alle i det minste de nye bare er 64-bit

Lenke til kommentar

Jeg installerte 10 på en gammel x64-pc, samt en dell venue 8 pro i går.

Nå har jeg gått en hel arbeidsdag med dell. Det ser ut til at strømstyringen er bedre enn på 8,1. Også i hvilemodus.

 

Det er jo som ventet en del bugs, men det er ikke verre enn at det går og bruke den i hverdagen.

Savnet av en fungerende metro-nettleser er tilstede, men jeg får vente på oppdateringer. Jeg fikk til modern ie med et script i Power Shell, men jeg skjønte fort hvorfor MS hadde kuttet den ut. Når jeg kommer hjem skal jeg forske litt mer på den bærbare, der den nye startmenyen er aktivert.

 

Men så langt er jeg godt fornøyd med 10, og jeg vil fortsette å bruke 10 på det lille nettbrettet. Tross alt er det bare et leketøy. :)

Jeg avventer litt med å installere på hovedpc og surface pro, da dette er ting jeg tidvis bruker til noe fornuftig.

 

Så blir det interessant å se om det er bugforskjeller på x86 som jeg kjører på brettet og x64 som er installert på den gamle pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...